stopzetting mountainbiken

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

stopzetting mountainbiken

Bericht door roger »

Vandaag de beslissing genomen om te stoppen met mountainbiken.Sinds rugoperatie,2 jaar geleden,vind ik niet meer men ideale positie op de fiets.Het probleem zit hem vooral in de voetstand op de pedalen.Dit probleem heb ik niet wanneer ik zonder klikpedalen rij.Steeds ben ik onderweg naar de juiste positie aan het zoeken van de schoenplaatjes.
Wat ik met al men materiaal( Trek fuel 98 carbon fullXTR met fox80X,Eddy Mercks scandium full ultegra triple,pedalen Atac carbon 2paar,Shim.959,540 SPD-SL,Speedplay frog,stuurpennen Ritchey wcsen pro etc...) ga doen weet ik nog niet,misschien wel schenken voor een goed doel.
Als ik moet fietsen op men mountainbike of koersfiets zonder klikpedalen,dan hoeft het voor mij niet meer want dan kan ik zo goed met mene stadsfiets rijden.
Sorry mannen,maar je gaat mij dus op de site niet meer zien.
Gebruikersavatar
cyclon
Mountainbiker
Berichten: 1493
Lid geworden op: do 09 dec 2004 17:52

Re: stopzetting mountainbiken

Bericht door cyclon »

roger schreef:Vandaag de beslissing genomen om te stoppen met mountainbiken.Sinds rugoperatie,2 jaar geleden,vind ik niet meer men ideale positie op de fiets.Het probleem zit hem vooral in de voetstand op de pedalen.Dit probleem heb ik niet wanneer ik zonder klikpedalen rij.Steeds ben ik onderweg naar de juiste positie aan het zoeken van de schoenplaatjes.
Wat ik met al men materiaal( Trek fuel 98 carbon fullXTR met fox80X,Eddy Mercks scandium full ultegra triple,pedalen Atac carbon 2paar,Shim.959,540 SPD-SL,Speedplay frog,stuurpennen Ritchey wcsen pro etc...) ga doen weet ik nog niet,misschien wel schenken voor een goed doel.
Als ik moet fietsen op men mountainbike of koersfiets zonder klikpedalen,dan hoeft het voor mij niet meer want dan kan ik zo goed met mene stadsfiets rijden.
Sorry mannen,maar je gaat mij dus op de site niet meer zien.
het zou te maken kunnen hebben met het feit dat je moet trekken met de voet als je met klikpedalen rijdt, wat druk op de rug zet, als het specifiek aan klikpedalen ligt, dan kun je toch met beugels rijden?


ps:
de Vlaamse regering steunt het wielrennen in het straatarme maar vrij wielergekke burkina fasso, momenteel zijn er een aantal burkinezen op stage
Gebruikersavatar
azer
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 14 jun 2004 21:51
Rijdt met: Tribal FBM 8 "Race"
Contacteer:

Bericht door azer »

zeer spijtig, een mtb'er minder
maar moest je toch nog op dit forum komen dan zou ik de moed niet opgeven en eens contact opnemen met http://www.meetcentrum.be/

deze mannen kunnen je misschien helpen om je positie op de mtb te verbeteren zodat je toch nog plezier aan deze sport kunt beleven


succes
Tom
mario
Mountainbiker
Berichten: 361
Lid geworden op: za 28 jun 2003 14:57
Rijdt met: CUBE LTD5
Contacteer:

Re: stopzetting mountainbiken

Bericht door mario »

roger schreef:misschien wel schenken voor een goed doel
Zeer spijtig natuurlijk, maar mocht het een troost zijn: ik ben een zeer goed doel hoor... :lol: :wink:

Sorry, kon het niet laten....

:wink:

Mario
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

azer schreef:zeer spijtig, een mtb'er minder
maar moest je toch nog op dit forum komen dan zou ik de moed niet opgeven en eens contact opnemen met http://www.meetcentrum.be/

deze mannen kunnen je misschien helpen om je positie op de mtb te verbeteren zodat je toch nog plezier aan deze sport kunt beleven


succes
Tom
het is allemaal begonnen met die zogezegde meetcentrum's.Ben geweest bij

Meetcentrum Bullen
Piron
Vanmarcke
Bioracer

Als jullie er nog kennen mag je ze mij geven,ik zou er alleen willen naar toe gaan uit nieuwsgierigheid wat die te vertellen hebben.

