Verzuurde benen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Verzuurde benen

Bericht door Dickie »

Hiero la meme choos.
Das de loterij die een Hernia in de rug blijkbaar is. Sommigen voelen niks meer eens hersteld van de acute aanval terwijl anderen continu last blijven hebben (quote van mijn therapeut).
Bij mij is het zowat tussenin, fietsen gaat, maar moet erg opletten als ik iets op een foute manier optil of te lang gebukt werk doe. Er kan dan iets 'klikken' en dan voelt het net of er een mes in de onderrug zit. Duurt dan een week om vanaf te zijn. Zgn core-stability oefeningen moet ik proefondervindelijk ook achterwege laten.

Het zou één van de weinige voordelen van ouder worden zijn: de gevolgen van herniae of uitstulpingen op de rugzenuw verminderen met vorderende leeftijd doordat de tussenwervelschijven dan beginnen te verdrogen en verschrompelen waardoor de klachten weer verminderen.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Verzuurde benen

Bericht door Free_ltd »

Hier idem. Ik liep eerst krom en na de infiltraties is dat in orde gekomen. Voel wel dat het er is, maar kan ermee leven. Fietsen op de fully MTB heb ik zelden last. Op de racefiets dan weer wel door de schokken.

Maar bv op het werk zit ik en geen probleem, maar als ik dan moet opstaan om koffie te gaan pakken of iets dergelijks, dan krijg ik ineens wat pijn.

Maar dokter heeft me gezegd die facetdenervaties zo lang mogelijk uit te stellen omdat die maar een beperkt aantal keer in uw leven terug betaald worden en ga dat telkens zo lang mogelijk uitstelt om ze op te sparen. Op termijn gaat dat er toch nog aankomen.
Jdw77
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 sep 2016 17:40
Rijdt met: Specialized camber

Re: Verzuurde benen

Bericht door Jdw77 »

Ziezo..

De bloedresultaten zijn binnen, resultaat;

Alles perfect :o

Zowel ijzer, als rode bloedvaten, als de witte, als de cholesterol..

Ik begrijp er helemaal niets meer van.

Ondertussen heb ik nog altijd brandende, verzuurde benen als ik nog maar de trap naar boven loop (echt wel lopen dan)

Iemand nog denkpistes?
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3821
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: Verzuurde benen

Bericht door Dickie »

Magnesium geen tekort?
Wat ook kan: wat 'overzet' zoals ze in de volksmond zeggen. Wat meer rust en kalmer aan doen?
Drukke werkdagen, daarna nog wat te hard trainen (dan nog éénzijdige training, bvb enkel op de fiets), laat het bed in en vroeg weer op, Bourgondische levensstijl...het lijkt mijn lijstje wel :-D :wink:
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: Verzuurde benen

Bericht door Jemp »

Ik heb dat listje ook afgelopen. Magnesium, ijzer, spieren zuiveren. Ga op tijd slapen, probeer gezond te eten maar weinig resultaat. De kracht in de benen is goed, conditie ook. Op lange klims moet ik voor niemand onderdoen tot dat ge eens alles wilt geven. Direct pijn in de bovenbenen.
Jdw77
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 sep 2016 17:40
Rijdt met: Specialized camber

Re: Verzuurde benen

Bericht door Jdw77 »

Heb reeds een magnesium kuur gedaan van 30 dagen.

Nu ben ik Vitamine Q10 voorgeschreven van de dokter.

Dit nu eens 30dagen proberen en hopen dat het betert.

Verder eet ik niet bepaald gezond maar dat dit de oorzaak van mijn probleem kan zijn, kan ik moeilijk geloven.


Bij mij is het er direct, rechtstaan bij de eerste klim of versnelling van de groep en kheb het zitten. Brandende bovenbenen (verzuring)
ook bij gewoon den trap opvliegen (tjaktjaktjak naar boven) heb ik er van alsk bovenkom. Tis te belachelijk voor woorden!

Begin een beetje radeloos te worden ](*,)
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Verzuurde benen

Bericht door Sunn Xtreme »

[quote="Jdw77"]Heb reeds een magnesium kuur gedaan van 30 dagen.

Nu ben ik Vitamine Q10 voorgeschreven van de dokter.

Dit nu eens 30dagen proberen en hopen dat het betert.

Verder eet ik niet bepaald gezond maar dat dit de oorzaak van mijn probleem kan zijn, kan ik moeilijk geloven.


