ervaringen Zwift ?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door Headshot »

Wahoo kicker snap met een ventilator erbij, op zolder bij een 12graden. Doe een programma via Trainer-Road, soms 2 uur aan een stuk, zweet wel maar niet overdreven, sta zeker niet in een plas... Programma is wel goed, zeker met de instructies en aanmoedigingen tijdens de training...
Bugge
Mountainbiker
Berichten: 10
Lid geworden op: do 27 jul 2017 09:12

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door Bugge »

Tacx i-Genius hier. Had eerst een Taxc Vortex maar de maximale 'hellingsgraad' vond ik wat weinig.
Nog op tijd kunnen omruilen voor een Tacx Genius.

In het algemeen wel tevreden, maar hellingen vanaf 9-10% zijn eigenlijk niet te rijden, ofwel slipt de band ofwel wordt de cadans te onregelmatig doordat de belasting van de motor soms wat schokkerig is.
Zwift is daarvoor perfect omdat er een instelling is waar je de maximale 'belasting' kan instellen.

Als ik op het moment van aankoop zou weten wat ik nu weet zou ik wel voor een Tacx Neo of Wahoo Kickr gaan zonder de rol/achterband, op het moment van aankoop wist ik eigenlijk niet of ik het leuk genoeg zou vinden om er zoveel geld aan te geven...maar ik heb me er al goed op geamuseerd! (o)
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door chrisper »

hier ook een heel tevreden gebruiker van zwift (in samenwerking met de wahoo kickr)
met mijn vorige tacx vortex vond ik het minder leuk, door de slippende band enz
nu een jaartje zwift gebruikt, en voldoet perfect voor mij (alleen jammer dat je het programma niet kunt 'kopen')
kan conditie goed op peil houden
en ook makkelijk zelf schema's toevoegen
wijnants
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 30 nov 2011 20:50

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door wijnants »

Zijn er onder jullie die zwiften met een spinningbike?
Zo ja welke spinningbike?
Ik ben zo geen voorstander van tacx, wahoo,...
Flip FSR
Mountainbiker
Berichten: 3065
Lid geworden op: di 03 feb 2004 13:42

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door Flip FSR »

Headshot schreef:Trapt een mountainbiker over het algemeen niet lichter dan een wielertoerist?
Bergop wel :lol: :wink:
wijnants
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 30 nov 2011 20:50

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door wijnants »

Ondertussen ook een reetvlo gekocht en een tacx flux.
Zwiften jullie eigenlijk met de iPad via Bluetooth ?
Of beter toch met de ant + in de pc?
Een Tacx Ant II USB Stick heb ik ook reeds.
Wat zijn jullie ervaringen?
Merci
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door chrisper »

wijnants schreef:Ondertussen ook een reetvlo gekocht en een tacx flux.
Zwiften jullie eigenlijk met de iPad via Bluetooth ?
Of beter toch met de ant + in de pc?
Een Tacx Ant II USB Stick heb ik ook reeds.
Wat zijn jullie ervaringen?
Merci
ik zwift met ant+ stick in de pc (= laptop)
die staat dan op een tafeltje voor mij
dan heb ik de tablet met houder op mijn stuur staan, en kijk ik hierop naar film, tv, tjoeptjoep…..
de tablet staat dan ook dicht bij mij om 'makkelijker' te kunnen zappen of zo

veel andere keuze heb ik eigenlijk ook niet, omdat ik een android-tablet heb, en zwift draait niet op android

maar voor mij werkt deze opstelling wel zeer goed en makkelijk

en bij mij staat ook gewoon mijn mtb op de wahoo kickr (geen racefiets voor nodig)
annh
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 11 jan 2011 22:32
Rijdt met: trek wsd 6700

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door annh »

Vorige winter Zwifte Ik er lustig op los. Best leuk om zo je conditie te onderhouden.
Na de fantastische zomer wou ik terug aan beginnen, jammer genoeg zonder resultaten.
Hij vindt mijn sensoren wel maar ik trap in het ledige :-(. Mijn weerstand wordt niet aangepast. niet echt efficient.

Ik heb nochtans dezelfde apparatuur, een mac book air, een ant+ dongle van Tacx met antenne en een Tacx genius.
Ik probeerde ondertussen ook BKOOL en Tacx.
Bij Bkool zijn er heel lange drop outs en bij Tacx heb ik dan weer constant het gevoel te veel weerstand te hebben al naargelang mijn geleverd vermogen.

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
welke ant+ dongle hebben jullie?
Nog iemand die met mac book en Tacx genius rijdt?

alvast bedankt
ann
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door chrisper »

annh schreef:Vorige winter Zwifte Ik er lustig op los. Best leuk om zo je conditie te onderhouden.
Na de fantastische zomer wou ik terug aan beginnen, jammer genoeg zonder resultaten.
Hij vindt mijn sensoren wel maar ik trap in het ledige :-(. Mijn weerstand wordt niet aangepast. niet echt efficient.

Ik heb nochtans dezelfde apparatuur, een mac book air, een ant+ dongle van Tacx met antenne en een Tacx genius.
Ik probeerde ondertussen ook BKOOL en Tacx.
Bij Bkool zijn er heel lange drop outs en bij Tacx heb ik dan weer constant het gevoel te veel weerstand te hebben al naargelang mijn geleverd vermogen.

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
welke ant+ dongle hebben jullie?
Nog iemand die met mac book en Tacx genius rijdt?

alvast bedankt
ann

als je alle zelfde apparatuur hebt als ervoor, zou het toch opnieuw moeten werken.
al eens gekeken bij zwift of de erg-mode aan of af staat?
misschien kan een software-update van de tacx genius ook helpen
staat de tacx genius gelinkt als controlable trainer op zwift?
is de tacx genius wel een smart versie?

bij het tacx-programma, heb ik soms ook het gevoel dat ik zwaarder trap dan bij zwift, dan helpt meestal een kalibratie
annh
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 11 jan 2011 22:32
Rijdt met: trek wsd 6700

Bericht door annh »

chrisper schreef:
annh schreef:Vorige winter Zwifte Ik er lustig op los. Best leuk om zo je conditie te onderhouden.
Na de fantastische zomer wou ik terug aan beginnen, jammer genoeg zonder resultaten.
Hij vindt mijn sensoren wel maar ik trap in het ledige :-(. Mijn weerstand wordt niet aangepast. niet echt efficient.

Ik heb nochtans dezelfde apparatuur, een mac book air, een ant+ dongle van Tacx met antenne en een Tacx genius.
Ik probeerde ondertussen ook BKOOL en Tacx.
Bij Bkool zijn er heel lange drop outs en bij Tacx heb ik dan weer constant het gevoel te veel weerstand te hebben al naargelang mijn geleverd vermogen.

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
welke ant+ dongle hebben jullie?
Nog iemand die met mac book en Tacx genius rijdt?

alvast bedankt
ann

als je alle zelfde apparatuur hebt als ervoor, zou het toch opnieuw moeten werken.
al eens gekeken bij zwift of de erg-mode aan of af staat?
misschien kan een software-update van de tacx genius ook helpen
staat de tacx genius gelinkt als controlable trainer op zwift?
is de tacx genius wel een smart versie?

bij het tacx-programma, heb ik soms ook het gevoel dat ik zwaarder trap dan bij zwift, dan helpt meestal een kalibratie
Daarnet lukte het wel... alles is inderdaad juist ingesteld. Lastig dat het soms wel, soms niet werkt...
welk zijn jullie voorkeuren? Tacx, Bkool of Zwift?

Thx
Plaats reactie