Etixx producten

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Etixx producten

Bericht door triumph_st »

Voor het koude weer eens een bus Etixx Carbo GY besteld.
GROTE bus, heeft er iemand enig idee waarom Etixx zulke grote bussen gebruikt en ze maar voor 1/3e vult?
Uiteraard krijg je het juiste gewicht maar dat kan toch in een véél kleinere bus.
Wordt dat gedaan om mensen te misleiden?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Etixx producten

Bericht door madskatingcow »

De bus is vol bij productie, maar 'zakt' na verloop van tijd.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: Etixx producten

Bericht door triumph_st »

madskatingcow schreef:De bus is vol bij productie, maar 'zakt' na verloop van tijd.
Oei, dan zal ik er maar rap aan beginnen vooraleer ze volledig leeggezakt is :-D
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Re: Etixx producten

Bericht door KWBiker »

Daarom dat die zo zoet is. Ik pak de dosering van het gezakte product, in de plaats van het ongezakte. Dus bij 1/3 product moet ik 2/3 lucht bijvoegen #-o
Giobiker
Mountainbiker
Berichten: 257
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 22:39
Rijdt met: Specialized epic 29 / Scott Scale 920

Re: Etixx producten

Bericht door Giobiker »

Ik heb nu ook eens een bus isotone sportdrank gekocht in plaats van de 3action die ik altijd gebruik en er valt mij toch iets op na het bekijken van de samenstellingen van beide producten.
Als je de samenstelling per 100g van beide producten vergelijkt heb je nagenoeg dezelfde waardes maar toch moet je volgens de dosering op het etiket van etixx 1/3 meer poeder in je water gebruiken...
Dus kan je volgens het opschrift op de bus met 1kg etixx poeder 28 bussen van 500ml vullen tegenover 36 bussen bij 3action, in dit geval komt het etixx gebruik toch een stuk duurder uit als de aankoopprijs nagenoeg gelijk is...
Of is er misschien iemand die toch slimmer is dan mij en die deze verschillen kan verklaren?

Grtz.
Gebruikersavatar
dirtyd
Mountainbiker
Berichten: 972
Lid geworden op: ma 23 feb 2009 22:43
Rijdt met: Sante cruz talboy ltc , Kona process 111

Re: Etixx producten

Bericht door dirtyd »

Giobiker schreef:Ik heb nu ook eens een bus isotone sportdrank gekocht in plaats van de 3action die ik altijd gebruik en er valt mij toch iets op na het bekijken van de samenstellingen van beide producten.
Als je de samenstelling per 100g van beide producten vergelijkt heb je nagenoeg dezelfde waardes maar toch moet je volgens de dosering op het etiket van etixx 1/3 meer poeder in je water gebruiken...
Dus kan je volgens het opschrift op de bus met 1kg etixx poeder 28 bussen van 500ml vullen tegenover 36 bussen bij 3action, in dit geval komt het etixx gebruik toch een stuk duurder uit als de aankoopprijs nagenoeg gelijk is...
Of is er misschien iemand die toch slimmer is dan mij en die deze verschillen kan verklaren?

Grtz.

Tja de fabrikant wil je graag nog een bus verkopen hé en liefst zo snel mogelijk :-"
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Etixx producten

Bericht door BertG »

madskatingcow schreef:De bus is vol bij productie, maar 'zakt' na verloop van tijd.
Huh, is dat een grap? Dacht (en denk nog altijd eigenlijk) dat het een verkoopstruc is omdat de meeste naar de de grootte van de bus kijken en niet het gewicht.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Etixx producten

Bericht door madskatingcow »

Waarom zou dat een grap zijn?
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: Etixx producten

Bericht door BertG »

Ik heb hier nog een 1/3 pak bruine suiker staan die ik u voor vol ga verkopen en ik zeg dat die 'gezakt' is en dat da normaal is... zou jij dan niet denken dat ik je iets wijs aan het maken ben?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Etixx producten

Bericht door madskatingcow »

De dichtheid van suiker is veel groter dan het poeder van een sportdrank. Mail de fabrikant dan en copy paste het antwoord, daar heeft iedereen wat aan.
Ik heb destijds de vraag gesteld, dat was het antwoord.
Plaats reactie