Bij mij is het er direct, rechtstaan bij de eerste klim of versnelling van de groep en kheb het zitten. Brandende bovenbenen (verzuring)
ook bij gewoon den trap opvliegen (tjaktjaktjak naar boven) heb ik er van alsk bovenkom. Tis te belachelijk voor woorden!

Begin een beetje radeloos te worden ](*,)[/quote]


en
"Doe niets extreem, elke zondag een TT van een goeie 30-40km in het algemeen. Soms eens tijdens de week een klein ritje van 25km tussendoor.

Verder heb ik een "bezige" job (20.000+ stappen per dag)

Hoop dat dit beetje een beeld schept van mijn bezigheden."


dit spreekt al voor zich.... veel te weinig conditie.
neem daarbovenop eventuele lage of te lage waarden van bepaalde bloedwaarden, en gebrek aan ATP in de spieren, en dan heb je het zeker zitten elke keer je een trap oploopt.

denk dat het in de eerste plaats verstandig is een BLOEDANALYSE VOOR SPORTERS aan te vragen...
waarom voor sporters ? omdat die een stuk kompleter zijn.

tevens word er te vaak naar magnesium verwezen, maar magnesium heeft niet zoveel te maken met verzuurde benen, wel met krampen (Vit D speelt daarin een nog grotere rol) maw : dit alleen gaat u niet helpen.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Verzuurde benen

Bericht door De Wreter »

Misschien stom maar......hoeveel rek je ?
Jdw77
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 sep 2016 17:40
Rijdt met: Specialized camber

Re: Verzuurde benen

Bericht door Jdw77 »

Sunn Xtreme schreef:
Jdw77 schreef:Heb reeds een magnesium kuur gedaan van 30 dagen.

Nu ben ik Vitamine Q10 voorgeschreven van de dokter.

Dit nu eens 30dagen proberen en hopen dat het betert.

Verder eet ik niet bepaald gezond maar dat dit de oorzaak van mijn probleem kan zijn, kan ik moeilijk geloven.


Bij mij is het er direct, rechtstaan bij de eerste klim of versnelling van de groep en kheb het zitten. Brandende bovenbenen (verzuring)
ook bij gewoon den trap opvliegen (tjaktjaktjak naar boven) heb ik er van alsk bovenkom. Tis te belachelijk voor woorden!

Begin een beetje radeloos te worden ](*,)

en
"Doe niets extreem, elke zondag een TT van een goeie 30-40km in het algemeen. Soms eens tijdens de week een klein ritje van 25km tussendoor.

Verder heb ik een "bezige" job (20.000+ stappen per dag)

Hoop dat dit beetje een beeld schept van mijn bezigheden."


dit spreekt al voor zich.... veel te weinig conditie.
neem daarbovenop eventuele lage of te lage waarden van bepaalde bloedwaarden, en gebrek aan ATP in de spieren, en dan heb je het zeker zitten elke keer je een trap oploopt.

denk dat het in de eerste plaats verstandig is een BLOEDANALYSE VOOR SPORTERS aan te vragen...
waarom voor sporters ? omdat die een stuk kompleter zijn.

tevens word er te vaak naar magnesium verwezen, maar magnesium heeft niet zoveel te maken met verzuurde benen, wel met krampen (Vit D speelt daarin een nog grotere rol) maw : dit alleen gaat u niet helpen.
Jdw77 schreef:Ziezo..

De bloedresultaten zijn binnen, resultaat;

Alles perfect :o

Zowel ijzer, als rode bloedvaten, als de witte, als de cholesterol..

Ik begrijp er helemaal niets meer van.

Ondertussen heb ik nog altijd brandende, verzuurde benen als ik nog maar de trap naar boven loop (echt wel lopen dan)

Iemand nog denkpistes?
Had reeds een uitgebreide bloedanalyse laten doen, vandaar dat ik nu Vitamine Q10 neem (maar momenteel nog geen verbetering ondervonden)

Dus de bloedwaarden schijnen goed te zijn.


Zou het dan enkel te wijten zijn aan gebrek aan conditie?
Kan toch niet?

Dan zou den helft van Belgie hetzelfde probleem hebben :-D


Wat is de Atp waar je van sprak? En wat denk je dat ik concreet best zou doen om mijn probleem aan te pakken (de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik wel geen gezonde eter ben, misschien dat ook aanpassen?)
Jdw77
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: di 20 sep 2016 17:40
Rijdt met: Specialized camber

Re: Verzuurde benen

Bericht door Jdw77 »

De Wreter schreef:Misschien stom maar......hoeveel rek je ?
De spieren stretchen? Amper...
Plaats reactie