Forumoverzicht Productinfo Sportvoeding, drank en training meer dan 7,5 uur training/week ongezond

meer dan 7,5 uur training/week ongezond

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.

Moderators: Reflex, Angelo.


cyclon Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 1640
dit is de tweede keer dat ik dit lees, en het is een onafhankelijk onderzoek (ze waren verrast door de resultaten),

http://www.independent.co.uk/life-style ... 07206.html

Those who were defined as working out three times above the national guidelines – more than 450 minutes each week - had greater amounts of coronary artery calcification (CAC) over time, which is a clinical measure of the amount of calcium and plaque in the heart’s arteries.

High levels of CAC are an immediate red flag to doctors that someone is at risk of developing heart disease.



het ander onderzoek was puur statistisch en richtte zich op lopers: vanaf ongeveer 2,5 uur trainen per week wordt het risico op hartziektes gemiddeld even groot als voor wie helemaal niet sport, maar ongetwijfeld geldt dat niet voor iedereen

http://www.health.com/fitness/when-it-c ... y-suggests


"In this study, the dose of running that was most favorable for reducing mortality was jogging 1 to 2.4 hours per week, with no more than three running days per week," said study researcher Jacob Marott of the Frederiksberg Hospital in Copenhagen, Denmark. The best pace was slow or average -- about 5 miles per hour, he added. Out of a pool of about 5,000 healthy Danish adults, Marott and his colleagues followed nearly 1,100 healthy joggers and 413 sedentary people for more than 12 years. The joggers noted their hours and frequency of jogging, and their perception of their pace.

The strenuous joggers, the investigators found, were as likely to die during that time period as the sedentary non-joggers. Light joggers and moderate joggers fared better, in that order, Marott's team found.

Free_ltd Mountainbiker

Berichten: 1700
Mijn bike: Niner RKT 9 RDO ‘18
Oei. Dan is 1 TT per week al te lang als ge dit moet volgen.

cyclon Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 1640
ik zou me als fietser houden aan de vuistregel van dat eerste onderzoek: 3 keer op de fiets per week en in totaal rond de 8 uur, da's in elk geval toevallig mijn trainingsregime


maar zo'n onderzoek kan zeer misleidend zijn aangezien het om gemiddelden gaat

dat eerste onderzoek wijst trouwens uit dat Afrikanen niet gevoelig zijn aan die regel van 450 minuten per week

voor sommige blanken geldt dat ongetwijfeld ook: sommigen gaan al over de schreef bij 5 uur, anderen kunnen 10 uur aan

zoals er trouwens ook een enorme variëteit bestaat qua gevoeligheid voor trainen: sommigen mogen 10 uur per week trainen, ze zullen geen sikkepit beter worden

KUBA Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 1274
Mijn bike: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL
Broodje aap verhaal alhoewel....nu heb ik eindelijk een reden om op t'gemakske in mijne luie zetel te blijven zitten en lekker toe te slibben :lol: :lol: :lol: :lol:

cyclon Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 1640
je moet dat soort onderzoek idd met een korreltje zout nemen en er niet al teveel gevolgen aan verbinden of te blind in vertrouwen

maar ik denk dat het om een typisch 'sweet zone' fenomeen gaat: er is een 'sweet zone' voor levensvatbare planeten (in termen van afstand van een ster), te ver is niet goed (koud), te dicht ook niet (te warm)

idem dito voor bvb cholesterol (de industrie heeft de bovenlimiet van die zone de jongste jaren steeds lager gebracht) , inflatie, lichaamstemperatuur of stress


te weinig lichaamsbeweging is zeker niet goed, maar teveel ook niet

wat de limieten van de 'sweet zone' zijn in dit verband, en in het bijzonder de bovenste limiet, hangt wellicht af van ras, geslacht, ouderdom en zelfs je individueel genoom en je levensstijl

dus is het voor iedereen anders, vandaar dat dit soort onderzoek zo misleidend kan zijn

een van de negatieve gevolgen van veel lichaamsbeweging is mss dat je dan meer eet, en voedsel moge dan noodzakelijk zijn om in leven te blijven, het is ook een belasting voor je systeem (de verwerking ervan), al hangt natuurlijk veel af van het soort voedsel

Sunn Xtreme Expert

Berichten: 4881
als ik dat moet geloven wat die beweerd, zou ik normaal al rond men 22e moeten overleden zijn. :lol:

op men 15e zat ik aan ca 12u per week, wedstrijden inbegrepen. vanaf je 16e gaat het steeds wat omhoog omdat je ook steeds een categorie opschuift en meer training nodig hebt. reken maar uit wat voor ""overdaad" er was volgens dat rammlend onderzoek met pseudo wetenschappelijke basis.


Keer terug naar Sportvoeding, drank en training