tacx platte band

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
spectral
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 06 sep 2011 23:13
Rijdt met: cube in bestelling

tacx platte band

Bericht door spectral »

Ik heb op 2 dagen tijd net 3x een platte band gehad op de tacx. Die dingen zijn wel heel levensecht geworden ...

ik heb de band 2x geplakt, en de volgende tacx rit telkens opnieuw plat. En niet aan het geplakte stuk (het ligt dus niet aan mijn 'plakskills'), het is telkens een nieuw plekje.

Ik heb de velg en de band geinspecteerd en ik vind nergens scherpe kantjes of randjes. Ik gebruik trouwens zo'n speciale blauwe trainerband.

Op die tacx band staat 26x1.25. Ik had een 26x1.00 van Kenda erin steken. Kan het zijn dat die gewoon een ietsje te klein is waardoor die kapot gaat? Heb ik gewoon een kwalitatief slechte binnenband per toeval? Is Kenda misschien gewoon niet zo een goed merk van binnenband? Dat zijn de enige dingen die ik momenteel kan bedenken. Iemand een ander idee of suggestie?
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: tacx platte band

Bericht door Free_ltd »

Gewoon een nieuwe binnenband steken en dan zien wat er gebeurt. Denk gewoon versleten binnenband of fabricagefout.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: tacx platte band

Bericht door BertG »

Binnenkort komt Tacx nog met een tubeless systeem tegen lekrijden.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: tacx platte band

Bericht door RigolleM »

BertG schreef:Binnenkort komt Tacx nog met een tubeless systeem tegen lekrijden.
Bestaat al: direct drive trainer (o)
spectral
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 06 sep 2011 23:13
Rijdt met: cube in bestelling

Re: tacx platte band

Bericht door spectral »

RigolleM schreef:
BertG schreef:Binnenkort komt Tacx nog met een tubeless systeem tegen lekrijden.
Bestaat al: direct drive trainer (o)
dat geld ga ik er (zeker voorlopig) nog niet insteken. Mijn tacx van 7 jaar oud doet nog altijd zijn ding :D. Gewoon beetje irritant al die platte banden op korte tijd, dus kwam eens checken of er nog al mensen dit hadden gehad
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: tacx platte band

Bericht door RigolleM »

spectral schreef:dat geld ga ik er (zeker voorlopig) nog niet insteken. Mijn tacx van 7 jaar oud doet nog altijd zijn ding :D. Gewoon beetje irritant al die platte banden op korte tijd, dus kwam eens checken of er nog al mensen dit hadden gehad
Mijn tacx band staat ook plat, maar heb er al 10 jaar niet meer mee gereden... Tacx staat hier ook maar stof te vangen...
spectral
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 06 sep 2011 23:13
Rijdt met: cube in bestelling

Re: tacx platte band

Bericht door spectral »

RigolleM schreef:
spectral schreef:dat geld ga ik er (zeker voorlopig) nog niet insteken. Mijn tacx van 7 jaar oud doet nog altijd zijn ding :D. Gewoon beetje irritant al die platte banden op korte tijd, dus kwam eens checken of er nog al mensen dit hadden gehad
Mijn tacx band staat ook plat, maar heb er al 10 jaar niet meer mee gereden... Tacx staat hier ook maar stof te vangen...
ja ok, ma na 10 jaar niet oppompen is het een beetje normaal dat die plat staat. Als hij op 4 bar staat en je rijdt hemop 3x rijden na 25 minuten 3x lek. Dan scheelt er toch wel ergens iets :D
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: tacx platte band

Bericht door RigolleM »

spectral schreef:ja ok, ma na 10 jaar niet oppompen is het een beetje normaal dat die plat staat. Als hij op 4 bar staat en je rijdt hemop 3x rijden na 25 minuten 3x lek. Dan scheelt er toch wel ergens iets :D
Veel kan er niet schelen: versleten biba of zelfs buba, anders velg checken op scherpe randen of spaak die er door het velglint steekt... Een punaise of nagel kan er niet inzitten als je er enkel op de Tacx meer rondrijdt :-)

4 bar vind ik wel veel... op een tubeless velg is dat beetje het maximum voor een 1.0/1.25 bandje.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: tacx platte band

Bericht door KrisMaes76 »

Uw vrouw heeft toch geen punaise op uwen trainer gelegd om van het lawaai vanaf te zijn? :lol:
spectral
Mountainbiker
Berichten: 111
Lid geworden op: di 06 sep 2011 23:13
Rijdt met: cube in bestelling

Re: tacx platte band

Bericht door spectral »

neuh neuh, tis trouwens een vliegwiel en geen losse rollen, moeilijk om daar een punaise op te leggen.

Kheb een klein beetje lucht uit de band gelaten, misschien lag het daaraan? Indien niet, mijn trusty schwalbe binnenbanden waar ik voordien jaren zonder problemen mee tacxte zijn aangekomen.
Plaats reactie