lage hartslag

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
bezembiker
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 09:58
Rijdt met: specialized stumpjumperen + epic

lage hartslag

Bericht door bezembiker »

loop al een tijdje redelijk moe!dus bloed laten trekken,voordat er bloed werd getrokken zette de dokter een toestelletje op mijn vinger en dat begon plots te piepen!bleek dat vanaf 36 slagen per minuut dat het een alarm gaf!
na nog een minuut ofzo kwam ik aan 30 slagen per minuut!volgens de dokter was dat wel heel laag en rade me aan om eens naar cardioloog te gaan!

zijn er hier nog mensen die ook aan een lage hartslag komen en daar iets van ondervinden in het dagelijkse leven!
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: lage hartslag

Bericht door Reflex »

Een lage hartslag bij sporters is normaal maar 30 is echt wel op het randje. Vreemd dat ze je met 30 zomaar laten gaan zonder een hartfilmpje of verder onderzoek. Zulke waardes kunnen duiden op een probleem met het hart. Niet te lang wachten met het bezoek van de cardioloog en zelf regelmatig bloeddruk en hartslag meten.
bezembiker
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 09:58
Rijdt met: specialized stumpjumperen + epic

Re: lage hartslag

Bericht door bezembiker »

Reflex schreef:Een lage hartslag bij sporters is normaal maar 30 is echt wel op het randje. Vreemd dat ze je met 30 zomaar laten gaan zonder een hartfilmpje of verder onderzoek. Zulke waardes kunnen duiden op een probleem met het hart. Niet te lang wachten met het bezoek van de cardioloog en zelf regelmatig bloeddruk en hartslag meten.
inderdaad een lage hartslag is wel normaal,doe al bijna heel men leven sport,voetbal,competitie wielrennen,mtb marathons en de laatste 3 jaar duatlons lange afstand.

dokter direct gebeld naar secretaresse cardioloog en had maar een gaatje in april :roll: #-o heeft de dag nadien dan gebeld met cardioloog zelf en mocht na 14 dagen,nu dus om een holster,soort walkman dien constant uwe hartslag registreert!en donderdag worden de resultaten bekeken!

lang geleden ook eens voor gehad,toen was het 29 maar toen niets abnormaals gevonden!

ben nu niet echt ongerust maar toch knaagt het op een plaatsje in het hoofd!
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: lage hartslag

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik heb die walkman ook al is mogen lenen van het UZ :P. Daarbij ook een resem tests afgewerkt en alles was in orde, ik ben op mijn 11e beginnen fietsen en heb bijgevolg dus een sporthart. Dat zal dus zoals bij jou zijn.

De lage hartslag was bij mij s'nachts 33 a 34. Als je aan 30 komt zittend op een stoel dan ga je s'nachts in principe nog wel een paar slagen lager, lager als die 29 waar je over spreekt Dan zou ik het inderdaad maar eens goed laten controleren! En tot je controle het rustig aan doen. Vermoeidheid haalt je hartslag naar beneden en als je dan al zo'n lage hartslag hebt.
bezembiker
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 09:58
Rijdt met: specialized stumpjumperen + epic

Re: lage hartslag

Bericht door bezembiker »

Mister No Chaïn schreef:Ik heb die walkman ook al is mogen lenen van het UZ :P. Daarbij ook een resem tests afgewerkt en alles was in orde, ik ben op mijn 11e beginnen fietsen en heb bijgevolg dus een sporthart. Dat zal dus zoals bij jou zijn.

De lage hartslag was bij mij s'nachts 33 a 34. Als je aan 30 komt zittend op een stoel dan ga je s'nachts in principe nog wel een paar slagen lager, lager als die 29 waar je over spreekt Dan zou ik het inderdaad maar eens goed laten controleren! En tot je controle het rustig aan doen. Vermoeidheid haalt je hartslag naar beneden en als je dan al zo'n lage hartslag hebt.
die 30 slagen waren inderdaad zittend op een stoel!
paar keer de polar aangedaan om te slapen en daar kwam ook die 30 per minuut uit!
vind het een beetje raar dat ik overdag hetzelfde minimum haal of in de slaap daar die normaal lager zou moeten zijn!
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: lage hartslag

Bericht door Sunn Xtreme »

PM me even.... beschrijf me de duur en de gehele lijst aan klachten.
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: lage hartslag

Bericht door Dace93 »

Uit curiositeit: Hoe hoog zijn je gemiddelde en max hartslagen dan tijdens een fysieke inspanning (bv. MTB rit)?
bezembiker
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 09:58
Rijdt met: specialized stumpjumperen + epic

Re: lage hartslag

Bericht door bezembiker »

Dace93 schreef:Uit curiositeit: Hoe hoog zijn je gemiddelde en max hartslagen dan tijdens een fysieke inspanning (bv. MTB rit)?

voor mijn duurtrainingen moet ik tussen 109 en 125 blijven!

op de mtb rit in hertsberghe,ook met de fiets heen en terug op de weg had ik een gemiddelde van 138.niet echt naar hartslag gekeken engoed doorgereden maar niet vollen bak!
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: lage hartslag

Bericht door Dace93 »

bezembiker schreef:
Dace93 schreef:Uit curiositeit: Hoe hoog zijn je gemiddelde en max hartslagen dan tijdens een fysieke inspanning (bv. MTB rit)?

voor mijn duurtrainingen moet ik tussen 109 en 125 blijven!

op de mtb rit in hertsberghe,ook met de fiets heen en terug op de weg had ik een gemiddelde van 138.niet echt naar hartslag gekeken engoed doorgereden maar niet vollen bak!
Amai, sterk! Das losrijden voor mij :-D
Vetverbranding is 127-140 bij mij. Duur 140-158.
VTT's rij ik doorgaans iets onder de omslag. Wingene vandaag aan 168.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: lage hartslag

Bericht door Mister No Chaïn »

Dace93 schreef:Amai, sterk! Das losrijden voor mij :-D
Vetverbranding is 127-140 bij mij. Duur 140-158.
VTT's rij ik doorgaans iets onder de omslag. Wingene vandaag aan 168.
Regel 1: vergelijk geen hartslagen

Als bezembiker morgen zijn been breekt en hij kan 3 maand niet rijden dan zullen zijn zones nog +/- dezelfde zijn, terwijl zijn conditie toch een serieuze dreun krijgt. De ene zijn maximale hartslag is 170 terwijl anderen zelfs na hun 30e nog tot aan 200 geraken, en bijgevolg liggen alle zones dan ook een eind lager of hoger.
Plaats reactie