trombosebeen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
liesbeth
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 apr 2009 12:38
Rijdt met: scott scale

Re: trombosebeen

Bericht door liesbeth »

Heb juist een behandeling gehad bij osteopaat en heeft de spieren los gewerkt. Hij stelt het dragen van een compressiebroek voor tijdens het sporten. Nieuwe afspraak begin februari.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: trombosebeen

Bericht door Sunn Xtreme »

reken erop dat je bij het sporten deze langer dan een paar weken moet dragen. een kameraad heeft in dezelfde omstandigehden ze 2.5 a 3 maanden gedragen.
niet leuk maar het was geen luxe om het te laten.
Gebruikersavatar
liesbeth
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 apr 2009 12:38
Rijdt met: scott scale

Re: trombosebeen

Bericht door liesbeth »

Het is het proberen waard. Als ge maar kunt blijven sporten ben ik al blij.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: trombosebeen

Bericht door De Wreter »

liesbeth schreef:Heb juist een behandeling gehad bij osteopaat en heeft de spieren los gewerkt. Hij stelt het dragen van een compressiebroek voor tijdens het sporten. Nieuwe afspraak begin februari.
Ik snap niet wat een compressiebroek kan doen tegen trombose ?
Gebruikersavatar
liesbeth
Mountainbiker
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 apr 2009 12:38
Rijdt met: scott scale

Re: trombosebeen

Bericht door liesbeth »

Er werd een stripping gedaan van de lies tot aan de knie. Binnenkant knie krijg ik een zwelling door het sporten. Aders zijn in orde. Mijn lichaam reageert ergens op. Oorzaak nog niet gevonden. Om de zwelling tegen te gaan met ik zorgen voor compressie.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: trombosebeen

Bericht door De Wreter »

Ok, got it. Zelfde methode heb 'k ook gebruikt maar dan met een simpel kruisverband rond de knie. Werkt.
Valerie007
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 21 jan 2016 12:41

Re: trombosebeen

Bericht door Valerie007 »

Hoi Liesbeth,

Ik heb in augustus ook de diagnose diepveneuze trombose gekregen (via duplex vastgesteld). De bloedklonter zat in mijn knieholte. De reden dat ik hier achter ben gekomen is dat een spierscheur in mijn kuit maar pijn bleef doen. De dokter heeft toen voorgesteld om een echo en een duplex te laten maken.

Na de vaststelling ben ik meteen moeten beginnen met 1 spuit (bloedverdunner) per dag, een week later met een spuit 's avonds en 's morgens. Vanaf toen was de kans dat de klonter zich naar mijn longen/hersenen/hart zou verplaatsen uitgesloten zei de dokter.

Na 6 weken terug op controle en de bloedklonter zat er nog steeds. Ben toen moeten overgaan naar pilletjes: eentje 's avonds voor het slapengaan. De dokter raadde mij aan om zeker te blijven sporten/bewegen, zeker niet lang achter mekaar stilzitten/liggen. Het enige waar ik zeker voor moet zorgen is dat ik niet val met fietsen of andere sporten, dat ik niet bloed, aangezien een grotere wonde niet vanzelf kan stoppen met bloeden.

Buiten mountainbiken zit ik ook vaak op mijn koersfiets en doe ik aan basketbal. Deze laatste 2 sporten heb ik vanaf toen terug opgepikt zonder problemen. Ik heb eigenlijk ook nooit last gehad van die klonter.

Waar ik begin november dan mee begonnen ben is het bloedgroepdieet (ik heb bloedgroep o). Voornamelijk: tarwe, melk en aardappelen bannen uit mijn voeding. Toen ik eind december terug op controle ben gegaan, was alles in orde, niets meer te zien!

Waar ik nog wel een beetje schrik voor heb, is dat ik het nooit heb zien aankomen en nooit echt de "bekende" symptomen van een trombosebeen heb gehad. Hopelijk blijf ik gespaard van een herhaling. Ik blijf voorlopig gewoon het bloedgroepdieet volgen en dan zien we wel ;-).

Veel succes nog!

Groetjes, Valerie
Plaats reactie