intervals.icu - training analyzer

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

intervals.icu - training analyzer

Bericht door KrulControl »

Te goed om niet te delen ...

Paar weken geleden een site ondekt tussen de strava apps die je strava info gebruikt, en je helpt om:
- fitness level in te schatten
- training load in te schatten
- analyses geeft over je trainingen (polarized, pyramidal, base, ...)
- heart rate recovery uit je data haalt
- helpt om traning analyses te doen, door op te delen in blokken (manueel of automatisch via powermeter), enz ...

https://intervals.icu/" onclick="window.open(this.href);return false;

meer info op https://www.facebook.com/intervalsicu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: intervals.icu - training analyzer

Bericht door Mister No Chaïn »

Het ziet knap uit, alleen vind ik mijn weg er echt niet op :P. Ik zal nog is voor wat verduidelijking moeten zoeken.
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: intervals.icu - training analyzer

Bericht door KrulControl »

het is inderdaad niet altijd voor de hand liggend.

Maar op de facebook-pagina legt hij beetje bij beetje de features uit.
Ik gebruik het zonder powermeter, met powermeter heeft het precies nog meer te bieden.

tabs die ik tot nu toe gebruik:

- activities: het weekoverszicht geeft een samenvatting van hoe je getraind hebt in die week (polarized, treshold, ...); je kunt er op klikken voor meer detail
- activiteit per activiteit: als je intervallen toevoegt in je activiteit kun je inschattingen zien van je powerzone per interval. Kwestie van te zien of je wel je best deed :-)
- activiteit per activiteit kun je ook average en max heart rate zien, maar ook de hart rate recovery zien (tenminste als je hoog genoeg ging, en een recovery zitten hebt in de data)
- Fitness: dikke lichtblauwe lijn in bovenste grafiek: hoe wordt je fitness ingeschat
- Fitness: meerkleurige lijn op 2de grafiek: train je te weinig (oranje), ben je uitgerust en in vorm (blauw), ben je gewoon fitness aan het behouden (grijs), ben je fitness aan het kweken (groen), of ben je aan het overtrainen (rood)

en gevoelsmatig herinner ik nog dat ik inderdaad 'moe' was in de periodes die bij mij als overtraining staan => geeft me vertrouwen in de grafiek
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: intervals.icu - training analyzer

Bericht door Mister No Chaïn »

Op de koersfiets rijd ik met powermeter en het overzicht qua zone per week is wel heel interessant. Ik doe momenteel vaak blokken op TR en die haalt hij er prima uit, alleen jammer dat de heart rate recovery nergens tevoorschijn komt.

Die grafiek van fitness en freshness heb ik op strava ook (premium) of in de Elevate app. Mijn inziens wordt rust veel te zwaar aangerekend. Gestructureerd zone werk wordt ook te laag ingeschat in vergelijking met een bv een lange TT. Als je die curve stijgende wil houden rijd je jezelf gewoon de vernieling in.
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: intervals.icu - training analyzer

Bericht door KrulControl »

Heart Rate Recovery komt enkel tevoorschijn in je activiteit als:

- je boven een bepaald percentage gaat. Bij mij is dat 166bpm
- je een minuut je hartslag laat zakken

Het staat als een nummer boven de grafiek, en aangeduid met een rechthoekje in de grafiek
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: intervals.icu - training analyzer

Bericht door Mister No Chaïn »

Aha, je moet in Z5 gereden hebben en dat gebeurt in mijn trainingen maar zelden.
Maar ik heb er eentje gevonden waar het er bij staat. 41 ... alleen vind ik via google bitter weinig terug over HRRC. Of je met dat cijfers ook iets bent :-)
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: intervals.icu - training analyzer

Bericht door KrulControl »

Recovery Heart Rate
Your heart will recover quicker as you become fitter. A recovery heart rate of 25 to 30 beats in one minute is a good score, and 50 to 60 beats in one minute is considered excellent. You should monitor your one-minute and two-minute recovery heart rate at least twice weekly to gauge whether your fitness level is improving. If it’s not, then you may need to alter your workouts so they are more demanding.


https://www.thisisant.com/consumer/news-info/tips
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: intervals.icu - training analyzer

Bericht door Mister No Chaïn »

I see :-).
Ik bekijk die site de laatste tijd geregeld en ik moet zeggen dat hij qua trainingload (volgens mij) veel accurater werkt als Strava of andere extensies die ik ken.
Ik ontdek nog iedere keer nieuwe dingen, zoals een grafiek met je power to heart rate ratio. Super om over de jaren heen eens te gaan vergelijken. Straks moet ik nog een powermeter bijkopen voor op de mtb :lol:
Plaats reactie