Benen training

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Sstefke007
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 30 nov 2014 02:11
Rijdt met: epic

Re: Benen training

Bericht door Sstefke007 »

Hoi Sun , het ongeval was 25 jaar geleden,dit had ik inderdaad niet vermeld. Het rugprobleem kwam voort uit het volgende : telkens ik boven kwam met een omwenteling werd mijn linkerheup naar boven getild doordat mijn heup en knie niet volledig flexen. Hierdoor kwam blijkbaar de pijn in de onderrug. Na de nodige aanpassing heb ik die pijn niet meer. Dit is allen ter sprake gekomen tijdens een opmeting met beeldmateriaal en hoekbepaling van de verschillende gewrichten.
Stretch oefeningen en dergelijke heb ik vroeger legio gehad, ook het machinaal proberen te buigen van de knie en enkel heeft men talloze malen geprobeerd met goed resultaat. Dus de overblijvende beperking , hoe minimaal ook, zal nooit meer verbeteren.
Dus zit ik terug bij de korte crancks en zal dan misschien beter toch core stability doen ipv enkel benen .
Momenteel heb ik getraind op souplesse en kan hierdoor mijn plan goed trekken. Enkel , zoals reeds vermeld, is de minste helling direct een terugval van het tempo :-(
Duchenne Heroes start binnen een goede twee maanden, dus hier gaat niet veel meer aan gedaan kunnen worden, en zal ik trappen met de riemen die ik heb. Voor de winterperiode zal ik dan een volledig andere weg inslaan en core stability combineren met krachttraining.
Mocht je suggesties hebben hier rond wil ik deze graag bespreken.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Benen training

Bericht door Mister No Chaïn »

Met die blokkentrainingen op de rollen zou je qua kracht toch veel progressie moeten kunnen maken. Ik rijd sinds de winter op Zwift en dat heeft toch een wereld van verschil betekend.

Voor de rest heeft Reflex alles al gezegd, het is belangrijk van je lichaam te blijven prikkelen. En dat kan op allerhande manieren zoals interval, HIIT, sweet spot training.
Bij de meeste trainingsschema's doet men 3 weken van dat soort trainingen en dan 1 relatieve rustweek waarin je wél aan lage hartslag kilometers maalt. Die week staat dus in het teken van kilometers te malen maar niks intensiteit, eigenlijk zou het zelfs als recuperatie moeten aanvoelen.
Gebruikersavatar
Sstefke007
Mountainbiker
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 30 nov 2014 02:11
Rijdt met: epic

Re: Benen training

Bericht door Sstefke007 »

OK dan zal ik eens zien wat ik kan vinden over die HIIT training en doe ondertussen voort met de blokkentraining.
Na Duchenne Heroes zal ik dan een volledig trainingsschema zoeken voor de wintermaanden gekoppeld aan lange duur trainingen.
Plaats reactie