Dipje tijdens toertocht en cyclorit - normaal?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3031
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Dipje tijdens toertocht en cyclorit - normaal?

Bericht door Motorbiker »

Ik kan er mijn uurwerk op juist zetten. Bij elke toertocht (60 - 75km) of cyclorit (70 - 90km), heb ik onderweg, na 40 - 50km, last van een dip. Een aanvoelen dat de benen onvoldoende kracht hebben, de motor sputtert. Ongacht of de laatste kms ervoor zwaar of roulante waren.
Op de tanden bijten om de maten te volgen.
Ik maak er mij niet druk om, ben het gewoon, de power komt na een aantal km terug, en meestal beter dan in het begin.
Ik ontbijt voor de rit, drink voldoende, en eet goed aan de bevooradingen.

Is dit normaal, zijn er nog die die herkennen?
Is hier een verklaing voor?
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: Dipje tijdens toertocht en cyclorit - normaal?

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Motorbiker schreef:Ik kan er mijn uurwerk op juist zetten. Bij elke toertocht (60 - 75km) of cyclorit (70 - 90km), heb ik onderweg, na 40 - 50km, last van een dip. Een aanvoelen dat de benen onvoldoende kracht hebben, de motor sputtert. Ongacht of de laatste kms ervoor zwaar of roulante waren.
Op de tanden bijten om de maten te volgen.
Ik maak er mij niet druk om, ben het gewoon, de power komt na een aantal km terug, en meestal beter dan in het begin.
Ik ontbijt voor de rit, drink voldoende, en eet goed aan de bevooradingen.

Is dit normaal, zijn er nog die die herkennen?
Is hier een verklaing voor?
Christ,
al eens geprobeerd om je ontbijt aan te passen?
Iets meer trage suikers innemen
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: Dipje tijdens toertocht en cyclorit - normaal?

Bericht door roger »

Motorbiker schreef:Ik kan er mijn uurwerk op juist zetten. Bij elke toertocht (60 - 75km) of cyclorit (70 - 90km), heb ik onderweg, na 40 - 50km, last van een dip. Een aanvoelen dat de benen onvoldoende kracht hebben, de motor sputtert. Ongacht of de laatste kms ervoor zwaar of roulante waren.
Op de tanden bijten om de maten te volgen.
Ik maak er mij niet druk om, ben het gewoon, de power komt na een aantal km terug, en meestal beter dan in het begin.
Ik ontbijt voor de rit, drink voldoende, en eet goed aan de bevooradingen.

Is dit normaal, zijn er nog die die herkennen?
Is hier een verklaing voor?
In het begin duren de km's lang maar eenmaal over de helft krijg je terug moed,heeft gewoon te maken met je ingesteldheid.Geen zorgen om maken,we moeten er onze boterham niet mee verdienen.
Plaats reactie