hartslag te hoog?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
netebuk
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 06 dec 2005 19:37
Rijdt met: ne vélo

hartslag te hoog?

Bericht door netebuk »

Hallo ik heb vorige week een HSM gaan kopen in den aldi
Ik ben vandaag nog een toerke gaan doen, en mijn hartslag is gemiddeld 154.
Tussen 68 en 201 slagen per min.
Ik ben niet getraind maar ga soms ne keer gaan mtb.
Bestaat er curves met leeftijd hartsleg ?

thx in ieder geval.
Gebruikersavatar
van_hoof
Mountainbiker
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
Contacteer:

Bericht door van_hoof »

een zeer ruwe benadering voor u maximun hartslag is 220-leeftijd
dus als je 19 bent 220-19=201 dit is echter maar een benadering en naarmate je meer getraind bent zal je max hartslag dalen.
netebuk
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 06 dec 2005 19:37
Rijdt met: ne vélo

Bericht door netebuk »

32 jaar ;-(
Gebruikersavatar
marge
Mountainbiker
Berichten: 324
Lid geworden op: do 13 jan 2005 13:33
Rijdt met: Summerbike: Orbea Oiz Carbon 3 / Mudbike Flanders

Bericht door marge »

Ook ene gekocht in den aldi.
mijn HRM van de TT in Ieper: maximum = 186 op den zwarte berg
gemiddeld = 156
laagste was 90 maar dat kan aan een bevoorrading geweest zijn.
Ik heb deze rit wel verstandig gereden, wat wil zeggen goed gedosseerd en krachten gespaard, nooit echt geforceerd.
Ik ben (bijna ) 35 jaar.
Gebruikersavatar
van_hoof
Mountainbiker
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 25 sep 2005 18:33
Rijdt met: Specialized Epic, Trek 8500
Contacteer:

Bericht door van_hoof »

trouwens vergeet ook niet dat je storingen kan hebben met een hartslagmeter hé, zo kan het zijn dat als je id buurt van elektromagnetische velden komt bv hoogspanning je een storing ondervindt, kheb da bij mijn polar soms dat em snelheid aangeeft terwijl mijn snelheidssensor op mijn koersfiets staat :lol:
Gebruikersavatar
Shrek
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 02 dec 2002 00:43
Rijdt met: Thompson Zeus

Bericht door Shrek »

van_hoof schreef:...naarmate je meer getraind bent zal je max hartslag dalen.
Dit klopt als de inspanning hetzelfde blijft
maar dezelfde persoon kan bij een zwaardere inspanning alsnog zijn 'oude' max hartslag behalen??
Kan iemand dit bevestigen of onderuithalen?
Gebruikersavatar
Ben Lee
Mountainbiker
Berichten: 796
Lid geworden op: ma 06 feb 2006 20:35
Rijdt met: Cube LTD CC 2006
Contacteer:

Bericht door Ben Lee »

Shrek schreef:
van_hoof schreef:...naarmate je meer getraind bent zal je max hartslag dalen.
Dit klopt als de inspanning hetzelfde blijft
maar dezelfde persoon kan bij een zwaardere inspanning alsnog zijn 'oude' max hartslag behalen??
Kan iemand dit bevestigen of onderuithalen?
Bevestig!
Gebruikersavatar
Barbeque
Kerstman
Berichten: 957
Lid geworden op: za 16 okt 2004 18:45
Rijdt met: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Contacteer:

Bericht door Barbeque »

Hey,

op een leeftijd van 35 nog een hartslag halen van 201 [-X [-X
Ik zou maar opletten moest ik jouw zijn. Hij moet zeker dalen naar max
185. Er kunnen zoals VanHoof het zegt altijd atmosferische storingen optreden die als resultaat 201 aangeven. Wat ik ook moet zeggen is dat iemand die niet veel sport z'n hartslag tijdens het fietsen zeker niet onder de 110 zal liggen in het mtb-ken. Allez denk ik he, kan ook mis zijn. Ik heb dus een vermoeden dat je hartslagmeter geen goede indicator zal zijn waarop je kan vertrouwen. Opletten, ik heb niks tegen je aankoop in de ALdi want mijn Polar i710 kan ook eens een piek aangeven van 235 maar ik weet dat dit niet kan.
Willy D
Mountainbiker
Berichten: 1586
Lid geworden op: di 07 okt 2003 15:41

Bericht door Willy D »

Barbeque schreef:Hey,

op een leeftijd van 35 nog een hartslag halen van 201 [-X [-X
Ik zou maar opletten moest ik jouw zijn. Hij moet zeker dalen naar max
185. Er kunnen zoals VanHoof het zegt altijd atmosferische storingen optreden die als resultaat 201 aangeven. Wat ik ook moet zeggen is dat iemand die niet veel sport z'n hartslag tijdens het fietsen zeker niet onder de 110 zal liggen in het mtb-ken. Allez denk ik he, kan ook mis zijn. Ik heb dus een vermoeden dat je hartslagmeter geen goede indicator zal zijn waarop je kan vertrouwen. Opletten, ik heb niks tegen je aankoop in de ALdi want mijn Polar i710 kan ook eens een piek aangeven van 235 maar ik weet dat dit niet kan.
hoe kan je nu een max. laten dalen, toch alleen maar door minder hard te trappen?
Ik zelf ben 41 en haal af en toe (bv assesse, klim +20%) nen hartslag van 185. Het gemiddelde over ne rit ligt meestal tussen 120 (cruisen als nen toerist) en 165 (doorrijden).
Die straffe pieken haal ik niet tijdens lange klims, alleen kortere steile knikken.

ps: meetfouten zijn altijd mogelijk...ooit nen hartslag van 350 gemeten #-o en een max. snelheid van 140 (ok, twas een asfaltafdaling tijdens grc, maar waarschijnlijk eerder 80)
Pathos
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 22 jul 2005 21:52
Rijdt met: Trek 8000

Bericht door Pathos »

Zolang u gemiddelde maar niet 185 is zou ik me niet bijzonder veel zorgen maken . 150 gemiddeld is toch niet overdreven voor iemand van 32jaar vind ik . Trouwens hoe hard heeft hij gereden , (wat is hard rijden) ?
Als je gemid te hoog is zal je het na de rit wel voelen dat je te diep bent geweest .
Als je zeker wil zijn over zoiets kan je beter een inspanningstest doen bij je sportdokter of ergens in een UZ
Plaats reactie