Voeding meenemen alternatief aluminiumfolie verpakking

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KuPa
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 05 aug 2012 00:14
Rijdt met: Orbea Alma 2019 & Commencal Meta HT AM 2015
Contacteer:

Voeding meenemen alternatief aluminiumfolie verpakking

Bericht door KuPa »

Hi allen,

Regelmatig neem ik een stuk zelfgemaakte cake, boterham of andere mee in op tocht. Tot voor kort gebruikte ik nog aluminium verpakking maar ben op zoek naar een goed eco-alternatief wanneer ik geen specifieke rugzak mee heb (dan gebruik ik een doos).

Ik las als alternatief de doeken uit bijenwas, die ik ook gebruik om potten af te dekken, maar in een trui-zakje bij warmte lijkt me dat niet aangewezen ;)

Wat gebruiken jullie om wat voeding te verpakken en mee te nemen op tocht?

Thanks, Kurt
Gebruikersavatar
KuPa
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 05 aug 2012 00:14
Rijdt met: Orbea Alma 2019 & Commencal Meta HT AM 2015
Contacteer:

Re: Voeding meenemen alternatief aluminiumfolie verpakking

Bericht door KuPa »

Toevallig al in de zoektocht op dit gestoten:
https://www.kudzu.be/nl/bocn-roll-patchwork-rolleat" onclick="window.open(this.href);return false;

Herbruikbare lunch-verpakking.

Andere alternatieven hoor ik graag.
Merci,

Kurt
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Voeding meenemen alternatief aluminiumfolie verpakking

Bericht door TaurineR »

Ik eet thuis!..
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: Voeding meenemen alternatief aluminiumfolie verpakking

Bericht door i-Mac »

Hoe ver fiets je dan? En op welk tijdstip? Als ik er op uit trek voor een lange rit, stop ik meestal bij een bakker. En ik altijd een paar repen bij. Het huismerk van Decathlon (Aptonia) is niet duur, en de repen zijn best lekker. Een andere optie is een kleine rugzak. Dan bewaart alles niet iets langer dan in de achterzak van je trui.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: Voeding meenemen alternatief aluminiumfolie verpakking

Bericht door RigolleM »

Alles rond max. 4 uur kom ik toe met repen/koekjes/gellekes zelfs met een gewoon ontbijt.

Langere ritten is zoals hierboven stoppen bij een bakker/warenhuis/pompstation. Dergelijke ritten doe ik nooit alleen, dus wel altijd iemand die buiten wacht op de fietsen terwijl de éne aan het shoppen is. Als ik mijn route uitstippel dan zorg ik er voor dat we halverwege in de buurt zitten van een centrum.

In het pré-corona-tijdperk kon je halt houden en een spaghetti ofzo eten, maar dit is nu niet mogelijk en moet je jezelf behelpen.

Bij warm weer heeft het sowieso geen zin om iets mee te nemen zoals fruit, boterhammen,... of je zou het in het begin moeten opeten, dan is het beter dat je 2u voor je rit calorierijke voeding inneemt.
Gebruikersavatar
KuPa
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 05 aug 2012 00:14
Rijdt met: Orbea Alma 2019 & Commencal Meta HT AM 2015
Contacteer:

Re: Voeding meenemen alternatief aluminiumfolie verpakking

Bericht door KuPa »

Allright, Thanks voor de antwoorden.
Gels/bars zijn handig maar soms eerder zin in cake of boterham. Meeste tochten zijn te doen zonder extra voeding. Doch bij dagtocht nood aan wat anders dan een energiereep.

Goed idee om naar winkels uit te kijken om broodje te halen.
Voor de cake ga ik toch even checken hoe zo’n herbruikbare lunch-zak het doet.

Merci
Plaats reactie