Prostatitis

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Prostatitis

Bericht door profi »

Iemand al prostatitis voor gehad. Eind april in spoed beland via urologie. Prostaat was ontstoken en had rilkoorts. 4 dagen heb ik aan baxters gelegen en nadien een antibiotica kuur. Moet erbij zeggen dat dit een gevoelige plaats is omdat ik verkalking heb op men prostaat , niersteentjes en in het verleden had ik soms bijbalonsteking. Ik drink veel water , enkel een biertje bij het eten en voor de rest geen alcohol , eet amper vlees , veel groente en fruit , dus best wel gezond :-?
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Prostatitis

Bericht door Sunn Xtreme »

best eens op bezoek gaan bij de uroloog voor een uitgebreid onderzoek, en dan weet je meteen de opties.
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Re: Prostatitis

Bericht door profi »

Sunn Xtreme schreef:best eens op bezoek gaan bij de uroloog voor een uitgebreid onderzoek, en dan weet je meteen de opties.
De uroloog heb ik de laatste tijd al meermaals bezocht. Wou gewoon eens zien of er iemand dit ook al voorhad.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Prostatitis

Bericht door Sunn Xtreme »

ik weet niet welk type zadel je gebruikt, maar opteer zeer zeker voor eentje met scrotumuitsnijdig. zo neem je heel wat druk weg aan de prostaat.
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Re: Prostatitis

Bericht door profi »

Ik rij al met dergelijke zadels sinds ze verkocht worden. Op de meeste de specialized phenom zadels ( die van een 5 jaar geleden ) Nu op een 2 tal fietsen een selle anatomica. Volgens men uroloog is een prostaat zadel die eigenlijk niet bestaat een verkoops truk. Maar ik voel me er wel beter bij :-)
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Prostatitis

Bericht door Sunn Xtreme »

[quote="profi"]Ik rij al met dergelijke zadels sinds ze verkocht worden. Op de meeste de specialized phenom zadels ( die van een 5 jaar geleden ) Nu op een 2 tal fietsen een selle anatomica. Volgens men uroloog is een prostaat zadel die eigenlijk niet bestaat een verkoops truk. Maar ik voel me er wel beter bij :-)[/quote]

uw uroloog rijd zeker niet veel met de fiets, want zowel op puur wetenschappelijk onderzoek als daadwerkelijke praktijktest op termijn (vooral door mensen met prostaatproblemen), is gebleken dat die zadels echt wel helpen.

het is wel zo dat je ze tegenwoordig ook al in verschillende formaat van uitsnijdigen hebt, en daar zit toch wel een beetje mee verkoopstechniek achter.
sommige zadels lijkt het alsof je een prostaat van een olifant nodig hebt. andere zadels hebben dan weer scherpe of harde snijkanten aan die opening en dat is dan ook weer een afrader.
voor alle gebruikers is het een weetje dat [b]elk hard en te smal zadel[/b], een aanslag is op de prostaatregio.
bv die carbonzadels en heel dunne racezadels die er mooi uitzien... maar tegelijk weinig steun geven en vol druk uitoefenen.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Prostatitis

Bericht door Reflex »

Sunn Xtreme schreef:
profi schreef:Ik rij al met dergelijke zadels sinds ze verkocht worden. Op de meeste de specialized phenom zadels ( die van een 5 jaar geleden ) Nu op een 2 tal fietsen een selle anatomica. Volgens men uroloog is een prostaat zadel die eigenlijk niet bestaat een verkoops truk. Maar ik voel me er wel beter bij :-)
uw uroloog rijd zeker niet veel met de fiets, want zowel op puur wetenschappelijk onderzoek als daadwerkelijke praktijktest op termijn (vooral door mensen met prostaatproblemen), is gebleken dat die zadels echt wel helpen.

het is wel zo dat je ze tegenwoordig ook al in verschillende formaat van uitsnijdigen hebt, en daar zit toch wel een beetje mee verkoopstechniek achter.
sommige zadels lijkt het alsof je een prostaat van een olifant nodig hebt. andere zadels hebben dan weer scherpe of harde snijkanten aan die opening en dat is dan ook weer een afrader.
voor alle gebruikers is het een weetje dat elk hard en te smal zadel, een aanslag is op de prostaatregio.
bv die carbonzadels en heel dunne racezadels die er mooi uitzien... maar tegelijk weinig steun geven en vol druk uitoefenen.

En toch kan een hard zadel desnoods zonder dek veel zachter en comfortabeller aanvoelen dan een zacht met een dikke deklaag. Mijn mening is dat pasvorm alles is. Een zadel met een goede pasvorm mag van carbon zijn en zal je nog geen klachten opleveren. Afstelling is daarbij ook belangrijk.
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Re: Prostatitis

Bericht door profi »

Sunn Xtreme schreef:
profi schreef:Ik rij al met dergelijke zadels sinds ze verkocht worden. Op de meeste de specialized phenom zadels ( die van een 5 jaar geleden ) Nu op een 2 tal fietsen een selle anatomica. Volgens men uroloog is een prostaat zadel die eigenlijk niet bestaat een verkoops truk. Maar ik voel me er wel beter bij :-)
uw uroloog rijd zeker niet veel met de fiets, want zowel op puur wetenschappelijk onderzoek als daadwerkelijke praktijktest op termijn (vooral door mensen met prostaatproblemen), is gebleken dat die zadels echt wel helpen.

het is wel zo dat je ze tegenwoordig ook al in verschillende formaat van uitsnijdigen hebt, en daar zit toch wel een beetje mee verkoopstechniek achter.
sommige zadels lijkt het alsof je een prostaat van een olifant nodig hebt. andere zadels hebben dan weer scherpe of harde snijkanten aan die opening en dat is dan ook weer een afrader.
voor alle gebruikers is het een weetje dat elk hard en te smal zadel, een aanslag is op de prostaatregio.
bv die carbonzadels en heel dunne racezadels die er mooi uitzien... maar tegelijk weinig steun geven en vol druk uitoefenen.

Men uroloog , 1 van de betere in Vlaanderen is zelf een fervente fietser en heeft een carbon zadel . Daarom ook een beetje verbaasd. Maar zoals jullie beide zeggen je hebt zadels en je hebt zadels. Of hoe zeg je dat :-k
Plaats reactie