Rollen,Hometrainer of spinningfiets???

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Ben Lee
Mountainbiker
Berichten: 796
Lid geworden op: ma 06 feb 2006 20:35
Rijdt met: Cube LTD CC 2006
Contacteer:

Bericht door Ben Lee »

Buiten fietsen door weer en wind, nondeju!

Voor 't geld van zo'n rollen, kunt ge goei winterkleding kopen!!!

Ben.

PS: Met andere woorden ... geen ervaring mee!!!!
Klippel San
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: za 22 okt 2005 14:38
Rijdt met: Cube Reaction GTS SL 29

Bericht door Klippel San »

Wat de winterkleding betreft zeker akkoord, maar als ik in de winter buitenkom dan zen ek vuil van kop tot teen, ook mijnen bike is niet om aan te zien, veel werk en tijdrovende bezigheid om alles weer proper te krijgen, trouwens ik zet mij op de rollen om de conditie wat bij te schaven in de week of gewoon om los te rijden na een ferm toerken.

'k Doe ook aan cardio training op mijn rollen om de kilookes wat kwijt te raken. 'k Ben op deze manier al 10 kilo kwijt.
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

Friet Rider schreef:Wat de winterkleding betreft zeker akkoord, maar als ik in de winter buitenkom dan zen ek vuil van kop tot teen, ook mijnen bike is niet om aan te zien, veel werk en tijdrovende bezigheid om alles weer proper te krijgen, trouwens ik zet mij op de rollen om de conditie wat bij te schaven in de week of gewoon om los te rijden na een ferm toerken.

'k Doe ook aan cardio training op mijn rollen om de kilookes wat kwijt te raken. 'k Ben op deze manier al 10 kilo kwijt.
dat moogt ge me eens doorsturen als ge wilt zo een schema of wat het ook moge zijn
niet dat ik teveel weeg ( 71 kg op 1.75 m ) maar er mag toch iets af dat ik terug ( hopelijk ) aan rond 65 kg kom.
nu ja ik zal mss beter ook wat op mijn eten moeten letten zekers #-o

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
CedricDV
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 24 apr 2005 00:48
Rijdt met: Viper World Cup Team Full XT

Bericht door CedricDV »

Gizmo schreef:
Friet Rider schreef:Wat de winterkleding betreft zeker akkoord, maar als ik in de winter buitenkom dan zen ek vuil van kop tot teen, ook mijnen bike is niet om aan te zien, veel werk en tijdrovende bezigheid om alles weer proper te krijgen, trouwens ik zet mij op de rollen om de conditie wat bij te schaven in de week of gewoon om los te rijden na een ferm toerken.

'k Doe ook aan cardio training op mijn rollen om de kilookes wat kwijt te raken. 'k Ben op deze manier al 10 kilo kwijt.
dat moogt ge me eens doorsturen als ge wilt zo een schema of wat het ook moge zijn
niet dat ik teveel weeg ( 71 kg op 1.75 m ) maar er mag toch iets af dat ik terug ( hopelijk ) aan rond 65 kg kom.
nu ja ik zal mss beter ook wat op mijn eten moeten letten zekers #-o

Gizmo 8)
Afslanken gebeurt meestal aan 65% van je HFmax. Als je zo een uurtje of twee per dag op de rollen rijdt, vliegen de kilo's er af.
Samen met wat degelijk voedingsadvies sta je in no time scherp.
Klippel San
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: za 22 okt 2005 14:38
Rijdt met: Cube Reaction GTS SL 29

Bericht door Klippel San »

Gizmo schreef:
Friet Rider schreef:Wat de winterkleding betreft zeker akkoord, maar als ik in de winter buitenkom dan zen ek vuil van kop tot teen, ook mijnen bike is niet om aan te zien, veel werk en tijdrovende bezigheid om alles weer proper te krijgen, trouwens ik zet mij op de rollen om de conditie wat bij te schaven in de week of gewoon om los te rijden na een ferm toerken.

