Rollen,Hometrainer of spinningfiets???

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
somy
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 31 okt 2004 20:11
Rijdt met: Orbea Lanza Personal
Contacteer:

Rollen,Hometrainer of spinningfiets???

Bericht door somy »

Graag had ik wat meer info gehad over deze aparaten.K'zou mij namelijk een van toestel willen kopen maar ik wil wel eens de voor en nadelen horen van andere. :wink:
Gebruikersavatar
MaC'Red
Mountainbiker
Berichten: 4483
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: Scott Spark RC team
Contacteer:

Bericht door MaC'Red »

om te beginnen hangt het ervan af welk model van rollen ge wilt hebbenn met weerstands regeling of zonder, dan zijn er nog de modellen met een soort van boordcomuter waarmee ge het watt kunt regelen en de hellingsgraad ( model taxc exell basic zoals ik heb staan thuis ).

Het nut van een hometrainer weet ik niet meteen dus zal ik er maar niks van zeggen ook.

Spinning is uitermate zeer goed voor de weerstand op te krikken en zeker als ge graag wilt oefenen op het klimmen maar daarvoor raad ik u aan om mss eerst eens enkele sessies te volgen in uw local sportcenter dan weet ge meteen hoe de vork aan de steel zit en kunt ge uw eigen muziekjes samenstellen.

als ik iets vergeten ben zeg het maar.

Gizmo 8)
Gebruikersavatar
SOM epic ghost
Mountainbiker
Berichten: 981
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 22:44
Rijdt met: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Contacteer:

Bericht door SOM epic ghost »

één ding is zeker. alleen is maar alleen.
rollen zijn saai en ge moet karakter hebben om het vol te houden.
spinningfiets is een pak duurder dan rollen, neemt veel meer plaats in en is zeker niet beter dan goede rollen.

ikzelf heb een tacx flow en is ideaal om weerstandtraining te doen.

spinning doe je in een fitness ruimte vind ik, hier komt dat pas tot zijn recht.
Gebruikersavatar
MacMan
Mountainbiker
Berichten: 523
Lid geworden op: wo 15 sep 2004 13:55
Rijdt met: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Bericht door MacMan »

idd spinning doe je best in groep dat is hetgeen ik in de winter ook doe.

als je perse thuis wil trainen dan is een degelijke hometrainer
wel een optie: vb Tunturi die zien er mooi uit en misstaan niet in de living
je kan bijv tv kijken of muziek luisteren en de anderen kunnen voor gezelschap zorgen
plaats je de trainer elders( alleen) dan is de fun er snel af...
Gebruikersavatar
Geut
Mountainbiker
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 25 apr 2004 13:38
Rijdt met: BH Lynx Race

Bericht door Geut »

Ik heb op een keer eens zelf rollen gemaakt. :-?

Het reed soepel. :-D

Op een koude en regenachtige dag stond er eens een Extesieve duurtraining van een 2 uurtjes op het programma.

Natuurlijk trots op m'n eigen rollenbank stelde ik alles op in de garage, met een tafeltje ernaast met wat te drinken erop, alles was goed voorzien. :-D

Na 10 min. heb ik uit verveling een regenjasje aangetrokken en ben door de regen vertrokken. #-o

Dus : ik kruip nooit nog op een rollenbank/tacx of iets dergelijk voor langer dan een half uur (échte maximum).

Maar dit lijkt een puur persoonlijke zaak te zijn, ik heb ook ooit proberen naar een fitnescentrum te gaan maar ook dit hou ik niet lang vol.

Greetz 8)
Geut
Gebruikersavatar
MTBker Goby
Mountainbiker
Berichten: 267
Lid geworden op: di 23 aug 2005 12:45
Rijdt met: Thompson Pro TEAM: XT,Ritchey WCS, XTR V-brakes,MAVIC X221
Contacteer:

Bericht door MTBker Goby »

Ik vind rollen wel saai maar ik gebruik het meer om mij los te rijden na een training!!

Soms ook als het vies weer is rij ik op mijn rollen :-D


ge koopt u dan beter rolle wat je kunt vastzetten en dan vanalles kunt instellen want op gwn losse rollen kunt ge niet echt conditie trainen..



grtzzz
Gebruikersavatar
somy
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 31 okt 2004 20:11
Rijdt met: Orbea Lanza Personal
Contacteer:

Bericht door somy »

Nog iemand tips of ervaring :lol:
Thierry
Mountainbiker
Berichten: 1028
Lid geworden op: ma 09 dec 2002 23:28
Rijdt met: veel te veel ...

Bericht door Thierry »

Ik heb me een setje rollen gekocht in november 2004. En daar heb ik ondertussen toch al bijna 2,5u op gereden ... Nee, liever 's avonds de baan op, liefst dan nog in een klein groepke (3-4 man) : veel plezanter.
FirstMTB
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: do 08 sep 2005 18:45
Contacteer:

Bericht door FirstMTB »

Thierry schreef:Ik heb me een setje rollen gekocht in november 2004. En daar heb ik ondertussen toch al bijna 2,5u op gereden ... Nee, liever 's avonds de baan op, liefst dan nog in een klein groepke (3-4 man) : veel plezanter.
Is bij mij het zelfde geval geweest. Ik heb vorige week via het forum mijn Tacx Flo verkocht; 124,8Km op 2 jaar tijd. ZOOOO saai!!!
Beste om vol te houden is dan nog spinning in fitnesscentrum denk ik. (onder vrienden)
Gebruikersavatar
Biker Zjé
Mountainbiker
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 26 jan 2004 21:09
Rijdt met: Speci Epic

Bericht door Biker Zjé »

Ik prefereer wel de rollen (vaste taxx-rollen) bij slecht weer in de winter.
Je moet de verplaatsing naar een fitnesscentrum niet maken en begint er aan wanneer je wil.

Verveling is inderdaad de ergste vijand, maar ik plaats mijn rollen steeds voor de TV en probeer mijn rit te combineren met pakweg een championsleaguewedstrijd of een ander boeiend programma waar je niet teveel hoeft bij na te denken.
De tijd vliegt dan voorbij....ritten tot 2 uur zijn echt geen uitzondering !
Plaats reactie