Obesitas Dieet

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Joano
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 29 jul 2016 16:26

Obesitas Dieet

Bericht door Joano »

Ik ben al enige tijd besig met het reduceren van mijn overgewicht, ik was 192 kilo en heb dit nu terug gebracht naar 140 kilo. Recent ben ik overgeschakeld op het biamed dieet. Het voordeel hier van is dat met iedere twee weken middels een meting de verhouding vet, vocht, gewicht en celkwaliteit bij houd. Hier mee kun je enigsinds zien of je vorderingen maakt. Voor de motivatie is dit van belang vond ik varikosis http://www.varikomed.com.
De basis van dit dieet is een bianorm poeder, erg duur 70 euro per maand, waar mee je twee maaltijden vervangt. De derde maaltijd is een zo gewoon mogelijk menu waarbij je minimaal 150 gram koophydraten nutigd. Het effect hiervan is dat ik waneer ik het goed doe groei. En dat is niet de bedoeling.
Van daag heb ik,helaas voor het eerst het SCdieet bestudeerd, waneer ik dat lees kom ik tot de konclusie dat afvallen met zoveel kolhydraten waanzin is. Mijn vraag heeft iemand ervaring met gewicht reductie met het SCDieet, en mischien weet iemant een andere manier om een soort meting te verrichten, die betrouw baar is.
Laatst gewijzigd door Joano op vr 28 sep 2018 15:24, 6 keer totaal gewijzigd.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Obesitas Dieet

Bericht door Free_ltd »

Hey, super prestatie tot hier toe.

Ik heb vorig jaar het Pronokal-dieet gedaan en was op 2 maanden 21kg kwijt. Heb een aantal weken terug iemand gezien die met dit dieet van 190kg naar 85kg is gegaan op 13 maanden.

Gewicht is een mooie meting, maar vetpercentage is een belangrijkere meting.

SCDieet ken ik niet. Maar er zijn zovele diëten en het 1 werkt al beter als het ander en het hangt ook van persoon tot persoon af. Gewoon het dieet doen waar ge u het beste bij voelt. Voornaamste zal altijd de lichaamsbeweging blijven.

Succes ermee
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Obesitas Dieet

Bericht door Reflex »

De blog waar jij naar linkt klopt niet helemaal. Het eerste zinnetje van de blog is al fout. Afvallen is niet enkel maar meer verbranden dan je binnen krijgt. Het is enorm belangrijk dat de voeding die je binnen krijgt ook hoogwaardig is. Je kunt per dag 2000kcal binnen krijgen door cola, chips en hamburgers en daarbij jezelf moe, lusteloos en hongerig voelen en nog aankomen. Dat hou je niet vol. In de tweede alinea durven ze daarnaast nog te beweren dat je door het bewegen enkel maar meer honger krijgt. Dit terwijl het wetenschappelijk bewezen is dat dit juist niet zo is.

Ik ben persoonlijk geen voorstander van dit soort diëten. Mijn mening is dat je door het gebruik van shakes of extreme dieetvormen jezelf geen verbeterd voedingspatroon aanleert. En dat is het belangrijkste in diëten. Leren wat je lichaam nodig heeft en wat goede en slechte voedingsmiddelen zijn. Daarbij jezelf aanleren om de juiste porties te hebben en dat zonder een honger gevoel.

Je ziet vaak dat je met deze extreme diëten wel kg's verliest maar die komen er dan weer bij als je stopt.

Ik ken natuurlijk niet je persoonlijke situatie en de reden van jouw huidige gewicht maar kun je niet samen met een diëtist tot een uitgebalanceerd dieet komen op de natuurlijke manier? Dat wil zeggen, minder calorieën en een goede balans tussen vet, eiwit en koolhydraten (de koolhydraten die je neemt moeten complex zijn waardoor je langer een vol gevoel hebt).

Als je daarnaast nog wat kan sporten zal je afvallen en dit ook vast kunnen houden. En dat op een relatief gezonde manier.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Obesitas Dieet

Bericht door Reflex »

Free_ltd schreef: Voornaamste zal altijd de lichaamsbeweging blijven.
Daar ben ik het niet volledig mee eens. In Amerika is het obesitas probleem nog steeds groeiende en dat terwijl de overheid en scholen er alles aan doen om het bewegen te promoten. Ze geven de kinderen mee dat ze best wel cola, chips en pizza mogen eten zolang ze maar bewegen en hun calorieën tellen. En toch groeit het probleem. Ik heb documentaires gezien waarbij kinderen in de middag op school nacho's met kaassaus krijgen en domino's of KFC maar toch niet over hun kcal gaan en bewegen. Toch komen deze kinderen enkel maar aan of als ze al afvallen dan is het 6 maanden later er weer aan.

