Training: Wie heeft zijn max hartslag laten bepalen?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Dzjowie
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr 27 dec 2002 15:28
Rijdt met: Specialized - Radon

Training: Wie heeft zijn max hartslag laten bepalen?

Bericht door Dzjowie »

ik ben de eerste in dit nieuwe gedeelte :bounce:! Maargoed, mijn vraag is dus, wie van jullie heeft een test gedaan om zijn maximale hartslag te laten bepalen? Misschien dat het voor iedereen ook handig kan zijn om te laten weten waar je dit gedaan hebt en wat je bevindingen zijn (en liefst ook hoeveel het kostte).

Ik wil dit graag weten omdat ik er toch over twijfel om het na de examens eens te doen. Ik ben niet echt competitiegericht ofzo maar ik train toch met een hartslagmeter, beter om het dan ineens tegoei te doen, nee?
Gebruikersavatar
A d r i
Mountainbiker
Berichten: 3125
Lid geworden op: di 09 apr 2002 02:00
Rijdt met: titanium x 6 , carbon x 1
Contacteer:

Bericht door A d r i »

ikke, een paar geleden bij het BLITS, de sportdienst van de VUB (JFK heeft hier misschien meer info over)
goed protocol, en bespreking van de resultaten achteraf.
JeF GT
Mountainbiker
Berichten: 660
Lid geworden op: ma 18 mar 2002 02:00
Rijdt met: GT Zaskar

Bericht door JeF GT »

www.blits.org

Het is de standaard inspanningstest, waar je elke 3 minuten 40watt omhoog gaat. Ondertussen wordt je lactaat gemeten en je kunt vlammen tot je erbij neervalt.
Gebruikersavatar
pat17
Mountainbiker
Berichten: 89
Lid geworden op: za 08 mar 2003 22:23
Rijdt met: Scott
Contacteer:

Bericht door pat17 »

is dat nodig voor een toerrijder zoals ik ?
Of geeft de in mijn Polar opgenomen middeltjes: zoals fitnesstest ed. ook al een goed beeld van mijn max. hartslag.
djambo
Mountainbiker
Berichten: 193
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: c'd

Bericht door djambo »

als ge eens keihard de patersberg opvliegt en juist voordat ge boven zijt eens uw hartslagmeter bekijkt, zal dat wel hem maximum zijn ???? :lol:
Gast

Bericht door Gast »

- Een inspanningstest in een UZ bedraagt ong. 50/60 euro remgeld.
- Je kan dit ook zelf doen op rollen of op de weg (als je een plaats vind waar je lang genoeg kan doorrijden zonder te moeten stoppen).
Staat elders op het forum al uitgelegd.
Gebruikersavatar
Mick
Mountainbiker
Berichten: 441
Lid geworden op: di 10 sep 2002 02:00
Rijdt met: Vosselaar
Contacteer:

Bericht door Mick »

Ik heb op 28 april een afspraak in de sportcliniek "Nottebohm" in Brecht. Ik had 2 maanden geleden gebeld voor een afspraak maar alles zat vol tot 28 april! Het zal ongeveer 75€ gaan kosten. (Als je een gele plakker van de ziekenkas mee brengt! Anders zal het ongeveer 125€ kosten.
Gebruikersavatar
Pietje
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: do 03 apr 2003 19:32
Rijdt met: Scott Voltage YZ2

Bericht door Pietje »

ik ben via m'n werk naar het testcentrum Mensana geweest in Sijsele Brugge.
Daar de fietstest gedaan!

Results:
max. hartfrequentie: 201
omslagpunt: 183
maximaal geduwde watt: 267
en nog een hoopke andere testen gedaan ook ondertussen.

Conclusie van die menskes: goede maxima maar geen te beste basisconditie.

Nog even meegeven dat de Lotto-Domo ploeg daar ook de testen aflegt. Den Robbie McEwen was der ook toen ik aant afzien was op da véloke.
Gebruikersavatar
viperke
Mountainbiker
Berichten: 1212
Lid geworden op: ma 07 apr 2003 22:08
Rijdt met: Merida flx 5000
Contacteer:

Bericht door viperke »

ikzelf heb mijn maximale hartslag niet echt laten bepalen, maar ben al enkele keren op toertochten en trainingen tot mijn uiterste geweest en kwam op een max. hartslag van 212!
dit is denkek uitzonderlijk veel, ik ben 15jaar, weeg 45kg en meet 152cm
kan dit negatieve gevolgen hebben? :wink:
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

robby_viper68@hotmail.com schreef:ikzelf heb mijn maximale hartslag niet echt laten bepalen, maar ben al enkele keren op toertochten en trainingen tot mijn uiterste geweest en kwam op een max. hartslag van 212!
Denk je niet dat het een beetje te is voor 'maar' een training of toertocht? :roll:
Plaats reactie