Op zoek naar hometrainer

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Op zoek naar hometrainer

Bericht door KrisMaes76 »

In de winter lukt het me niet echt om in de week 's avonds nog te gaan rijden (en ook omdat ik nog met een klein kindje zit).

Ik was daarom aan het denken aan een hometrainer, rollen zie ik niet direct zitten omdat ik dan met mn MTB in huis moet en zo proper is die ook niet altijd. (en er zijn precies niet veel rollen waar een MTB met steekas op past + slijtage aan MTB - banden, ketting ed)

Daarom dus meer op zoek naar een hometrainer, de andere gezinsleden kunnen die dan ook gebruiken. Het liefste zou ik er ene willen hebben die je kan connecteren aan de (smart) TV of aan een Xbox, waarop je dan een parcours kan nafietsen of een wedstrijdje rijden, zodat het wat minder saai wordt.

heb al wat rondgekeken, maar ik vind niet direct iets dat hieraan voldoet. Zijn er hier mensen die zelf zoiets hebben of een goeie suggestie kunnen doen?
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Op zoek naar hometrainer

Bericht door Sunn Xtreme »

spinningbike... kan je positioneren naar eigen norm. maw.. je kan uw fietspositie benaderen en het "rijd" makkelijker dan een hometrainer.
prijzen lopen sterk uit elkaar. begint van een 170e tot....
Gebruikersavatar
VaMalder
Mountainbiker
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 09:29
Rijdt met: Ene me 64 spaken en 2 pedalen

Re: Op zoek naar hometrainer

Bericht door VaMalder »

Overkill en duur maar voldoet aan je wensen. :) http://www.dcrainmaker.com/2016/01/pelo ... tform.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Op zoek naar hometrainer

Bericht door madskatingcow »

Wahoo Kickr
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Op zoek naar hometrainer

Bericht door KrisMaes76 »

Als alternatief, bestaan er ook rollers waar een mtb met steekas op past?
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: Op zoek naar hometrainer

Bericht door KrisMaes76 »

't is een elite power fluid geworden, met de elite Misuro B+ Ant+/bluetooth sensor erbij , die ik na 30min al miserie B+ gedoopt heb, elite gaat uiteindelijk toch ne nieuwe sensor opsturen...

Bij de support in Italie is het blijkbaar niet evident om iemand te vinden die een Engelstalige mail begrijpt...

Dan nog een Tacx hometrainer band erbij gekocht, vrij debiel zicht zo een 1.25" band op mn Nerve, maar bolt wel goed op die rollekes
Gebruikersavatar
smokey_fluppe
Mountainbiker
Berichten: 223
Lid geworden op: za 03 okt 2009 21:00
Rijdt met: Cube LTD SL 29" 2016

Re: Op zoek naar hometrainer

Bericht door smokey_fluppe »

Wel ik train 1x in de week op de hometrainer van mijn vrouw van kettler, die staat op wieltjes en die zet ik dan voor de tv en kijk na top Gear, het is niet hetzelfde als op een mtb maar daar train ik nog 3 x in de week op, dus die hometrainer is een leuke extra, fietsen en mooie auto's bekijken tegelijkertijd
Plaats reactie