Brandende nekpijn

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CUB3
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 04 jul 2005 20:22
Rijdt met: CUBE LTD 4 2005

Brandende nekpijn

Bericht door CUB3 »

Hallo allemaal,
Ik krijg bij het fietsen (en ook bij het motorrijden) ALTIJD een brandende pijn (na ongeveer 30 minuten) aan de onderkant van mijn nek.
Iemand een idee hoe dit komt en wat kan ik er aan doen.
Aan mijn fiets zou het niet mogen liggen want mijn fietsenmaker heeft mij opgemeten.


Greetz.
YC
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: za 22 okt 2005 08:21
Rijdt met: Tis eindelijk beslist

Re: Brandende nekpijn

Bericht door YC »

Paar mogelijkheden:
- Bepaalde stoffen tekort in je bloed waardoor spieren onder spanning sneller gaan verkrampen of verzuren. -->bloedonderzoek laten doen. Met simpele pilletjes, voedingssuplementen, vitamientjes kunnen de problemen soms opgelost zijn.
Als het probleem daar niet zit...
- Effen een bezoekje brengen aan chiropractor (ne kraker damme zeggen), misschien een schakel in je wervelkolom die verkeerd zit. Veel mensen lopen hiermee rond zonder het eigenlijk te beseffen en dan uit dit zich in dergelijke klachten (sommigen krijgen hier hoofdpijn door, tinteling in de vingers,... dus waarom ook geen nekklachten?)

Wat het ook moge zijn, veel succes ermee...
zerty
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 07 nov 2005 16:06
Rijdt met: nog geen

Bericht door zerty »

ik heb dit ook aan de hand gehad, bij mij waren mijn rugspieren te zwak geworden door een verkeerde houding, ik ben dus volop bezig met spierversterkende oef
Plaats reactie