Ik ga je sparen van de verschillen in opmetingen bij deze personen.Het kan verschillen in hoogte zadel van 0 tot 2cm en achterstand zadel zelfs tot 3cm.In schoenplaatjes afstelling is het zelfs zo dat ik eens men zelfde schoenen 2xheb binnen gedaan en dat het 2x verschillend was.Zo mannen ik heb daar wat men twijfels over.
Ik zal nog wel reageren op jullie reacties betreft dit onderwerp.
Gebruikersavatar
Calvin
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: za 09 mar 2002 02:00
Rijdt met: 29ers

Bericht door Calvin »

Ge ga me toch ni zeggen dak "het kippenvelmoment" op de eerste beklimming van de Cristalp, nooit meer zal tegenkomen !!!
Ik en nog veel meer lotgenoten deden allemaal ons petje af voor die gouwen ouwen Belg !!! :wink:
Mijne maat den "Touring wegenhulp" klapt er nog over !!!

Komaan makker, efkes nen break en daarna rustig aan terug genieten !!!
Dan maar zonder klikkers...
Denk even aan Marc Hermans, die zou tekenen om zonder klikpedalen heel de wereld rond te rijden. :roll:

Don't give up !!!

Calvin
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Bericht door roger »

Wel ik kon het niet laten en ben vandaag met voethaken nog een test gaan doen.Wat heb ik gedaan?pedalen genomen met langs een kant spd en de andere kant een gewoon pedaal.Op het gewone pedaal heb ik dan nog voethalen gemonteerd.Zo kon ik onderweg eens op SPD en nadien op voethaken.Vertrokken via Hoegaarden dan de ravel tot Namen en omdat het zo goed ging betreft gevoel ben ik dan naar Marchr-les-Dames gefietst.Daar richting Gelbresse-Eghezee en zo langs de Naamsestwg.terug naar Bierbeek.Groot was men verbazing dat ik rond een gemidd.zat van 26km/u.In totaal had ik 120km en geen enkele keer gestopt om maar te foefelen aan die plaatjes.Nu weet ik niet of het mountainbiken ook gaat met voethaken maar op de koersfiets ging het vrij goed,enkel in bergop heb ik de gewoonte van te trekken aan men pedalen en daar was ik soms wel verrast dat men voet uit de pedaal schoot.Nu ga ik eens zien of er geen merkteken op de zool staat en daar kan ik mij dan op baseren voor het plaatsen van de schoenplaatjes.Ik moet zeggen dat ik sinds dit jaar op Time ben overgeschakeld en door nu nog eens Shimano SPD te proberen was men gevoel merkelijk beter.De voet zit meer geklemd in een Time pedaal daar waar Shim.een lichte speling heeft zonder druk.Ja,wat moet ik nu weer zeggen,wel als jullie nog tips hebben laat het mij weten.Degenen met de best tip krijgt een paar Time attack carbon pedalen.
Gebruikersavatar
Qube
Mountainbiker
Berichten: 940
Lid geworden op: wo 29 okt 2003 12:31

Bericht door Qube »

Degenen met de best tip krijgt een paar Time attack carbon pedalen.
Heb jij mijn PM gelezen? :wink:
Byorka
Mountainbiker
Berichten: 793
Lid geworden op: za 25 dec 2004 11:34

Bericht door Byorka »

Beste tip:

Ruil met mijn shimano klikpedalen. Deze hebben ondertussen lekker veel speling wat vrijheid biedt. Dit resulteerd dan weer in probleemloos fietsen.

Ruilen? :wink:

Ik vind het erg vervelend voor je. Misschien zit het inderdaad in de pedalen al vind ik die conclusie nog wat vroeg. Maar wie weet, gewoon een kwestie van proberen.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Bericht door Beny »

voor shimano spd bestaan er twee soorten plaatjes
de meest verkochten
maar ook die waar je meer bewegingsruimte mee hebt
Plaats reactie