Rollen,Hometrainer of spinningfiets???

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Darkrider
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 04 nov 2005 22:17
Rijdt met: Carbon frame, RockShox Duke, full xt, magura hs33, mavic crossland black
Contacteer:

Bericht door Darkrider »

Ik heb mij een crosstrainer gekocht, ik fiets en het vrouwtje loopt en we hebben 2 kindjes(die trip naar de fitness is dan al tijdverlies...), dus was dit de ideale op lossing. Ik voel wel degelijk het verschil hoor.
De mogelijkheden zijn zo uitgebreid, dat je je conditie kan op pijl houden, maar ook krachttraining.
En de favoriete muziek, de tijd vliegt.
Greetings
Gebruikersavatar
master j
Mountainbiker
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 03 aug 2005 01:39
Rijdt met: Scott Scale 900 RC 29", Cube 22" ;-)
Contacteer:

Bericht door master j »

Ik heb zo een Tacx rol waar ik mijn koersfiets/mountainbike kan inzetten.

Het is wel saaie boel maar met volgende zaken kan ik er twee uren :oops: blijven opzitten:

Vermogen meter (in Watt), zit standaard op de mijne, motiveert.
Hartslagmeter, om iets in het oog te houden.
T.V.: kijk dikwijls naar het nieuws, filmke, de koers, veldrijden, etc. wel opletten, in de finale ga je onbewust harder trappen.
Schuin voor spiegel, kun je je traptechniek verbeteren.
bartjoosen
Mountainbiker
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 20 okt 2003 17:52

Bericht door bartjoosen »

Ik heb Tacx rollen, en als je maar wat los rijd is het inderdaad al snel SAAAAI.
Wat ik echter doe is op het internet een trainingsprogramma afprinten en dit dan afwerken. Je ziet dan op papier je tijd vooruit gaan + je bent bezig met je trapsnelheid, hartslag, 2 minuten zoveel, 3 minuten dat, .....

Dan heb je snel een uurtje volgemaakt, zonder problemen.
Ik stop echter ook steeds voor het saai begint te worden, anders moet ge er volgende keer op met veel minder goesting.

Hier alvast enige ideetjes:
http://www.jbst.com/i-Coaching-2002.html
www.tacx.nl (kijken bij training > trainingsprogramma's)

Als jullie er nog weten staan, laat het me maar weten

Groetjes

Bart
Gebruikersavatar
Justin
Mountainbiker
Berichten: 815
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 17:55
Rijdt met: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Bericht door Justin »

Darkrider schreef:Ik heb mij een crosstrainer gekocht, ik fiets en het vrouwtje loopt en we hebben 2 kindjes(die trip naar de fitness is dan al tijdverlies...), dus was dit de ideale op lossing. Ik voel wel degelijk het verschil hoor.
De mogelijkheden zijn zo uitgebreid, dat je je conditie kan op pijl houden, maar ook krachttraining.
En de favoriete muziek, de tijd vliegt.
Greetings
Ik heb dit jaar voor mijn vrouwke haar verjaardag een Dunlop Crosstrainer gekocht. Is dit ook ideaal in combinatie met MTB ? In ieder geval zal het beter zijn dan met echt slecht weer niets te doen.
Persoonlijk denk ik dat je er een betere uithouding door krijgt en dat de "bovenkant" van je billen sterker wordt. Of is dit maar een gedacht ?

Trouwens - de echte fitness freaks zullen dat wel weten - kan je door een andere houding aan te nemen, ook andere spieren oefenen ?
Gebruikersavatar
eddy1
Mountainbiker
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 09 jan 2006 21:13
Rijdt met: trek 8500

Bericht door eddy1 »

Of je op een crosstrainer veel andere houdingen kunt aannemen weet ik niet.
Maar je kan bijvoorbeeld 10 min. de voorwaartse beweging doen, daarna 10 min. achteruit stappen. Je zal het verschil wel merken denk ik.
Gebruikersavatar
looneycooney
Mountainbiker
Berichten: 1904
Lid geworden op: zo 15 jun 2003 10:01
Rijdt met: 15 december 2009 : Scott Scale 40 2009

Bericht door looneycooney »

bartjoosen , toffe links! dit gaat me helpen denkik
Ik fiets al een paar jaar op een hometrainer , maar van dat saai worden is wel waar ..ik heb mijne dan ook pal voor de tv staan alsik fiets ! :lol:
soms ist koers of zo op tv en dat maakt het 'eenzaam' gevoel ook wel ff wegkwijnen hehhe
Nuja in het begin had ik het moeilijk om vol te houden , maar het word een gewoonte na een tijdje ...
Alsik tv ga zien , ga ik al bijna automatisch zonder nadenken erop zitten en wat fietsen :-D
Gebruikersavatar
kommil foo
Mountainbiker
Berichten: 101
Lid geworden op: vr 17 dec 2004 00:34
Rijdt met: cube

Bericht door kommil foo »

Is inderdaad saai maar ik maak er een gewoonte van en max een half uurke per dag ook voor tv of met wat goeie muziek .
Maar als je er beter door rijd en je conditie er beter van word dan vergeet je dat het saai is en geniet je des te meer tijdens je toertocht
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Bericht door flip »

Voor degene die niet met Tacx-rollen rijden, maar op een spinningfiets of hometrainer, met welke hebben jullie goede ervaringen of welke raden jullie aan???
LoXoS
Mountainbiker
Berichten: 429
Lid geworden op: wo 23 feb 2005 09:52
Rijdt met: Merckx EMX 1 // Cube Reaction HPA SL 29

Bericht door LoXoS »

Ben ook aan het uitkijken voor een spinning fiets te kopen. Reed vroeger op tacx, maar na een smeerbeurt, dan de fiets de tacx op => overal olie :(

Ga nu een spinning kopen om in de living te plaatsen zodat ik kan tv kijken / radio luisteren zonder de vloer te smerig te maken (zo is 't vrouwke ook tevreden hé).

Welke type is er aan te raden? Zou zo'n instapmodel van dunlop ofzo voldoende zijn? Is de bedoeling om tijdens de week 1 of 2 keer te gebruiken voor 30 à 60 minuten.

In het weekend doe ik meestal een TT mee, maar in de week te weinig tijd om op de baan te fietsen (ook veel te vroeg donker).

Dus ... zijn er mensen dat nu al een spinning fiets hebben? Ervaring? Basismodel of duurder? Waar kun je best zo'n fiets kopen?
LoXoS
Mountainbiker
Berichten: 429
Lid geworden op: wo 23 feb 2005 09:52
Rijdt met: Merckx EMX 1 // Cube Reaction HPA SL 29

Bericht door LoXoS »

Hebben hier mensen ervaring met de "Dunlop Z11 spinningbike"?

Is vrij betaalbaar ... voor mij (+/- 210€).

Het gaat over Z11 op site: http://www.dkn-lifestyle.be/spinning.html
Plaats reactie