'k Doe ook aan cardio training op mijn rollen om de kilookes wat kwijt te raken. 'k Ben op deze manier al 10 kilo kwijt.
dat moogt ge me eens doorsturen als ge wilt zo een schema of wat het ook moge zijn
niet dat ik teveel weeg ( 71 kg op 1.75 m ) maar er mag toch iets af dat ik terug ( hopelijk ) aan rond 65 kg kom.
nu ja ik zal mss beter ook wat op mijn eten moeten letten zekers #-o

Gizmo 8)
Gizmo, ik heb wel eerst een test laten doen bij enen sportdockter hé, van Liedekerke.
Met deze waarden heeft hij me gezegd dat ik onder een bepaald aantal hartslagen moet zitten om het meeste af te vallen, inderdaat 65% van je HFmax, maar dan moet je deze wel kennen hé.
Klippel San
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: za 22 okt 2005 14:38
Rijdt met: Cube Reaction GTS SL 29

Bericht door Klippel San »

CedricDV schreef:
Gizmo schreef:
Friet Rider schreef:Wat de winterkleding betreft zeker akkoord, maar als ik in de winter buitenkom dan zen ek vuil van kop tot teen, ook mijnen bike is niet om aan te zien, veel werk en tijdrovende bezigheid om alles weer proper te krijgen, trouwens ik zet mij op de rollen om de conditie wat bij te schaven in de week of gewoon om los te rijden na een ferm toerken.

'k Doe ook aan cardio training op mijn rollen om de kilookes wat kwijt te raken. 'k Ben op deze manier al 10 kilo kwijt.
dat moogt ge me eens doorsturen als ge wilt zo een schema of wat het ook moge zijn
niet dat ik teveel weeg ( 71 kg op 1.75 m ) maar er mag toch iets af dat ik terug ( hopelijk ) aan rond 65 kg kom.
nu ja ik zal mss beter ook wat op mijn eten moeten letten zekers #-o

Gizmo 8)
Afslanken gebeurt meestal aan 65% van je HFmax. Als je zo een uurtje of twee per dag op de rollen rijdt, vliegen de kilo's er af.
Samen met wat degelijk voedingsadvies sta je in no time scherp.
Cedric neemt gij die testen ook nie af? Laktaattest op nen ergotrainer?
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

mijn maximum hf dat ik heb ( volgens de methode 220 - leeftijd = 29 ) kom ik aan 191.
@ Cedric ik veronderstel dat ik op je site ook info kan vinden omtrent deze ??

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
CedricDV
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 24 apr 2005 00:48
Rijdt met: Viper World Cup Team Full XT

Bericht door CedricDV »

Gizmo schreef:mijn maximum hf dat ik heb ( volgens de methode 220 - leeftijd = 29 ) kom ik aan 191.
@ Cedric ik veronderstel dat ik op je site ook info kan vinden omtrent deze ??

Gizmo 8)
Ja, normaal zou je je HFmax eens moeten testen natuurlijk om zeker te zijn.
Die methode is eigenlijk zeeeer rudimentair.
Klippel San
Mountainbiker
Berichten: 439
Lid geworden op: za 22 okt 2005 14:38
Rijdt met: Cube Reaction GTS SL 29

Bericht door Klippel San »

Ik vermoed dat hij met 191 er niet ver van zal af zitten maar om het ewa juist te doen is nen test heel goe en dan weet je ook hoe je op de andere zones staat hé, je kan er ook op verder gaan wanneer je een bepaalde (zwaardere) training wilt doen, hier leer je herstel, extensieve, intensieve, ... zones kennen. Heel interressant voor elken biker, niet noodzakelijk natuurlijk als je van nature het goede gevoel hebt hoe je moet trainen, maar zelfs deze doen dingen verkeerd.

@Gizmo den Raf van de Kattemboys is oek bij dezen dokteur langs geweest anders moet ge het hem es vragen wat er zo bijzonder aan is.
Gebruikersavatar
CedricDV
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 24 apr 2005 00:48
Rijdt met: Viper World Cup Team Full XT

Bericht door CedricDV »

Friet Rider schreef:Ik vermoed dat hij met 191 er niet ver van zal af zitten maar om het ewa juist te doen is nen test heel goe en dan weet je ook hoe je op de andere zones staat hé, je kan er ook op verder gaan wanneer je een bepaalde (zwaardere) training wilt doen, hier leer je herstel, extensieve, intensieve, ... zones kennen. Heel interressant voor elken biker, niet noodzakelijk natuurlijk als je van nature het goede gevoel hebt hoe je moet trainen, maar zelfs deze doen dingen verkeerd.

@Gizmo den Raf van de Kattemboys is oek bij dezen dokteur langs geweest anders moet ge het hem es vragen wat er zo bijzonder aan is.
Ik ben 22. Volgens die methode is mijn maximale hartslag 220-22=198.
Mijn maximale hartslag is echter werkelijk 193. Lijkt een klein verschil, maar is het niet.
Plaats reactie