Forumoverzicht Productinfo Sportvoeding, drank en training Intervaltraining ?

Intervaltraining ?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.

Moderators: Reflex, Angelo.


Bericht di 03 okt 2017 22:15
Mister No Chaïn Mountainbiker

Berichten: 1854
Mijn bike: heeft grote wielen
Sweetspot zou moeten aanvoelen als stevig doorrijden maar toch meer dan doenbaar, na je 4e blokje zou je gewoon nog een 5e moeten kunnen afwerken. Doordat het een stevige doch niet té stevige training is zou je deze training op donderdag vlot moeten kunnen herhalen. De bedoeling is dus ook wel van regelmaat te hebben in je training, van zo 1 training en dan 3 dagen pinten pakken ga je geen betere conditie krijgen :-D
Je hebt een test gedaan dus je overslag zou normaal moeten kloppen, het is niet dat je sinds die test veel meer gefietst hebt? Ik ben geen dokter dus geen idee of een overslag veel kan verschuiven. Ik vind de jou overslag en max wel ver uit elkaar liggen, met dezelfde max zit ik aan 176 overslag. Maar goed, hartslagen mag je niet vergelijken, en ik ben geen dokter dus heb geen idee hoeveel verschil daar kan opzitten :-)

Bij recuperatie is 130 a 135 prima, daar zit ik ook rond. Hoger is voor niks nodig, lager kan op zich geen kwaad.

Bericht wo 04 okt 2017 03:53
BlueYeti Mountainbiker

Berichten: 36
Voor basisconditie is het belangrijk dat je extensieve duurtraining doet (minimaal 1x week)
Belangrijk is in verschillende hartslagzones te trainen
Ik doe 3 trainingen per week:
1x extensieve duur
1x intensieve duur
1x interval
Ik heb mijn hartslagzones laten bepalen dmv een sportcardiologisch onderzoek met lactaatmeting en zuurstofopname
de vierde keer per week ga ik mtben op zondag

Bericht wo 04 okt 2017 10:38
Mark72 Mountainbiker

Berichten: 53
Ik had zeker de indruk dat een vijfde sessie nog te doen was, het gevoel was effectief dat van stevig doorrijden, maar de rust was voldoende (en nodig) om er weer tegen aan te kunnen.
Bij mijn lactaattest had ik een max HRM van 187. Tijdens het voorbije jaar heeft mijn hartslagmeter slechts één keer 191 aangegeven (misschien een slechte meting).
Ik ben het voorbije jaar aan en af actief geweest, dan een paar maanden wel, dan weer veel minder.
Mijn conditie was eind augustus belabberd, maar is nu weer in de buurt van mijn betere periode.

Misschien dat ik me nog eens ga laten testen, om te zien of dat omslagpunt kan verschuiven ?

Ik heb maar tijd voor twee trainingen per week, en op zondag een stevige MTB rit.
Ik doe ook nog 3 keer krachttraining (in de sportzaal) per week.
Mijn hartslagzones zijn bepaald bij mijn laatste test, maar het aantal (7) noch de benaming komt helemaal overeen met wat ik terugvindt op het net (D1, D2, ..., intensieve duurtraining, extensieve intervaltraining, weerstandtraining, LSD, ...)
Over het algemeen lijkt het wel op mekaar, maar er zijn dan ook weer telkens verschillen.

Voorlopig hou ik het een paar maand op Sweetspot, en daarna weer iets anders.
Verandering van spijs doet eten.

Bericht do 23 nov 2017 07:59
diert Mountainbiker

Berichten: 235
Mijn bike: specialized epic expert - trek costum paint beachbike

Mark72,

Heb je nog feedback ivm de sweetspot training? Ik ben zelf ook aan het denken om hiermee te beginnen kwestie van tijdsgebrek!
ik hoor het wel van je.

Bericht do 23 nov 2017 18:32
Headshot Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 3814
Mijn bike: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
Sweetspot, das dus dan nog net in de vetverbrandingszone rijden?

Bericht vr 24 nov 2017 20:05
Mister No Chaïn Mountainbiker

Berichten: 1854
Mijn bike: heeft grote wielen
Headshot schreef:
Sweetspot, das dus dan nog net in de vetverbrandingszone rijden?

Einde Z3, 90 a 95% van je overslag.

Bericht wo 07 feb 2018 08:56
diert Mountainbiker

Berichten: 235
Mijn bike: specialized epic expert - trek costum paint beachbike

hoi,

Ja dat dacht ik ook, als hij 45 jaar oud is zou de HF max toch 220-45 moeten zijn dat is 175 max en niet 190.
dan kan het kloppen dat zijn overslag op 166 ligt natuurlijk.
ik heb zelf ook een test gedaan en mijn overslag ligt op 176 met HFmax van 194, zat dan zelf op 330 watt.



Mister No Chaïn schreef:
Sweetspot zou moeten aanvoelen als stevig doorrijden maar toch meer dan doenbaar, na je 4e blokje zou je gewoon nog een 5e moeten kunnen afwerken. Doordat het een stevige doch niet té stevige training is zou je deze training op donderdag vlot moeten kunnen herhalen. De bedoeling is dus ook wel van regelmaat te hebben in je training, van zo 1 training en dan 3 dagen pinten pakken ga je geen betere conditie krijgen :-D
Je hebt een test gedaan dus je overslag zou normaal moeten kloppen, het is niet dat je sinds die test veel meer gefietst hebt? Ik ben geen dokter dus geen idee of een overslag veel kan verschuiven. Ik vind de jou overslag en max wel ver uit elkaar liggen, met dezelfde max zit ik aan 176 overslag. Maar goed, hartslagen mag je niet vergelijken, en ik ben geen dokter dus heb geen idee hoeveel verschil daar kan opzitten :-)

Bij recuperatie is 130 a 135 prima, daar zit ik ook rond. Hoger is voor niks nodig, lager kan op zich geen kwaad.

Vorige

Keer terug naar Sportvoeding, drank en training