Forumoverzicht Productinfo Sportvoeding, drank en training Verzuurde benen

Verzuurde benen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.

Moderators: Reflex, Angelo.


Bericht do 30 nov 2017 15:57
Jdw77 Mountainbiker

Berichten: 48
Mijn bike: Specialized camber
Iemand een idee hoe ik best mijn basisconditie opbouw op de rollen?

Kan de weerstand (watt) en dergelijke regelen.

Bericht do 30 nov 2017 16:47
Kulgan Mountainbiker

Berichten: 183
Mijn bike: Rocky Mountain Element 2017/Rocky Mountain Instinct
lang en rustig rijden.... 3 uur in Zone 2, eventueel wat spelen met de cadans om het minder saai te maken

Bericht za 02 dec 2017 16:39
Dace93 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 235
Mijn bike: CUBE LTD SL 2x blackline 2017
Kulgan schreef:
lang en rustig rijden.... 3 uur in Zone 2, eventueel wat spelen met de cadans om het minder saai te maken


3u op rollen? Succes!

Bericht za 02 dec 2017 17:37
Free_ltd Mountainbiker

Berichten: 1666
Mijn bike: Niner RKT 9 RDO ‘18
Dace93 schreef:
Kulgan schreef:
lang en rustig rijden.... 3 uur in Zone 2, eventueel wat spelen met de cadans om het minder saai te maken


3u op rollen? Succes!


Idd. Ik kan het niet. Een uur is voor mij al puur op karakter. 1,5u zou nog kunnen lukken, maar langer echt niet.

Bericht za 02 dec 2017 18:33
Dace93 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 235
Mijn bike: CUBE LTD SL 2x blackline 2017
Free_ltd schreef:
Dace93 schreef:
Kulgan schreef:
lang en rustig rijden.... 3 uur in Zone 2, eventueel wat spelen met de cadans om het minder saai te maken


3u op rollen? Succes!


Idd. Ik kan het niet. Een uur is voor mij al puur op karakter. 1,5u zou nog kunnen lukken, maar langer echt niet.


Idd.
Basisconditie opbouwen op rollen lijkt mij moeilijk. Je moet altijd wel eens de weg op om echt de feeling te krijgen.
Als het kan, mss 2x in de week korte tijd 'sweetspot' ritjes op de rollen.
Zaterdag en zondag dan lange duurtraining op de weg.
Hangt allemaal van de persoon af hoe lang de duurtraining dan is.

Winter ziet er voor mij ongeveer zo uit:
Maandag: niets
Dinsdag: rollen (30-60 min - Zwift workout, al naar gelang de goesting)
Woensdag: niets
Donderdag: rollen (30-60 min - Zwift workout, al naar gelang de goesting)
Vrijdag: niets
Zaterdag: MTB tocht (Is in feite ook sweetspottraining in mijn geval)
Zondag: Al naar gelang hoe het zaterdag was: rustig ritje van 50 km met de club, of solo ritje van een km of 80-100.

Bericht za 02 dec 2017 20:51
Free_ltd Mountainbiker

Berichten: 1666
Mijn bike: Niner RKT 9 RDO ‘18
Bij mij ongeveer gelijk, behalve altijd 45 a 60 min tacx op vetverbranding (hartslagzone 2).
Zaterdags niets en zondagvoormiddag een TT of ritje in de buurt.

Ik wil wel vooruit qua conditie, maar fiets vooral om vet te verbranden waardoor ik het gevoel heb dat ik toch blijf hangen :-)

Bericht za 02 dec 2017 20:52
Mister No Chaïn Mountainbiker

Berichten: 1815
Mijn bike: heeft grote wielen
Ik rijd wel gewoon tot 3u op mijn rollen, ik heb daar geen probleem mee als ik het kan combineren met een leuke groepsrit op Zwift.
Uren op de rollen mag je wat mij betreft x1.5 doen ten opzichte van buiten, dus of het echt nodig is van frequent 3u te rijden laat ik in het midden.
3u rijden gebeurt bij mij maar enkele keren op een winter. Ritten van 2u a 2u30 daarentegen, dat is wekelijkse kost.

Bericht za 02 dec 2017 22:42
Dace93 Avatar gebruiker
Mountainbiker

Berichten: 235
Mijn bike: CUBE LTD SL 2x blackline 2017
Free_ltd schreef:
Bij mij ongeveer gelijk, behalve altijd 45 a 60 min tacx op vetverbranding (hartslagzone 2).
Zaterdags niets en zondagvoormiddag een TT of ritje in de buurt.

Ik wil wel vooruit qua conditie, maar fiets vooral om vet te verbranden waardoor ik het gevoel heb dat ik toch blijf hangen :-)


77 à 78 kg met 1m95, ik mag van hier thuis geen vet meer verbanden :-).

Waaraan heb je dat gevoel? Statistieken die niet verbeteren, of is het gewoon een 'gevoel'?

Mister No Chaïn schreef:
Ik rijd wel gewoon tot 3u op mijn rollen, ik heb daar geen probleem mee als ik het kan combineren met een leuke groepsrit op Zwift.
Uren op de rollen mag je wat mij betreft x1.5 doen ten opzichte van buiten, dus of het echt nodig is van frequent 3u te rijden laat ik in het midden.
3u rijden gebeurt bij mij maar enkele keren op een winter. Ritten van 2u a 2u30 daarentegen, dat is wekelijkse kost.


Respect! Niets voor mij :-D

Bericht za 02 dec 2017 22:44
Free_ltd Mountainbiker

Berichten: 1666
Mijn bike: Niner RKT 9 RDO ‘18
Ik ga wel wa vooruit, maar ik reed in den beginne ban voor en nu kan ik nauwelijks nog volgen :-)

Bericht zo 03 dec 2017 00:01
Mister No Chaïn Mountainbiker

Berichten: 1815
Mijn bike: heeft grote wielen
Free_ltd schreef:
Ik ga wel wa vooruit, maar ik reed in den beginne ban voor en nu kan ik nauwelijks nog volgen :-)

Je zegt het zelf, je doet 2x per week aan vetverbranding. 45 a 60 minuten Z2 is op conditioneel vlak een druppel op een hete plaat, toch voor iemand die al een tijdje met de fiets rijdt.
Het is beter als niks doen maar je kan niet verwachten om daar conditioneel serieus mee gaan te verbeteren.

VorigeVolgende

Keer terug naar Sportvoeding, drank en training