Enorme last van koude handen ...

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
webwiper
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 17 okt 2005 22:05
Rijdt met: Trek 4400
Contacteer:

Enorme last van koude handen ...

Bericht door webwiper »

Hello,

dit weekend even een tochtje gedaan met wat vrienden bij een temperatuur rond het vriespunt. Nou droeg ik verse Shimano handschoenen, maar kreeg ik na 10 minuten al enorme last van ijskoude vingers. Naarmate de tocht verderging (door water, slijk, ...) werd het alleen maar erger, mede doordat mijn handschoenen dan ook al nat waren geworden. Het laatste halfuur leek het te beteren (of was ik het gewoon) maar het leukste kwam toen ik na de tocht mijn handschoenen uitdeed en verging van de pijn.

Wie heeft soortgelijke ervaringen en wie weet oplossingen ?

PS: Van koude voeten totaal geen last (goede bikeschoenen met overschoenen), zelfs bij natte voeten als we door extreem terrein gaan.

Groeten
Web Wiper
Pathos
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 22 jul 2005 21:52
Rijdt met: Trek 8000

Bericht door Pathos »

Sealskinz lijkt hier misschien een oplossing , heb er zelf geen maar er wordt op dit forum dikwijls naar verwezen . Check eens met de zoekfunctie anders .
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Bericht door jerommeken »

Voor temperaturen tot net boven het vriespunt gebruik ik Gore Windstoppers.
Als het onder 0 gaat rij ik met dikke Ski-handschoenen die ik voor minder dan 10€ gekocht heb.
Koop je winterhandschoenen een dikke maat te groot, dat houdt je handen nog warmer.
Gebruikersavatar
JanMetDePet
Mountainbiker
Berichten: 145
Lid geworden op: do 25 nov 2004 23:03
Rijdt met: Schwinn Moab 3

Bericht door JanMetDePet »

Rond deze periode rijd ik met BBB weatherproof. Als je daar kou in krijgt, dan weet ik het niet meer. Ik weet niet of hier nog mensen zijn met dezelfde ervaringen. Alleszins zeer tevreden hierover.
Gast

Bericht door Gast »

IK heb winterhandschoenen van Chiba. Lekker warm, enkel de binnenhandschoen vind ik persoonlijk een nadeel. Om je handschoenen waterafstotend te houden raad ik aan om hiervoor een product te gebruiken. In de handel zijn diverse spray's verkrijgbaar die je schoenen en kleding waterafstotend en toch ademend maken. Vooral met regen kun je hier je voordeel uit halen.
Gebruikersavatar
Rock Rider
Mountainbiker
Berichten: 2881
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:42
Rijdt met: Ritchey Swiss Cross

Bericht door Rock Rider »

Pathos schreef:Sealskinz lijkt hier misschien een oplossing , heb er zelf geen maar er wordt op dit forum dikwijls naar verwezen . Check eens met de zoekfunctie anders .
Yep, ik heb Sealskinz handschoenen. Niet goedkoop maar wel oerdegelijk. Waterdicht, warm, ademend, speciale anti slip voor stuur en remmen, reflecterend strookje,... Hieronder volgen enkele specificaties:

100% waterproof and highly breathable
Primaloft insulation
Windproof
Highly durable palm
Stretch fabric to back
Reflective trim

Using our unique Sealskinz technology this glove offers superb fit, dexterity and warmth.
A highly technical glove, ideal for all types of sports in extreme cold conditions.
Reflective strip to back of hand for safety

Afbeelding

voor meer info www.sealskinz.com


trouwens, misschien past je topic beter bij kleding en accesoires....
Gebruikersavatar
Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 05 mei 2003 13:06
Rijdt met: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Bericht door »

Heb winterhandschoenen van Assos,redelijk nauw aansluitend,maar toch warm genoeg.Zelfs bij de vriestemperaturen van de laatste dagen geen echt koude handen gehad.Tis vooral de nattigheid die het u lapt hé....
Gebruikersavatar
webwiper
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 17 okt 2005 22:05
Rijdt met: Trek 4400
Contacteer:

Bericht door webwiper »

P° schreef:Heb winterhandschoenen van Assos,redelijk nauw aansluitend,maar toch warm genoeg.Zelfs bij de vriestemperaturen van de laatste dagen geen echt koude handen gehad.Tis vooral de nattigheid die het u lapt hé....
Indeed ... nu, hier kan ik weer een stukje verder mee. Ik ga zaterdag maar ff winkelen [-o<
Gebruikersavatar
bieste
Mountainbiker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 07 dec 2002 10:56
Rijdt met: BULLS Coperhead 3 27.5"

Bericht door bieste »

Ik heb me twee jaar geleden deze gekocht. Ik doe ze enkel aan bij heel koud weer want anders heb ik last van zweethanden.
Gebruikersavatar
krisl2
Mountainbiker
Berichten: 13
Lid geworden op: di 29 okt 2002 22:38
Rijdt met: Ridley Ignite FS / Stumpjumper HT comp

Bericht door krisl2 »

simpele tip maar wel doeltreffend bij koud/nat weer.
trek een set plastieken handschoenen, die je aan elk zelfrespecterend tankstation vind, over je winterhandschoenen aan.

www.bikers4ever.be
Plaats reactie