Training: Hac4-software

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Doggy
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: za 15 mar 2003 15:59
Rijdt met: Giant NRS1, Gazelle extreme

Bericht door Doggy »

franky schreef:heb ong 9maand ook een hac4 + interface. pc is nie echt mijn hobby, maar beleef toch veel plezier aan mijn prog hatronic.
waarom ik in feite reageer is voor 't volgende: ik probeer de cadensmeter op degelijke manier te bevestigen maar nog niet in gelukt. na een paar ritten komt de magneet steeds los te zitten :evil:
Hé Franky, t'Is idd een fijn speeltje. Ik had in het begin ook dat probleem :evil: ,ik heb dan mijn magneetje uit die plastic houder geprutst en hem rechtstreeks op mijn traparm geplakt met sekondelijm. Dat is nu een paar maand geleden en het hangt er nog steeds.
Gebruikersavatar
franky
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Cube Hybride 140HPA Race 500 27.5
Contacteer:

Bericht door franky »

thx voor de hint doggy, ik denk dat dat inderdaad de beste oplissing is. zal wel achter een nieuw magneet moeten gaan want ben ondertussen in den tt van ham-sur-heur heel den boel kwijtgespeeld.
nog één vraagje: als je die magneet direkt erop plakt, is er dan nie teveel afstand tss de sensor en de magneet?
Gebruikersavatar
Doggy
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: za 15 mar 2003 15:59
Rijdt met: Giant NRS1, Gazelle extreme

Bericht door Doggy »

tja franky, ge gaat heel den boel(sensor) waarschijnlijk een beetje naar achter moeten schuiven en uw magneetje een beetje hoger hangen op den arm. Ik denk da ge wel zone mm of 3 spel mag hebben. Wa da magneetje betreft da gaat met een huis-tuin en keuken magneetje ook wel marcheren, ik heb er hier één van de ijskast getrokken en da ging toch. :compress:
Gebruikersavatar
shiva
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: do 01 aug 2002 02:00

Bericht door shiva »

Gisteren deftig geëregerd aan installatie trapfreq sensor.

Eerst en vooral: ik had een tweede stuurhouderset besteld bij mijn HAC 4+, kwestie van het ding ook op mn koerfiets te monteren.

Ik heb twee verschillende houders ontvangen: een deftige, met volledig en stevig omhulsel die vastgeschroefd kan worden en een andere met eel elastiek, wat ik zeker niet stevig genoeg vind om zon duur toestel op te hangen)

Die trapfreq wil ik niet op mn mtb, wel op mijn koersfiets. Ik begon daar gisteren aan.

Eerst vond ik maar niet waar je dat kabeltje met fiche in moest steken. Blijkt dat die fiche enkel in de houder met elestiek past... . Is dit bij jullie ook zo?

Daarna die sensor en magneet installeren: jonges toch, dat ding past langs geen kanten op mijn fiets. Mijn crank komt zo dicht bij het frame dat ik dat daar echt niet tussen krijg. De sensor moet dus schuin geplaatst worden (ook niet teveel want dat kom ik aan meer dan 4mm). Dat blijkt dus niet te lukken , want door de vorm van het frame (ovaal) kan ik dat niet spannen iin schuine stand.

hadden jullie daar ook zo een moeite mee?

Dat vastmaken zal me waarschijnlijk wel lukken na veel gepruts, maar ideaal is het niet.

Voor de rest heel tof toestel, daar niet van.
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Bericht door Japs »

Ik heb zelf een VDO fietscomputer die ook met zo'n elastiek bevestigd wordt. Lijkt niet stevig, maar nog geen last van gehad. Alleen kan je die wel verschuiven. Zou in elk geval die dan op je koersfiets zetten. Dan is er geen probleem aangezien je daar ook je cadensmeter op wil zetten, niet?
Gast

Bericht door Gast »

shiva schreef:Gisteren deftig geëregerd aan installatie trapfreq sensor.

Eerst en vooral: ik had een tweede stuurhouderset besteld bij mijn HAC 4+, kwestie van het ding ook op mn koerfiets te monteren.

Ik heb twee verschillende houders ontvangen: een deftige, met volledig en stevig omhulsel die vastgeschroefd kan worden en een andere met eel elastiek, wat ik zeker niet stevig genoeg vind om zon duur toestel op te hangen)

Voor de rest heel tof toestel, daar niet van.
Wou eigenlijk ook een tweede bevestigingsset bestellen voor op mijn racefiets. Tot nu toe niet gedaan omdat de set (met schroef) die op mijn MTB staat niet past op mijn racefiets (racestuur is te dik). Op de site van ciclosport nochthans niet gezien dat er verschillende bevestigingssetjes waren. Heb je dat met die elastiek speciaal moeten vragen of zaten er zowiezo 2 setjes in
Gebruikersavatar
shiva
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: do 01 aug 2002 02:00

Bericht door shiva »

Ik denk dat het setje dat er standaard bij zit, dat met elastiek is en fiche voor trapfreq.

Als je een tweede bestelt dan is dat met schroef (en zonder trapfreq).

Bij mij past die wel over MTB stuur.

Dat met elastiek is toch duidelijk niet stevig genoeg voor op mtb?! Alle, t is er nog niet afgevallen, maar ik zie dat niet graag zo trillen. Maar inderdaad, met de koersfiets is dat niet zon probleem.
Gebruikersavatar
shiva
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: do 01 aug 2002 02:00

Bericht door shiva »

Was eigenlijk best grappig.


Zat daar maar te zoeken op die houder zonder fiche waar je nu toch in godsnaam die fiche in moest steken. Nadenken, kijken, voelen, naar dat blaadje kijken, ... .
Voelde me wel achterlijk.
Gast

Bericht door Gast »

shiva schreef:Ik denk dat het setje dat er standaard bij zit, dat met elastiek is en fiche voor trapfreq.

Als je een tweede bestelt dan is dat met schroef (en zonder trapfreq).

Bij mij past die wel over MTB stuur.

Dat met elastiek is toch duidelijk niet stevig genoeg voor op mtb?! Alle, t is er nog niet afgevallen, maar ik zie dat niet graag zo trillen. Maar inderdaad, met de koersfiets is dat niet zon probleem.
Neen ik heb een standaatd versie en dat is met schroef, past inderdaad op mijn MTB stuur (Ritchey WCS) maar niet op mijn racestuur (Ritchey Comp Race). Dat met fiche voor trapfrequentie is een optie (alleen bij de Hac4+ standaard).
Gebruikersavatar
shiva
Mountainbiker
Berichten: 93
Lid geworden op: do 01 aug 2002 02:00

Bericht door shiva »

Dus, voor een goed begrip, jij hebt bij de HAC 4 + standaard een houder MET schroef en MET fiche gekregen?
Plaats reactie