Goed bezig, ineens futloos, wat nu?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
L3onardo
Mountainbiker
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 11 okt 2006 18:24
Rijdt met: Santa Cruz

Goed bezig, ineens futloos, wat nu?

Bericht door L3onardo »

Om een lang verhaal kort te maken, na 12 weken basistraining (veel Extensieve duurtraining aan lage hartslag) + enkele TT's in het weekend op het einde van het schema, heb ik ineens een serieuze terugval.
Eerst gedacht aan ziekte, bloed laten trekken, maar niks tekort alles ok.
Had ineens geen kracht meer in de benen en totaal geen zin om op de fiets te springen, terwijl ik zo goed bezig was en me ook super voelde na de laatste training op zondag 03/09.

Nog iemand die dit meegemaakt heeft?

Ben al niet meer gaan rijden sinds 03/09, hoelang kan je zonder fietsen en toch je opgebouwde conditie behouden??
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Goed bezig, ineens futloos, wat nu?

Bericht door Sunn Xtreme »

check pm
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Goed bezig, ineens futloos, wat nu?

Bericht door Free_ltd »

Ge hebt mss een beetje roofbouw op uw lichaam gepleegd?
Ik heb het een aantal weken terug ook zo ondervonden. Ik recupereerde ook niet meer. Bloed laten trekken en dik in orde. Dus even een weekje minder sporten en merk nu dat het weer een stuk beter gaat. Ondertussen van de week ook cardiotesten laten doen en die waren ook in orde.

Soms is het ook eens even goed om de fiets te laten staan. Maar ik ging toen nog 2 x per week fietsen, 1 x Aikido en 1 x 5 tot 7km joggen.
Plaats reactie