ervaringen Zwift ?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door Headshot »

Trainerroad
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door chrisper »

ik heb een tijdje trainerroad gebruikt, en ik vond dit ook een zeer goed programma
leuk met al die schema's enz, en helpt me echt goed
maar vorig jaar en nu rijd ik altijd zwift
bij zwift zitten nu ook schema's, en dat vind ik wel leuk om te volgen, alsook alle andere leuk dingen die zwift bied

dus wat mij betreft: zwift en trainerroad vind ik wel de betere
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door bip bip »

ik ben van plan een tacx flux s aan te schaffen, standaard voorzien van een 10-11 speed shimano body. Ik veronderstel dat er dan ook een 12-speed
11-50 cassette op past type eagle nx , sunrace,... ? Nu er ook off road kan gereden worden op Zwift lijkt het me leuk de mtb eens op de tacx te zetten ( met eagle x01 groep ).
annh
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 11 jan 2011 22:32
Rijdt met: trek wsd 6700

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door annh »

Is het off road rijden op Zwift dan ook in de bossen ?
Ik heb deze week een gravel ride gedaan maar die was op de gewone weg (traditionele routes) .
De training was wel gravel specifiek .
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door Mister No Chaïn »

Er is een kort MTB stukje waar je ook kan sturen, vermoedelijk zullen ze dat nog wel willen uitbreiden naar de toekomst toe.

Waarom zou je op rollen een gigantische cassette zetten?? De percentages zijn standaard aan 50% omdat je je anders tureluurs schakelt, en steiler als 20% komt toch niet voor. Ik rijd op de rollen met een 11-23 cassette, kwestie van zoveel mogelijk versnellingen kort op elkaar te hebben. De laatste 3 versnellingen gebruik ik echt enkel als ik richting de radiotoren rijd.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door bip bip »

Mister No Chaïn schreef:Er is een kort MTB stukje waar je ook kan sturen, vermoedelijk zullen ze dat nog wel willen uitbreiden naar de toekomst toe.

Waarom zou je op rollen een gigantische cassette zetten?? De percentages zijn standaard aan 50% omdat je je anders tureluurs schakelt, en steiler als 20% komt toch niet voor. Ik rijd op de rollen met een 11-23 cassette, kwestie van zoveel mogelijk versnellingen kort op elkaar te hebben. De laatste 3 versnellingen gebruik ik echt enkel als ik richting de radiotoren rijd.
al mijn mtb's hebben een eagle groep dus als ik die op een direct drive trainer willen zetten heb ik weinig andere keuze dan een wide range cassette denk ik.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik zou denken dat er wel iemand zo'n cassette maakt. Miche of dergelijke, maar ik vind het ook niet direct. Ik vrees dat de grotere stappen je op de rollen niet echt goed gaan bevallen.
annh
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: di 11 jan 2011 22:32
Rijdt met: trek wsd 6700

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door annh »

Mister No Chaïn schreef:Er is een kort MTB stukje waar je ook kan sturen, vermoedelijk zullen ze dat nog wel willen uitbreiden naar de toekomst toe.
Is dit reeds geupgraded naar apple?
ik heb tot nu toe enkel gravel kunnen aantikken maar dat is op een klassiek parcours? wel meer interval gericht.

mvg
ann
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door dirkdierickx »

annh schreef:
Mister No Chaïn schreef:Er is een kort MTB stukje waar je ook kan sturen, vermoedelijk zullen ze dat nog wel willen uitbreiden naar de toekomst toe.
Is dit reeds geupgraded naar apple?
ik heb tot nu toe enkel gravel kunnen aantikken maar dat is op een klassiek parcours? wel meer interval gericht.

mvg
ann
je kan dat mtb-stuur stukje niet selecteren als route, omdat het nog beta is. om erop te geraken moet je er voorbijfietsen en dan krijg je de optie om het te rijden.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: ervaringen Zwift ?

Bericht door KrisMaes76 »

dirkdierickx schreef:
annh schreef:
Mister No Chaïn schreef:Er is een kort MTB stukje waar je ook kan sturen, vermoedelijk zullen ze dat nog wel willen uitbreiden naar de toekomst toe.
Is dit reeds geupgraded naar apple?
ik heb tot nu toe enkel gravel kunnen aantikken maar dat is op een klassiek parcours? wel meer interval gericht.

mvg
ann
je kan dat mtb-stuur stukje niet selecteren als route, omdat het nog beta is. om erop te geraken moet je er voorbijfietsen en dan krijg je de optie om het te rijden.
kheb het al eens geprobeerd, maar zwift reageert niet op mn gsm om te sturen...
Plaats reactie