Fietsen naar werk als training

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
smokey_fluppe
Mountainbiker
Berichten: 223
Lid geworden op: za 03 okt 2009 21:00
Rijdt met: Cube LTD SL 29" 2016

Fietsen naar werk als training

Bericht door smokey_fluppe »

Ik train nu gemiddeld 2 x in de week na mij werk maar door tijdsgebrek is dat max 40 km per training als ik geluk heb. ik doe dit nu al een 6 tal maanden maar toch merk ik op tt's in het wekend dat ik het soms moeilijk heb en na de tt's ben ik dan meestal heel bekaf. Nu dit zal wel aan m'n conditie liggen. Nu dacht ik om m'n conditie wat op te krikken om dagelijks naar m'n werk te fietsen, mijn werk is wel 23 km rijden, dus 46 op een dag. ik werk ook wel in de bouw dus altijd zware werkdagen. Zou dit verstandig zijn om naar het werk te fietsen of zou dit teveel vragen van mijn lichaam gezien m'n zware beroep
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Fietsen naar werk als training

Bericht door Reflex »

Als je het rustig opbouwt en niet te veel zware trainingen doet dan kan het zeker ondanks je zware werk. Sterker nog, je zult meer energie krijgen.

Stel je gaat, Maandag, Woensdag en Vrijdag op de fiets. Dan doe je Maandag een rustige rit (eventueel af en toe eens korte stukjes sprinten op een licht verzet), mits je een goede basis hebt kun je dan op Woensdag wat intervalletjes doen (soort HIIT), en dan op Vrijdag rij je rustig op een lage hartslag. Maar je kunt je toertochten ook als training gebruiken. Als je bekaf bent na je tocht dan fiets je deze te snel. Probeer eens enkele weken rustiger te rijden op je toertocht en je conditie zal omhoog gaan, waardoor je meer af kan.
Gebruikersavatar
smokey_fluppe
Mountainbiker
Berichten: 223
Lid geworden op: za 03 okt 2009 21:00
Rijdt met: Cube LTD SL 29" 2016