dieet.... drank...

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
wekke667
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: za 04 jan 2014 22:43

dieet.... drank...

Bericht door wekke667 »

Ik heb me zelf op dieet gezet... nu mag ik alleen nog water en koffie drinken alsook alle zero dranken die ik niet lekker vind... de poeders die in de drinkbus gaan vind ik wel lekker alleen zitten er weer veel calorien in... bestaan er zon poeders met weinig calorien in voor gewoon in de week is te drinken al je NIET sport ???
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: dieet.... drank...

Bericht door Reflex »

Je bent verslaafd aan suikers, een cola vervangen door isotone sportdrank zal niet echt de bedoeling zijn. Leer jezelf aan om water te drinken of spa bruis. Groene thee of water met een beetje siroop is ook een mooie aanvulling om nog wat smaak te hebben. De zero dranken zeker laten staan, bijna net zo slecht als de suikerdranken.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: dieet.... drank...

Bericht door Sunn Xtreme »

[quote="wekke667"]Ik heb me zelf op dieet gezet... nu mag ik alleen nog water en koffie drinken alsook alle zero dranken die ik niet lekker vind... de poeders die in de drinkbus gaan vind ik wel lekker alleen zitten er weer veel calorien in... bestaan er zon poeders met weinig calorien in voor gewoon in de week is te drinken al je NIET sport ???[/quote]


die zero producten mag je overboord gooien. de chemische stoffen die erin zitten (vervangers etc), ook datgene om die suikers te ontrekken blijft wat in zitten, zijn voor uw lichaam nog slechter dan suikerrijke dranken (toxine effect terwijl je vooral anti toxine moet werken met een dieet.
het is een utopie dat zero producten gezonder zijn.... helaas houden zelfs sommige artsen en dieetisten eraan vast tegen beter weten in.
cornflakes is nog zo'n product dat je beter niet eet.... eet beter muesli of havermout / brinta in de plaats.

eet heel veel GROENE groenten, citrusvruchten (zeker pompelmoes en citroen), ananas, linzen etc...

als je niet sport....water !!
een isotone drank heeft weinig zin in sportvrije dagen. houd er rekening mee dat ook diverse merken van isotone dranken toch nog redelijk wat calorieeen zitten.
op het eidne van de dag tellen ook de calorieen mee, naast de samenstelling van de voeding algemeen.

nog een simpele : combineer nooit vlees, bonen en aardappelen samen... zeker niet als je dieet volgt. te zware combinatie, teveel zetmeelstoffen, en het dierlijk vet erbij van het vlees is lastiger verteerbaar (vlees op zich is dat zo al)

er zijn nog kleine trucs die je vlot over moeilijke momenten helpen, dingen die je kan eten en vlotjes de honger / trek naar meer, doen afnemen.
bv VERSE peterseliestengels eten en zeer fijn knauwen... het sap dat vrijkomt remt zeer snel de honger voor een tijd. (er zitten stoffen in die snel de bloedbaan ingaan en het cortisol wat naar beneden kunnen halen wat de trek in eten laat afnemen. = nl de bijnieren stimuleren)
dariopc
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 31 mei 2015 22:34

Re: dieet.... drank...

Bericht door dariopc »

zonder veel reclame te maken volg ik sinds 10 dagen een groenten / sapdieet, google maar eens op joe cross

koffie zou ik ook laten is vetvasthoudend, zoals Sunn Xtreme zegt kun je beter op de combinaties letten , pascal naessens de vrouw van ... heeft dit goed uitgewerkt
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: dieet.... drank...

Bericht door Reflex »

Volgens welke studie is koffie vetvasthoudend? Er zijn veel verschillende gedachtes en speciale dieeten die allemaal ontwikkeld zijn door mensen die geld willen verdienen. Het zal zeker werken maar ik geloof meer in een gezonde gevarieerde voeding dan in die speciale dieetvormen. De ene zegt dat je enkel vet moet eten, de ander zweert bij geen koolhydraten, de ander doet het met veel eiwitten, shakes etc etc.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: dieet.... drank...

Bericht door De Wreter »

Koffie 's morgens voor een nuchtertraining helpt net de vetverbranding te stimuleren ?

Ik ben wel gestopt met koffie, dronk liters per dag. Nu thee.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: dieet.... drank...

