Anaerobe zone

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Anaerobe zone

Bericht door Free_ltd »

Hallo,

Gisteren de Niner 99.9 Gravel Ride gedaan, die effectief 106km is. Hier in onze streek zitten er wel wat hoogtemeters dat maakt dat ge ff diep moet gaan om te klimmen en kunt chillen bij het dalen. In de streek daar rond Dessel, was het plat en dus continu trappen. Waarvan een 15-tal km's door een zandbak ploeteren met zelfs een strook van 1400m tussen :oops:

Nu ging het mij totaal niet af en zeker niet met de RKT. Denk dat ik buiten de mijne nog 2 andere fully's heb gezien en de rest HT en Gravelracers. Naderhand mijn analyses bekeken en heb eigenlijk 71% van den tijd in hartslagzone 5 gezeten (dus int rood) en dat heb ik ook gevoeld lichamelijk en overal in het lichaam. Mijne hartslag is in het algemeen altijd te hoog (genetisch), maar gisteren was gewoon enorm uitzonderlijk. Geen idee waar het aan lag.

Om wel ff te schetsen. In juli 3 weken in Florida gezeten en 5kg bij gekomen, daarna nog 1 x op de MTB gezeten en 2 x op de racefiets. Daarna een week thuis gezeten met een verkalkte schouder waar ik die hele week 4 verschillende pijnstillers nam omdat ik tegen de muren op kroop van de pijn en dan nog een cortisonespuit gehad.
Ik vraag me nu af of het daar aan ligt? Normaal probeer ik toch nog 1 x per weet 's avonds te gaan rijden of op de tacx te rijden.

Int algemeen weet ik nu niet goed wat te doen om dit te vermijden. Zou het een goed idee zijn om eens een complete checkup te doen? Zo ja, waar of bij wie? En kan dat bv ook met begeleiding om die hartslag in het algemeen wat lager te krijgen? Zijn er mensen die dit al gedaan hebben en wat vinden zij van het resultaat?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: Anaerobe zone

Bericht door TaurineR »

Klinkt toch als een beetje te weinig beweging...
Plaats reactie