Korte broek of niet?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Korte broek of niet?

Bericht door roger »

's Morgens eens even kijken wat ik ga aandoen?


http://www.kanikeenkortebroekaan.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Korte broek of niet?

Bericht door KrisMaes76 »

Precies een site voor mietjes: bij 12 graden en 7% kans op regen voor vandaag, doe ik zeker een korte broek aan op de mtb :-D
Gebruikersavatar
dennisVO
Mountainbiker
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 14 feb 2014 23:30
Rijdt met: Canyon Spectral CF 8.0 2017

Re: Korte broek of niet?

Bericht door dennisVO »

mijn lang broek gaat enkel aan als het kouder is dan 6-7°
anders altijd de korte.

ik merk vaak op TT's dat ik bij de weinigen hoor met korte broek.
(onlangs op een TT was ik de enigste)
velen dragen lange broek én overschoenen bij zacht lenteweer.
PeterG
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 09:41
Rijdt met: Heeft eindelijk grote wielen

Re: Korte broek of niet?

Bericht door PeterG »

Korte broek en eventueel beenstukken, tenzij het echt te koud is, dan komt de lange broek uit de kast. Wel gehoord dat het belangrijk is tot een bepaalde temperatuur om de knieën te bedekken. Kniegewrichten warm houden. Daarom bestaan dus drieskwartbroeken zeker?
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Korte broek of niet?

Bericht door KrisMaes76 »

PeterG schreef:Korte broek en eventueel beenstukken, tenzij het echt te koud is, dan komt de lange broek uit de kast. Wel gehoord dat het belangrijk is tot een bepaalde temperatuur om de knieën te bedekken. Kniegewrichten warm houden. Daarom bestaan dus drieskwartbroeken zeker?
Daarvoor heb ik knielappen :-D

Draag ook altijd baggy shorts en losse shirts, knielappen op lycra is nie echt een zicht 8)
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 430
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: Korte broek of niet?

Bericht door Prospeer »

MTB kies ik ook sneller voor korte broek. Maar k zie er dan sommige op de weg rijden bij 6 graden en strakke Noorderwind in een korte broek met dan een wintervest er bovenaan en vraag me dan af: wie bedenkt da? :lol: En dan komen ze met hun rode billekes thuis. Nie goed voor de spieren en pezen lijkt me.

Op de koersvelo gaan mijn beenstukken tijdens een training nie uit ze, onder de 17 graden [-X (o)
Meestal wel in zomertrui en windstopper, dat dan weer wel.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Korte broek of niet?

Bericht door chrisper »

de overschoentjes vind ik ook soms handig tegen het slecht weer, dus nie enkel voor de koude
BlueYeti
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 29 dec 2013 23:14

Re: Korte broek of niet?

Bericht door BlueYeti »

chrisper schreef:de overschoentjes vind ik ook soms handig tegen het slecht weer, dus nie enkel voor de koude
In de winter draag ik waterdichte winterschoenen: warm en droog en veel beter. overschoentjes krullen op en gaan gemakkelijk stuk. In de zomer kan het geen kwaad dat mijn voeten nat worden
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Korte broek of niet?

Bericht door Free_ltd »

Ik heb het 2 winters geprobeerd met dikke sokken en overschoentjes. Einde van laatste winter met van die warmte zakjes uit de decathlon. Bleef met koude voetjes zitten.

Dus paar weken terug NW's aangeschaft en de Celcius Arctic tot -25°C :lol:

Nu nog goeie handschoenen vinden, maar ik doe vaak in de winter mijn snowboardhandschoenen aan die ook wel wat kunnen verdragen :lol:

Keuze kort en lang begint nu weer te dagen, maar heb me van die aparte armstukken en beenstukken besteld. Dan kan ik 's morgens lang vertrekken en kort aankomen :lol:
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Korte broek of niet?

Bericht door chrisper »

Free_ltd schreef:Ik heb het 2 winters geprobeerd met dikke sokken en overschoentjes. Einde van laatste winter met van die warmte zakjes uit de decathlon. Bleef met koude voetjes zitten.

Dus paar weken terug NW's aangeschaft en de Celcius Arctic tot -25°C :lol:

Nu nog goeie handschoenen vinden, maar ik doe vaak in de winter mijn snowboardhandschoenen aan die ook wel wat kunnen verdragen :lol:

Keuze kort en lang begint nu weer te dagen, maar heb me van die aparte armstukken en beenstukken besteld. Dan kan ik 's morgens lang vertrekken en kort aankomen :lol:

die arm en beenstukken heb ik ook sinds vorig jaar, en vind ik een aanrader.
voor de handschoenen heb ik er van gore bike wear met windstopper en vind ik echt warm genoeg
indien toch heel heel koud heb ik ook van craft onder-handschoenen
zelfde stof als die ondertruitjes, en daarboven de gewone handschoenen, echt een aanrader voor mij (niks koud aan de handen)
die nw artic schoenen wil ik ook wel, maar vind ze een beetje duur (en daarom twijfel ik nog beetje)
Plaats reactie