Bericht door Sunn Xtreme »

laat het meteen duidelijk zijn dat ik NOOIT zal zeggen dat koffie vetvasthoudend is.... dat is totale onzin die iemand jou heeft wijsgemaakt !!!!

met koffie kan je 2 kanten uit. in principe is het altijd waterafdrijvend, maar er is ook een omgekeerd effect met sommige koffiemerken - vocht vasthouden.
sommige koffiemerken die straf worden opgediend, genereren beetje oedeem effect (vocht vasthouden), zeker oploskoffie heeft dat erg. als de koffie niet straf word bereid - ietwat dunnetjes, heb je WEL vochtafdrijving. vermoedelijk heeft het met een of andere chemische verwerking te maken.
ipv uw koffies straf te maken, ben je beter af met eentje dat wat milder is.
cafeine - ALSOOK THEEINE (van thee) zijn vetverbrandend stimulerend. verschil met thee is dat je een zuiverder product hebt en een pak minder belastend is voor de maag.

koffie word bij een dieet aangeraden omdat het een wat hongerwerend effect heeft ....... de eerste 20 minuten (dan is de kous af) en de cafeine stimuleert vetverbranding.
wie zijn maag wil sparen.... gebruik thee... en die mag je zelfs lang laten trekken dat die straf is... de maag heeft er geen hinder van. (bij voorkeur uit gedroogde bladeren ipv kant en klare zakjes)
aanraders bij dieet zijn maté-thee, groene thee, netelthee.

OPLOSKOFFIE schrap je maar meteen van je lijst... chemische rotzooi die al snel maagirritatie geeft en kan onderweg weleens leiden tot felle diaree als je dat combineert met groenten en fruit. ... je wil niet gezien worden met een bruine fiets :lol:
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: dieet.... drank...

Bericht door Sunn Xtreme »

[quote="De Wreter"]Koffie 's morgens voor een nuchtertraining helpt net de vetverbranding te stimuleren ?

Ik ben wel gestopt met koffie, dronk liters per dag. Nu thee.[/quote]


os een veel beter alternatief.
of gewoon vers geperst fruitsap en een verse ananas / pompelmoes opeten.
zenlord
Mountainbiker
Berichten: 19
Lid geworden op: za 25 jun 2005 12:13
Rijdt met: Trek ProCalibre 9.7

Re: dieet.... drank...

Bericht door zenlord »

Diëten en gewicht verliezen is IN THEORIE eenvoudig: neem minder caloriën in dan je er verbruikt. Ik ben zelf sinds een tweetal maanden op dieet en ben op een gewicht geraakt dat ik al 15 jaar niet meer bereikt had, en dat voornamelijk doordat ik er mij nu bewust van ben hoe weinig mijn lichaam eigenlijk nodig heeft om te functioneren. Als je eens een test bij de (sport)arts doet of je houdt bvb met een sporthorloge je dagelijkse verbruik bij, dan zal je versteld staan hoe weinig dat eigenlijk is (bij mij is dat voor een hele dag in rust ca. 1900Kcal).

Ik woog de laatste 15 jaar bvb steeds 82-85Kg voor 176cm en zag mezelf als iemand met 'zwaar gebeente'. Conditioneel ben ik bovengemiddeld goed (maar zeker niet super) door 3-5 keer per week te lopen of fietsen, maar het gewicht wou enkel onder de 82Kg zakken vlak voor een marathonwedstrijd (op een ogenblik dat ik veel duurtrainingen heb afgewerkt). Nu ben ik op 1 maand tijd gezakt naar 80,4 Kg door een volgende combinatie aan maatregelen:

1. Een echtgenote die meedoet
2. Een echtgenote die met een app (MyFatSecret denk ik) bijhoudt exact hoeveel we van ieder beetje voeding innemen (dit zorgt ervoor dat je je bewust wordt van wat er goed is en wat er beter wordt gelaten)
3. Steeds een bidonneke met water bijhebben, zodat je regelmatig (en zeker voor het eten) water kan drinken
4. Naast de 3 hoofdmaaltijden een snack eten om 10u, 16u en 20u (ongeveer) - deze snacks bestaan uit een stuk fruit of een proteïnereep (opgelet: er bestaan veel verschillende soorten proteïnerepen, kies voor een met veel proteïnes voor weinig of geen suikers/caloriën)
5. Ter gelegenheid van een feest of een restaurantbezoek houd ik wel rekening met het dieet, maar niet fanatiek: af en toe eens zondigen maakt het gemakkelijker om het dieet vol te houden.
6. Op dagen dat er getraind wordt, mag je uiteraard meer caloriën opnemen - je harstlagmeter zal je waarschijnlijk perfect kunnen zeggen hoeveel meer :)

Op deze manier kan ik zeggen dat die vreselijke honger die ieder dieet teistert beperkt gebleven is en zelfs volledig verdwenen is na ongeveer een week.

Succes!
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: dieet.... drank...

Bericht door Sunn Xtreme »

[quote="zenlord"]
6. Op dagen dat er getraind wordt, mag je uiteraard meer caloriën opnemen - je harstlagmeter zal je waarschijnlijk perfect kunnen zeggen hoeveel meer :)
Succes![/quote]


vanwaar dat idee ? ben benieuwd waarom je dat denkt..... kzie hier een stevige fout te denken dat het een caloriemeter kan worden.
Plaats reactie