lopen vs fietsen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

lopen vs fietsen

Bericht door flip »

Momenteel is het zo dat ik regelmatig (+/- 2x week) ook eens een toerke ga lopen, meestal ligt de afstand rond de 6km. Is de combinatie lopen fietsen wel ok, je maakt per slot van rekening andere spierbewegingen?? Zijn er nog mensen die dit doen? En doet dit ook iets af aan je mtb-prestaties???

Alle reacties en tips zijn welkom!!!

Thx.
stilldro
Mountainbiker
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 18 jul 2004 19:20

Bericht door stilldro »

Ik speel reeds lang voetbal en fiets sinds enkele maanden toch redelijk intensief en voel toch wel dat wanneer ik m'n conditie wil onderhouden door te fietsen, deze relatief op peil blijft. Maar bij iedere looptocht, zelf aan een lage hartslag zal meer pijn hebben, dan langer fietsen tegen hogere hartslag..

Volgens mij moet je lichaam zich daaraan aanpassen, mss knn de triatleten hier iets nuttiger over zeggen

grtz
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

Wij lopen tweemaal per week zo'n 10 à 12km. Daarbij fietsen we
2 keer per week gemiddeld 30 km en in 't weekend een toertocht.

In het begin is het idd even afzien, spierpijn is geen uitzondering #-o

Maar we merken wel dat onze basisconditie verbeterd is tov toen we
niet (of heel zelden) liepen! :wink:
flip
Mountainbiker
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Orbea OIZ M10TR 2019

Bericht door flip »

Flip FSR schreef:Wij lopen tweemaal per week zo'n 10 à 12km. Daarbij fietsen we
2 keer per week gemiddeld 30 km en in 't weekend een toertocht.

In het begin is het idd even afzien, spierpijn is geen uitzondering #-o

Maar we merken wel dat onze basisconditie verbeterd is tov toen we
niet (of heel zelden) liepen! :wink:

Dus het heeft u vooruit geholpen met uw mtb-prestaties???
Van Cot
Mountainbiker
Berichten: 1045
Lid geworden op: za 20 mar 2004 01:34
Rijdt met: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Bericht door Van Cot »

ik ben nu geen loper (doe dat niet echt graag), maar met het school toch enkele weken moeten lopen (en goed doorgelopen om de maximum punten te halen door alle rondjes af te werken), en het deed toch zeker niet slecht aan mijn conditie. Enkel dat ik toen redelijk veel spierpijn had, biken kon ik nog zeer goed zonder zeer (op mijne scale tenminste, niet op de YZ2 want da's een andere houding), maar ik kon het totaal niet uitstaan dat het darmpje van mijne camelbak mijn been raakte.
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

flip schreef:Dus het heeft u vooruit geholpen met uw mtb-prestaties???
Dat merk ik toch wel hoor, klimmen gaat gemakkelijker, geen lucht tekort.
Ge moet er wel de regelmaat in houden, anders heeft het geen nut :wink:
Dannes xc
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 04 aug 2004 20:38
Rijdt met: SS

Bericht door Dannes xc »

inderdaad,een goede conditie hebben en dan opmerken dat als je aan het lopen bent precies géén conditie hebt.Probeer dan nog maar eens het zwemmen er bij te doen!!! Na enige tijd kom je toch tot het besluit dat uw basis conditie er blijft op vooruit gaan.
Gebruikersavatar
BING
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 09 apr 2004 20:55
Rijdt met: Specialized Epic

Bericht door BING »

Ik kan alleen bevestigen wat hierboven reeds werd gezegd: door én te gaan lopen én te gaan fietsen (én te gaan zwemmen), is m'n basisconditie er sterk op verbeterd. Eén minpunt: door het (teveel?) lopen zit ik met een hardnekkige peesontsteking onder de knie, heb hier echter geen last van bij het fietsen, maar ik geraak er precies niet van af. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor? [-o<
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Bericht door Flip FSR »

BING schreef:Ik kan alleen bevestigen wat hierboven reeds werd gezegd: door én te gaan lopen én te gaan fietsen (én te gaan zwemmen), is m'n basisconditie er sterk op verbeterd. Eén minpunt: door het (teveel?) lopen zit ik met een hardnekkige peesontsteking onder de knie, heb hier echter geen last van bij het fietsen, maar ik geraak er precies niet van af. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor? [-o<
Een tijdje niet meer lopen, maar 'k weet het, 't is moeilijk!
Temeer omdat ge dan terug van bijna nul moet beginnen.
Maar de enige remedie is helaas russssst... :wink:
'k Had vorig jaar ook prijs, veel te hevig gelopen, heeft bijna een
half jaar geduurd vooraleer het genezen was. Ben wel stiekem
RUSTIG blijven lopen :wink:
Gebruikersavatar
freaky_biker
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 26 apr 2004 21:49
Rijdt met: thompson pro team>>lx, sid sl, zyzzx cross atack wielen, ...

Bericht door freaky_biker »

als ge loopt vergroot ge u longinhoud en das ook goe voor u hart.. dus blijve lopen (joggen)
Plaats reactie