Hersteldrank zelf samenstellen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Hersteldrank zelf samenstellen

Bericht door Reflex »

@Free_Ltd, ergens vanuit gaan kan toch gevaarlijk zijn. Ervan uitgaan dat iemand altijd een veiligheidspal op een pistool activeert als hij hem wegstopt en vervolgens ieder pistool gaan proberen kan ook wel eens verkeerd aflopen.

Niet alles wat je te veel in neemt kan geen kwaad. De ene vitamine kan je in een 3000% van de ADH innemen en zalje hooguit de urine van een kerncentrale opleveren. De andere is een enorme belasting op je lever en zal je al dan niet accuut gezondsheidsproblemen opleveren. In het bodybuilding circuit spoten ze jaren geleden al in wat men nu pas bij coureurs als gevaarlijk beschouwen. Bepaalde zaken zijn nog niet getest of het wordt al gebruikt. Nu is creatine en het effect op de gezondheid ondertussen wel bekend. Maar edn overdosis nemen zou ik niet aanraden.

Je opmerkingen mbt magnesium is logisch, maar denk je dat ik geen magnesium kuren neem? Net als zout, ORS, en andere isotone dranken. Mijn overmaat aan krampen was puur te wijten aan de creatine. Dit is overigens een bekend fenomeen.

Je opvattingen van recuperatie drank zijn niet helemaal correct. Vandaar je verwarring denk ik. Zoals Sunn terecht opmerkte heb je weinig ervaring met duursport. Geen ramp natuurlijk, maar je moet uitkijken om jouw opvattingen hier als de waarheid neer te zetten. Zoals eerder gezegd heeft een dieet met een bepaalde verhouding eiwitten, koolhydraten en vetten gecombineerd met vitaminen en andere zaken ter ondersteuning van je sport weinig te maken met de "recovery shake". Hoewel je de shake en zijn verhoudingen kan meenemen in je voedingsinname berekening heeft het zijn eigen doel.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Hersteldrank zelf samenstellen

Bericht door Free_ltd »

How how, ik ga me haast aangevallen voelen. :-)

Ik denk dat ge telkens overziet dat ik vooral uit eigen ervaring spreek en niemand iets opdring ;-).

Daarom dat ik ook sprak van ieder voor zich proberen. Gij hebt het geprobeert en dat werkte niet. Dan stopt ge gewoon met creatine. Het ene lichaam is het andere niet.

Het ging er vooral om dat eiwitten en aminozuren belangrijk zijn en dat ge eventueel nog aan vult met creatine. Maar deze laatste is geen must. De andere 2 wel.

Daarnaast verwacht ik ook niet dat iemand iets voor waarheid aanneemt. Een forum is toch om meningen en ervaringen te delen?

En ik lees hier zoveel verschillende meningen dat het voor iedereen moeilijk wordt om iets voor waarheid aan te nemen ;-).

Als mijn opvatting over zo een shake ni juist is, wat moet er dan eigenlijk wel hersteld worden?
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Hersteldrank zelf samenstellen

Bericht door Reflex »

Dat is toch nergens voor nodig. Ik bediscussieer je opvattingen met argumenten. Jij geeft aan dat het geen kwaad kan om te veel creatine te nemen en je begrijpt niet helemaal wat een recovery shake is. Ik probeer dat te weerleggen, zo werkt een forum. Maar mijn excuses als je jezelf aangevallen voelt, dat is zeker niet de bedoeling.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Hersteldrank zelf samenstellen

Bericht door Free_ltd »

doctor schreef:Free_ltd je herstel protocol kan je moeilijk een herstel protocol van een wielrenner of andere duursporter noemen. 10 gr. van zowel amino en creatine zijn wel veel te hoog voor deze sporters. Eiwitten dan mogen meer zijn.
Daar hebt ge in overvloed gelijk in, want da moest 10mg zijn ipv gr :-). Direct aanpassen se.

Eiwitten hangt af van de rest van de dag da ge binnen krijgt aan eiwitten.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Hersteldrank zelf samenstellen

Bericht door Free_ltd »

Reflex schreef:Dat is toch nergens voor nodig. Ik bediscussieer je opvattingen met argumenten. Jij geeft aan dat het geen kwaad kan om te veel creatine te nemen en je begrijpt niet helemaal wat een recovery shake is. Ik probeer dat te weerleggen, zo werkt een forum. Maar mijn excuses als je jezelf aangevallen voelt, dat is zeker niet de bedoeling.
Was eerder zwanzend bedoeld, maar moet bekennen dat da niet duidelijk was :-(. Heeft zelfs ook weinig nut om zaken te nemen die u lichaam niet nodig heeft. Kost ook veel geld. Maar hoe weet ge wat uw lichaam nodig heeft zonder bloedproeven?
Plaats reactie