Offday xcm Ottignies

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
geromino
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: di 25 okt 2011 07:19
Rijdt met: Haibike greed 29er

Offday xcm Ottignies

Bericht door geromino »

hallo, Ik mtb al jaren en rijd ook competities xc en xcm. Gisteren meegereden met het bk marathon maar dit had ik nog nooit gehad. Ik voelde mij echt langzaam leeglopen. Ook al nam ik gellekes tijdens koers.diegene die ik gewoon ben dus lette ik ook op dat ik voldoende dronk.ik meng mijn bidons met leppin oplospoeder.op een geven moment voelde ik mij zelfs "oversuikerd" ,mijn mond plakte en heb op karakter uitgereden.ik vond dit voor mezelf jammer want het was een doel . Al die trainingsarbeid verricht en wetende dat je sterker voor de dag kan komen.nu ben ik een beetje voor mezelf aan het overlopen waar ik in de fout ben gegaan met mijn voorbereiding.
maandagvm gezinswandeling ongeveer 8km nm relatieve rust : Tour gekeken met mijn 3 en 5 jarige nakomelingen.
Avondeten was pasta pesto met kip tomaat, komkommer,wortel perzik in een wrap gedraaid kortom redelijk gezond buiten dan half blikje sprite zero(gedeeld met vrouwlief)maar later op de avond voelde ik dat mijn spijsvertering wel zeeeer langzaam liep.ook water gedronken natuurlijk.in de hoop het boeltje te versnellen.11u bedtijd en vrouwtje gerust gelaten.echt waar!!
Dinsdagmorgen wedstrijddag:crueslimix met magere melk om 6u45 en dan om 9u banaan ,30min warm draaien en een energiereep om de start te overleven om 9u50 . De eerste 14km waren technisch en fysiek wel zwaar waardoor ik in misschien zonder te voelen in overdrive ben geraakt. Ofwel was ik wat overtraind hoewel mijn laatste intervalleke op rollen dateert van donderdag. Vrijdag 1uurtje los gereden op rollen ,zaterdag trouwfeest ,om 3u in bed en zonder alcohol gefeest.zondagvm 5km gelopen op vetverbranding en s,avonds 1 uurtje losgereden.ik hoop dat iemand mij wat op weg helpt.nu ja mijn prestatieniveau in competitie is al jaren de hoop vullen.zelfs Meirhaeghe,Paulissen en Nijs en nu bij de masters slagen ze erin om mij te dubbelen.grtjes
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Offday xcm Ottignies

Bericht door Sunn Xtreme »

probleem zal in de algemene aanpak liggen, voeding, training etc...
er is ook niets te lezen van hoe je bv een week vult aangaande training, en hoe die verdeling ligt van extensief naar intensief.

ik las al meteen een fout in de voedingstoepassing : creusli..... lege calorieeen, totaal nutteloos. Door he tbakproces va nde oorspronkelijke muesli in vet en suiker, verliest het zijn goede energiewaarde. de toegevoegde suiker dat het krokant moet maken, zijn lege calorieeen en zorgen ook nog eens voor sterk schommelde bloedsuikerspiegel.
later gevolgd door enkel een banaan (dat is oke) dan dan weer vol in de fout met een energiereep
die voeding voor ee nwedstrijd moet zowieso anders. afgaande op dit gegeven zal er in de rest van de week ook een en ander scheefzitten.

qua training lees ik niks.
vergeet niet dat er bij de masters ook jongens rijden die vroeger ook al hard reden en wonnen, en zich altijd goed zijn blijven verzorgen en trainen ondanks het ouder worden.
dat scheelt enorm tegenover iemand die ergens diep in de dertig zit en de teugels wat laat varen.....

wat zero producten betreft : een gewone sprite is nog "gezonder" dan een zero product, omdat bepaalde chemicalien in dat product kunnen zorgen voor bloedrukschommelingen en een worden toxisch als de temperatuur boven de 32 graden uitkomt (en uw lichaam is 36.4-36.6)
bij veelgebruikers kan het ernstige effecten uitlokken (ontregeling/onstabiele bloeddruk met ernstige hoofdpijn, zichtverlies en soortgelijke migraine aanvallen, ontregelde spijsvertering tot zelfs maagontstekingen).

als je marathons rijd, zit de sleuten van de weerstand en uithouding in duurtrainingen op de baan en soms in het veld. als je altijd in het veld zit, zal dat benadelen.

naast dit gegevens kan het ook zijn dat er een virus zit te wringen en je deze week wat ziekjes gaat voelen.
geromino
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: di 25 okt 2011 07:19
Rijdt met: Haibike greed 29er

Re: Offday xcm Ottignies

Bericht door geromino »

Ik stilletjes gehoopt dat sunextreme ging reageren.En ja ,je hebt gelijk .plus het gegeven dat ik ook wat te veel hooi op mijn vork heb genomen in de aanloop naar dat Bk,maw nog te weinig rust ingebouwd en trouwfeest eten tot middernacht is ook niet echt voedzaam hè .Het is afgelopen zondag nog maar eens gebleken in de xc op de mijnterril van Beringen.Een mooi pittig parcours ,hoewel ik niet alle risico's genomen heb die de parcoursbouwers ons voorgeschoteld hebben.Ook hier miste ik al in de startloop de nodige gretigheid om op de wielen te plakken en dan wist ik oké te veel getraind de afgelopen maand.
Maar alle andere renners hebben net zoals ik een gezinsleven ,werken,trainen ,meehelpen huishouden,etc... Hoe krijgen die dat in godsnaam rond? Ik vermoed dat het met keuzes maken in het leven zal zijn. Je kan nu eenmaal niet alles willen en hebben .
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Offday xcm Ottignies

Bericht door Sunn Xtreme »

indelen en organiseren, en bepaalde dingen je toch ontzeggen dicht tegen een doel aan.
maar als de opdeling van de trainingsarbeid niet goed ineen zit, en daarnaast de voeding ook niet voldoende op punt staat, knan je moeilijk progressie maken.
je kan dus wel degelijk en / en kiezen maar het vraagt organisatie.

ik ken genoeg elites zonder contract die ook gaan werken en een gezinsleven hebben. toch gaat dat perfect, en ze moeten veel meer trainen dan een mtb'er.
Plaats reactie