Verzuurde benen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: Verzuurde benen

Bericht door KUBA »

Bloed laten trekken dan weet je het.
En mssch ipv puur water een beetje sportdrank.

Zal al veel schelen
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Verzuurde benen

Bericht door Mister No Chaïn »

Sinds 2 weken heb ik ook extreem verzuurde benen. Als het 500m steil bergop gaat voel ik na 200m mijn benen al vollopen, een stuk waar ik normaal gewoon tot boven doorknal moet ik nu op het eind volledig terugschakelen. Tempo is geen probleem maar eens ik echt hard moet doorduwen is het alsof mijn bovenbenen al 150km hebben afgelegd.
Héééél raar is dit, ik rijd al 20 jaar met de koersfiets/mtb en dit heb ik nog nooit gehad. Word ik gewoon oud :lol:?
Jdw77
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 sep 2016 17:40
Rijdt met: Specialized camber

Re: Verzuurde benen

Bericht door Jdw77 »

Mister No Chaïn schreef:Sinds 2 weken heb ik ook extreem verzuurde benen. Als het 500m steil bergop gaat voel ik na 200m mijn benen al vollopen, een stuk waar ik normaal gewoon tot boven doorknal moet ik nu op het eind volledig terugschakelen. Tempo is geen probleem maar eens ik echt hard moet doorduwen is het alsof mijn bovenbenen al 150km hebben afgelegd.
Héééél raar is dit, ik rijd al 20 jaar met de koersfiets/mtb en dit heb ik nog nooit gehad. Word ik gewoon oud :lol:?
Ik weet perfect wat je bedoeld.

Verder heb ik helemaal geen fysische klachten. Mijn hartslag en ademhaling zijn nog "in rust" maar mijn benen voelen alsof ze 100kg wegen.

Ik neem nu sinds enkele weken Magnesium, ik merk toch een kleine verbetering maar na een 35 km ben ik wederom helemaal op :cry: :-?
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Verzuurde benen

Bericht door Jemp »

Even dit topic volgen. Heb hier ook last van sinds een jaar of 2. Al van alles geprobeerd (onder begeleiding van een sportarts) maar zonder resultaat. Conditie is goed en een lange klim aan stevig tempo is geen problem. Alleen bij even naar boven 'knallen' loopt de boel nogal rap vast.

Nu eens specifiek hierop beginnen trainen. eens zien wat dit oplevert.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Verzuurde benen

Bericht door Free_ltd »

Ik recupereer slecht en ook vaak last van verzuring. Ondertuusen al een complete bloedonderzoek laten doen. Enkel cholesterol een beetje te hoog.
Dan doorgestuurd naar cardioloog en daar alles perfect in orde. Mijn hart recupereerd direct. Dus daar ook al geen probleem.

Dan doorverwezen voor een EMG. Dat is nu vrijdag. Ben benieuwd.

Als uw problemen blijven aanhouden, mss ew huisarts een hint geven om ook die richting uit te gaan.
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Verzuurde benen

Bericht door Jemp »

Hou ons op de hoogte!
Jdw77
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 sep 2016 17:40
Rijdt met: Specialized camber

Re: Verzuurde benen

Bericht door Jdw77 »

Free_ltd schreef:Ik recupereer slecht en ook vaak last van verzuring. Ondertuusen al een complete bloedonderzoek laten doen. Enkel cholesterol een beetje te hoog.
Dan doorgestuurd naar cardioloog en daar alles perfect in orde. Mijn hart recupereerd direct. Dus daar ook al geen probleem.

Dan doorverwezen voor een EMG. Dat is nu vrijdag. Ben benieuwd.

Als uw problemen blijven aanhouden, mss ew huisarts een hint geven om ook die richting uit te gaan.
Ga dit ook even volgen.

Kvin het echt met momenten schaamtelijk. Ben ne jonge gast van 28 jaar en als ik den trap op loopt tot boven, voel ik mijn benen branden dat nie schoon is. :-?
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Verzuurde benen

Bericht door Free_ltd »

28 is idd nog jong. Ik word in december 41 :lol:

Maar ik was altijd moe, recupereerde slecht en het eerste jaar boekte ik enorme vooruitgangen en nu hang ik gewoon al een jaar. Beklimmingen blijven mijn grootste vijand :( In den beginnen reed ik altijd op kop, en nu altijd achteraan en als de mannen zich laten gaan, zijn die op een TT vanaf de laatste bevoorrading 5 minuten vroeger binnen zelfs #-o

Mijne huisarts lachte het maar weg. Bloedproefke, wat vitaminekes,... .
Dan heb ik een tijdje terug de Night Run gedaan in Leuven. Die was zaterdags en tot de woensdag kon ik amper deftig lopen. Toen was het welletjes en ben ik naar een andere dokter gegaan die blijkbaar wel wat thuis is in sporten.

Nu is het nog de EMG om te zien wat er scheelt, want ik heb wat schrik dat ik het 'symptoom van Brody' heb waarbij mijn spieren continu en onbewust gespannen staan. Hierdoor werkt dat ook op uw slaaphormoon waardoor ge slechter slaapt en nog veel stress op het werk, dan weet ge dat het een uitputtende strijd is.
Met die EMG gaan ze kijken naar de recuperatie van die spieren en kijken of ze Brody kunnen uitsluiten.

Naar aanleiding van deze EMG kan het zijn dat hij mij gewoon eens naar Bakala Academy gaat sturen voor wat testen (max hartslag en dergelijke), maar dat moet hij mij nog eens meer gaan verduidelijken.
Jdw77
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 sep 2016 17:40
Rijdt met: Specialized camber

Re: Verzuurde benen

Bericht door Jdw77 »

Nu zie ik helemaal het bos door de bomen niet meer.

Mijn kinegiste zegt dat het eventueel kan te maken hebben met mijn bekken/onderrug die moet worden losgemaakt, een ander zegt dan dat het zuiver training van de quadriceps is, nog een ander zegt ijzer /magnesium te kort ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Verzuurde benen

Bericht door Free_ltd »

Die spreken mekaar altijd tegen. Ne maat van mij is al eens 2 weken thuis geweest voor zijne rug en nu nog eens 3 weken omdat ze nu ne hernia gevonden hebben.

Bij mij hebben ze vorig jaar een hernia en artrose gevonden en ik ben 1 dag thuis geweest omdat ik 's morgens facetinfiltraties moest laten zetten en dan 24u niet mocht rijden met de auto. Ik ben er vanaf en hij blijft sukkelen.

Hij krijgt wat druppelkes :roll:

Nen andere dokter waar ik eens ooit was voor werkgerelateerde zaken, kwam het ter sprake en die zei gewoon tegen mij dat ik moest stoppen met koemelk drinken, en dan zou dat weggaan ](*,) ](*,) ](*,) Gelukkig is dat mijne dokter niet :lol: Ik drink zelfs helemaal geen melk :lol:
Plaats reactie