Het belangrijkste is dat je jezelf een gezonde voedingspatroon aanleert. Je levensstijl aanpassen en jezelf bewust zijn wat je beter wel en niet kunt eten. Wil dat zeggen dat je nooit eens een frietje mag? Nee natuurlijk niet, zolang je dat maar niet te vaak doet en daarnaast jezelf gewoon aan je patroon houd, kan dat prima. Als je daarnaast gaat sporten dan zal het afvallen enkel maar sneller gaan, dat is een feit. Maar ook zonder sporten kun je afvallen. Ik ben in 6 maanden van 85 naar 60kg gegaan puur door het bewust worden op wat ik eet en een gezonder leefpatroon. En dat zonder sporten in die tijd.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Obesitas Dieet

Bericht door Free_ltd »

We weten ondertussen wel dat gij het nooit met mij eens zijt :-).
Denk niet dat dit iets met de materie te maken heeft :-).
Bunga
Mountainbiker
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 01 jan 2012 23:56
Rijdt met: Lapierre X-Control 210

Re: Obesitas Dieet

Bericht door Bunga »

Ik kan iedereen enkel maar het volgende boek aanraden: the 7 principes of fat burning van de auteur Eric berg. Het is geen dieet boek maar een boek over hoe je gezond moet worden via voeding en daardoor gewicht verliest. Overgewicht wordt aanzien als een van de symptomen van wat er mis gaat in het lichaam door de foute voeding. Er wordt gekeken naar 4 verschillende lichaamstypen en ook wat hun type van activiteit het best is. Dan heb je geen dure shakes nodig of Wonder poeders die je op korte tijd wel voordeel leveren maar je lichaam op langere tijd weer beschadigen. Reflex heeft het juist voor dat het niet enkel calorieën tellen is. Vetopslag wordt door hormonen geregeld en die hormonen worden sterk beïnvloed door de voeding die je eet. De voorbeelden hierboven zijn gewicht kwijtgeraakt dat vooral uit vocht bestaat. De hoeveelheid vet die je kan kwijt raken is beperkt per week. Met de juiste inspanning kan dat nog wat hoger maar kilos vet kwijt spelen is iets waar veel tijd over gaat.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Obesitas Dieet

Bericht door Reflex »

Free_ltd schreef:We weten ondertussen wel dat gij het nooit met mij eens zijt :-).
Denk niet dat dit iets met de materie te maken heeft :-).
Het heeft niks met jou persoonlijk te maken. Ik reageer enkel op de inhoud van je bericht. Ik stel voor dat je met argumenten probeert te weerleggen waar ik er naast zit. Ik blijf ook dagelijks leren en het kan best dat ik mijn kennis moet bijstellen.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Obesitas Dieet

Bericht door Reflex »

Bunga schreef:Ik kan iedereen enkel maar het volgende boek aanraden: the 7 principes of fat burning van de auteur Eric berg. Het is geen dieet boek maar een boek over hoe je gezond moet worden via voeding en daardoor gewicht verliest. Overgewicht wordt aanzien als een van de symptomen van wat er mis gaat in het lichaam door de foute voeding. Er wordt gekeken naar 4 verschillende lichaamstypen en ook wat hun type van activiteit het best is. Dan heb je geen dure shakes nodig of Wonder poeders die je op korte tijd wel voordeel leveren maar je lichaam op langere tijd weer beschadigen. Reflex heeft het juist voor dat het niet enkel calorieën tellen is. Vetopslag wordt door hormonen geregeld en die hormonen worden sterk beïnvloed door de voeding die je eet. De voorbeelden hierboven zijn gewicht kwijtgeraakt dat vooral uit vocht bestaat. De hoeveelheid vet die je kan kwijt raken is beperkt per week. Met de juiste inspanning kan dat nog wat hoger maar kilos vet kwijt spelen is iets waar veel tijd over gaat.
Bedankt voor de tip. Ik ga dat boek zeker eens lezen. Ik vind de materie enorm interessant. Dat wil niet zeggen dat ik een afslank en health goeroe ben want ik eet nog wel eens ongezond en drink ook best wel eens een cola. Enkel de materie boeit mij en heeft mij geholpen om mijn gewicht nu een 2 a 3 jaar stabiel te houden. Daarom geef ik ook steeds aan dat je geen speciaal dieet nodig hebt. Jezelf bewust worden van wat je eet is voldoende om af te vallen. Je gaat mij nooit horen zeggen dat zulke dieetvormen niet werken. Enkel stel ik mij wel de vraag bij de gezondheid van die dieetvormen en in hoeverre het effect blijft. Je leert niks en belandt voor je het beseft weer in je oude patroon waarmee het eerder mis ging. Waarna men vaak van dieet naar dieet springen met het bijbehorende jojo effect.

Met name het effect van suiker en dus je bloedsuikerspiegel op de vetopslag was voor mij een eye opener.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Obesitas Dieet

Bericht door Free_ltd »

Ik heb eerder het gevoel dat de TS reclame wilde maken met zijn bericht.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Obesitas Dieet

Bericht door De Wreter »

+ 1
Verder moet je idd leren denken zoals Reflex zegt. Maar omdat 90% van de mensen niet kan denken verkopen die dieten wonderwel 8)
Plaats reactie