lopen vs fietsen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

lopen vs fietsen

Bericht door flip »

Momenteel is het zo dat ik regelmatig (+/- 2x week) ook eens een toerke ga lopen, meestal ligt de afstand rond de 6km. Is de combinatie lopen fietsen wel ok, je maakt per slot van rekening andere spierbewegingen?? Zijn er nog mensen die dit doen? En doet dit ook iets af aan je mtb-prestaties???

Alle reacties en tips zijn welkom!!!

Thx.
stilldro
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 19:20

Bericht door stilldro »

Ik speel reeds lang voetbal en fiets sinds enkele maanden toch redelijk intensief en voel toch wel dat wanneer ik m'n conditie wil onderhouden door te fietsen, deze relatief op peil blijft. Maar bij iedere looptocht, zelf aan een lage hartslag zal meer pijn hebben, dan langer fietsen tegen hogere hartslag..

Volgens mij moet je lichaam zich daaraan aanpassen, mss knn de triatleten hier iets nuttiger over zeggen

grtz
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Wij lopen tweemaal per week zo'n 10 à 12km. Daarbij fietsen we
2 keer per week gemiddeld 30 km en in 't weekend een toertocht.

In het begin is het idd even afzien, spierpijn is geen uitzondering #-o

Maar we merken wel dat onze basisconditie verbeterd is tov toen we
niet (of heel zelden) liepen! :wink:
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Bericht door flip »

Flip FSR schreef:Wij lopen tweemaal per week zo'n 10 à 12km. Daarbij fietsen we
2 keer per week gemiddeld 30 km en in 't weekend een toertocht.

In het begin is het idd even afzien, spierpijn is geen uitzondering #-o

Maar we merken wel dat onze basisconditie verbeterd is tov toen we