Enorme last van koude handen ...

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
herder ardi
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: di 08 feb 2005 12:55
Rijdt met: Grand Canyon Elite - XT - SID

Bericht door herder ardi »

ik had Sealskinz en die waren perfect, alleen waren het van die dubbele. Membraanhandschoen binnenin en windstopper, vochtafstotend als buitenhandschoen. Eenmaal je ze hebt afgedaan is het een miserie om ze terug aan te krijgen (en da's niet handig bij bevoorradingen, pech, ...).
Gisteren om Deze Cannondale handschoenengeweest en meteen een dikke 3 uur getest. Geen koude handen, makkelijk in en uit en met een extra lang stuk fleece over de polsen. Gekocht bij Moving Store voor 39 euro.

ardi
fricassee
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: do 17 nov 2005 17:03
Rijdt met: rockrider 8

Bericht door fricassee »

Als je handschoenen al nat zijn, dan trek je die beter uit en rij je zonder handschoenen. OOit gehoord van iemand die ze dan liet 'drogen' in de zakjes op zijn trui op de tweede laag die hij aan had (onderste en bovenste laag te nat). Naar het schijnt drogen ze daar snel op. Ik heb het echter nog niet geprobeerd.

Spuit ook zo een waterafstotende laag op je handschoenen zo blijven ze droog.
werner hermans
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 02 jan 2005 19:26
Rijdt met: Duratec sonix

Bericht door werner hermans »

Volgens mij spelen de soort handschoenen geen grote rol.Als je warm gereden bent, dus na een paar km. en je krijgt koude handen dan moet je erg hard met je armen zwieren tot je het bloed naar je koude vingers voeld stromen .Het klinkt misschien dom maar je moet het maar eens proberen.
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

moet zeggen, de handschoenen spelen toch wel degelijk een rol hoor!
Vandaag met mijn Sealskinz gaan biken (Winter Technical Glove) (http://www.sealskinz.com/cgi-bin/psProd ... ,0,0,1|19|)
Het is toch echte wel een groot verschil zunne! Als je handen droog blijven, dan hebben ze automatisch warmer hé...
Heb geen twee seconden frisse vingers gehad! Een echte aanrader!
Gebruikersavatar
HaVoC
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: do 07 okt 2004 11:34
Rijdt met: Giant Terrago Aluxx F/S 1 (MPH-3) @ MX Comp ETA
Contacteer:

Bericht door HaVoC »

Ik heb nog geen speciale mtb handschoenen, maar gewone gebreide Thinsulates. Het was een risico, maar gelukkig zijn ze niet nat geworden en de hele tijd warme handen gehad. Moest het geregend hebben zou het ws wat anders geweest zijn. Maar zolang ik daarover tevreden ben, ga ik mijn centen nog wat sparen om andere mtb-onderdelen te kopen.
stardust tommy
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: di 22 nov 2005 15:50
Rijdt met: scott scale 910 2020

Bericht door stardust tommy »

ik heb onlangs agu winter -8 handschoenen gekocht. nog geen koude handen gehad... heb enkel last van serieuze zweethanden :lol:

heb dus nog geen kou geleden...

waren wel prijzig... 45 euro

gr Tom
Gebruikersavatar
HaVoC
Mountainbiker
Berichten: 80
Lid geworden op: do 07 okt 2004 11:34
Rijdt met: Giant Terrago Aluxx F/S 1 (MPH-3) @ MX Comp ETA
Contacteer:

Bericht door HaVoC »

Vandaag in de nieuwe decathlon van kortrijk heb ik er zien liggen van rockrider. Zwarte beschermende MTB-winterhanschoenen (-5°C) voor 22€. Ze zagen er nog degelijk uit.
Ik heb in twijfel gestaan maar toch nog gewacht.
Heeft iemand deze?
Gebruikersavatar
redbulljurgen
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: za 28 aug 2004 09:54
Rijdt met: Granville

Re: Enorme last van koude handen ...

Bericht door redbulljurgen »

webwiper schreef:Hello,

dit weekend even een tochtje gedaan met wat vrienden bij een temperatuur rond het vriespunt. Nou droeg ik verse Shimano handschoenen, maar kreeg ik na 10 minuten al enorme last van ijskoude vingers. Naarmate de tocht verderging (door water, slijk, ...) werd het alleen maar erger, mede doordat mijn handschoenen dan ook al nat waren geworden. Het laatste halfuur leek het te beteren (of was ik het gewoon) maar het leukste kwam toen ik na de tocht mijn handschoenen uitdeed en verging van de pijn.

Wie heeft soortgelijke ervaringen en wie weet oplossingen ?

PS: Van koude voeten totaal geen last (goede bikeschoenen met overschoenen), zelfs bij natte voeten als we door extreem terrein gaan.

Groeten
Web Wiper
Al eens protect oil van Born geprobeerd??
Bescherming tegen kou en regen... vormt een filmlaag op je huid.
kan je trouwens gebuiken over gans je lichaam ter bescherming tegen afkoeling. Werkt waterafstotend.
Ook protect extra is er voor bescherming tegen kou en regen van slecht doorbloede lichaamsdelen (voeten, knieën, pezen, handen).

sportieve groeten
lowie
Mountainbiker
Berichten: 1674
Lid geworden op: di 22 feb 2005 09:56
Rijdt met: best of both worlds

Bericht door lowie »

webwiper, kijk eens naar mijn tussenkomst van do dec. 08 om 8.02am bij "kleding en accessoires" > "pijnlijk ijskoude voeten".
Plaats reactie