power meter kopen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
spectral
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 06 sep 2011 23:13
Rijdt met: cube in bestelling

power meter kopen

Bericht door spectral »

Hey,

ik ben aan het overwegen om een power meter te kopen. Maar er zijn zoveel verschillende types dat ik echt niet meer weet welke een goede zou zijn voor mij.

Ik ben verre van een pro die super exacte data moet hebben. Het is eigenlijk eerder uit nieuwsgierigheid en leidraad voor mijn conditie op te bouwen (en om iets beter te kunnen zwiften ;)).

Ik wil nu ook geen absolute prul kopen die er 100watt naast zit ofzo, maar het hoeft ook niet op 5watt nauwkeurig te zijn.

De avio was een heel goedkope die ik aan het bekijken was, maar lees veel mixed reviews erover. Sommige zeggen dat hij totaal niet accuraat is etc...

Dus ik wil wel iets 'degelijk' hebben zonder ineens 1000 euro te gaan neertellen, indien mogelijk. Ik neig wel naar een power meter op de crank (1 zijde is meer als voldoende voor mij, de afwijking tussen 2 benen interesseert me minder). Maar voor het max budget dat ik voor ogen had blijven wellicht alleen de crank meters over?

Zijn er mensen met goede ervaringen en/of suggesties?
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: power meter kopen

Bericht door kevx »

4iiii en Stages hebben een behoorlijk uitgebreid assortiment powermeters. Deze merken hebben hun naam al wel bewezen...

In het profpeleton Quickstep en Bora met 4iiii en oa Sky rijden met Stages pm's.

Ken wel wat mensen met een powermeter van Stages op de racer die er tevreden over zijn. Er is er voor mij ook een onderweg voor op de racefiets.

Had eerst een 4iiii besteld maar die raakte men achterbrug.

Afhankelijk van welke crank je hebt vallen die prijzen ook best mee.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: power meter kopen

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik heb op de koersfiets een 4iiii, werkt prima. Ik merk geen noemenswaardige verschillen tov mijn smart trainer. Een XT kost 350 euro, dat valt dus nog wel mee.
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: power meter kopen

Bericht door dirkdierickx »

4iiii en stages waarschijnlijk de beste keuze in uw geval, zelf heb ik een 4iii op mijn trainingsfiets en een power2max op mijn wedstrijdfiets (op de weg), ik kan moeilijk klagen over de 4iii en die was helft de prijs.

voor mtb zou ik misschien toch voor een 4iii gaan, ik heb al gehoord dat de stages wat last heeft van water, wat bij de 4iii niet zo is, en op de mtb rij je misschien al wat meer in de vuiligheid.
spectral
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 06 sep 2011 23:13
Rijdt met: cube in bestelling

Re: power meter kopen

Bericht door spectral »

nog een domme vraag, hoe meet je exact hoe lang je cranks zijn die nu bevestigd zijn?

als ik begin tot einde meet kom ik op 21.5cm. Echter zie ik enkel cranks van 165 tot 175? Van waar tot waar meet je? Google maakt me niet veel wijzer.

Edit: volgens filmpje dat ik net zag is het tussen de 2 openingen. Maar is dat dan van het midden van de opening of de binnenkanten van beide openingen?

2de edit: het staat blijkbaar op de cranks zelfs ook. 1tje was zo afgeschenen dat ik het niet meer zag, dus ik ging ervan uit dat het er niet opstond. Op de andere staat het wel, ik heb dus blijkbaar 175 cranks.

Volgens hetgeen ik op google allemaal ben tegengekomen lijken me dat wel behoorlijk lange cranks voor mijn lengte, ben 1m73?
spectral
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 06 sep 2011 23:13
Rijdt met: cube in bestelling

Re: power meter kopen

Bericht door spectral »

Ik heb zo een bon van 25euro gekregen via strava challenge voot futurumshop, dus het plan voor een vermogensmeter komt weer op de voorgrond.

de goedkoopste 4iiii op de website hebben ze echter alleen in 165cranks, en de mijne zijn 175. De volgende 4iiii is net niet het dubbele in prijs. De stages zit er ergens tussenin, zou deze ook al goed zijn?

https://www.futurumshop.nl/stages-shima ... left.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: power meter kopen

Bericht door dejoere »

spectral schreef:Ik heb zo een bon van 25euro gekregen via strava challenge voot futurumshop, dus het plan voor een vermogensmeter komt weer op de voorgrond.

de goedkoopste 4iiii op de website hebben ze echter alleen in 165cranks, en de mijne zijn 175. De volgende 4iiii is net niet het dubbele in prijs. De stages zit er ergens tussenin, zou deze ook al goed zijn?

https://www.futurumshop.nl/stages-shima ... left.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;
een review: " onclick="window.open(this.href);return false;

Ik denk wel niet dat deze powermeter gemaakt is om te gebruiken op een mtb, heeft wel een IPX7 rating, maar ik vrees dat deze zou kunnen breken (niet de crank zelf maar de elektronica) als je met uw pedaal ergens tegen knalt...
Plaats reactie