Training: hoogtemeter

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Japs
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: zo 30 jun 2002 02:00

Bericht door Japs »

Ik heb de Cateye AT100 en vind 'm niet handig. Heb die jaar of twee en heb draad al moeten vervangen wegens gebroken vanbinnen. De grote toetsen zijn wel vrij handig, maar sluiten niet goed af tegen vocht. Bovendien werkt die niet zo nauwkeurig. Een ritje van amper 2 uur onder stabiele weersomstandigheden gaven een verschil van ruim 20m tussen dezelfde vertrek- en aankomstplaats. Volgende keer koop ik een ciclosport.
Gebruikersavatar
Eric B
Mountainbiker
Berichten: 541
Lid geworden op: vr 08 mar 2002 02:00
Rijdt met: Specialized Epic S-Works '08 + S-Works M5 HT '08
Contacteer:

Bericht door Eric B »

Dat is inderdaad een probleem bij die Cateye...na een paar jaar MTB'en zijn die contactjes zodanig uitgesleten dat er niet veel meer van overblijgt, en de kabel is ook vrij kwetsbaar...van daar nu dus de S710 draadloos...

Eric
Zjokke
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 13 nov 2002 15:04
Rijdt met: Giant

Bericht door Zjokke »

koenvools schreef:dus als ik het goed heb, kun je enkel een hoogtemeter kopen bij de ciclosport hac 4 of de polar S710??? Probleem is dat ik al een hartslagmeter heb, een polar M51. Werkt zo'n hoogtemeter een beetje nauwkeurig???
CicloMaster 414 Alti (M) niet vergeten. Daar zit geen hartslagmeter bij, enkel snelheid, hoogte, temp., Wattage (bij benadering, slaagt er eigenlijk maar wat naar) en stijgingsmeter.
Kost zo'n 100€ geheugenfunctie en pc-link inbegrepen.
Werkt goed ('k heb er zo éne) tot op 0.5 meter als atmosferischen toestand 't zelfde blijft. Wa ge wel kunt hebben is gaan slazpen op zeeniveau en 20m eronder wakker worden...dan weet ge wel ineens dat goei weer wordt dienen dag :bounce:
Gebruikersavatar
Shrek
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 02 dec 2002 00:43
Rijdt met: Thompson Zeus

Bericht door Shrek »

Zjokke schreef:...
Wa ge wel kunt hebben is gaan slazpen op zeeniveau en 20m eronder wakker worden...dan weet ge wel ineens dat goei weer wordt dienen dag :bounce:
Zjokke,

Krijgt ge da zeewater goed uit uw matras :roll:

nu serieus als ge nog 120 € extra geeft hebt ge den nen hartslag en nen cadense bij HAC 4+ inclusief pc module.
Dan hebt ge alles in 1
Gast

Bericht door Gast »

Eric B schreef:Aangezien dat die dingen aan de hand van de luchtdruk werken, zijn die vrij nauwkeurig zolang ge niet van 35° en volle zon terecht komt in een storm ... dan gaat dat niet zo goed meer werken ... Absoluut geen klachten over...

Eric
Awel dan is dat ding pas zijn geld echt waard! Als ge in de bergen rijdt (of stapt) en stilstaat of volgens U niet teveel daalt of stijgt en uw hoogtemeterke krijgt ineens gekke kuren is het hoog tijd om de hut van Heidi op te zoeken.
Gebruikersavatar
Dingo
Mountainbiker
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 02:00
Rijdt met: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Bericht door Dingo »

En te spelen met de heuveltjes van Heidi zeker :lol:
Zjokke
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 13 nov 2002 15:04
Rijdt met: Giant

Bericht door Zjokke »

Shrek schreef: nu serieus als ge nog 120 € extra geeft hebt ge den nen hartslag en nen cadense bij HAC 4+ inclusief pc module.
Dan hebt ge alles in 1
ge bedoelt: "Als ge meer dan het dubbele geeft" :o
(en hij heeft gene hartslag (meter) nodig )
Gebruikersavatar
vaast
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 09 jul 2003 22:20
Rijdt met: 3 * Specialized + Scott

Bericht door vaast »

Als ge wilt weten hoeveel hoogtverschil een tocht heeft, dan is het niet echt noodzakelijk dat ge uw hoogtemeter calibreert want een verschil is toch een verschil of ben ik nu helemaal fout?
Gebruikersavatar
Epic
Mountainbiker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 07 nov 2002 02:15
Rijdt met: 2002 S-Works - 2003 Stumpjumper

Bericht door Epic »

Ik vermoed van niet, enige reden om te calibreren is om de 'correcte' hoogte te weten.
Gebruikersavatar
catchup!
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: wo 09 apr 2003 11:14

Bericht door catchup! »

inderdaad.
En eigenlijk hebt ge gewoon een goede indicatie van de 'zwaarte' van een tocht. BV theux 80km en 2200 hoogtemeters. Da's in België ongeveer de referentie. In de praktijk kijk ik persoonlijk nooit naar de hoogtemeters tijdens de rit. Tenzij in het hooggebergte. Daar is het zeer interessant om te weten hoe hoog ge nog moet gaan. Kilometers spelen daar minder rol. Hoogtemeters des te meer.
Plaats reactie