Etixx producten

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
geertg
Mountainbiker
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 07 mei 2012 10:14
Rijdt met: Scott Spark; Cube Reaction

Re: Etixx producten

Bericht door geertg »

Giobiker schreef:Ik heb nu ook eens een bus isotone sportdrank gekocht in plaats van de 3action die ik altijd gebruik en er valt mij toch iets op na het bekijken van de samenstellingen van beide producten.
Als je de samenstelling per 100g van beide producten vergelijkt heb je nagenoeg dezelfde waardes maar toch moet je volgens de dosering op het etiket van etixx 1/3 meer poeder in je water gebruiken...
Dus kan je volgens het opschrift op de bus met 1kg etixx poeder 28 bussen van 500ml vullen tegenover 36 bussen bij 3action, in dit geval komt het etixx gebruik toch een stuk duurder uit als de aankoopprijs nagenoeg gelijk is...
Of is er misschien iemand die toch slimmer is dan mij en die deze verschillen kan verklaren?

Grtz.
Daarom gebruik ik 3action.
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Etixx producten

Bericht door Reflex »

Als er hetzelfde in zit dan is 3action zijn bidon minder rijk dan die van Etixx...

Kortom het maakt niks uit. Koop je die van Etixx en doseer je minder dan heb je dezelfde voedingswaarden in de bidon en doe je er net zo lang mee.

Alles heeft te maken met de wens van jou. Wil je een dorstlesser dan moet er niet veel koolhydraten in zitten (enkel wat voor de opname te bevorderen en wat sporenelementen) maar wil je een energiedrank dan moeten er weer veel meer koolhydraten in zitten. Ik denk dat dit het verschil is wat je ziet.

Ik vraag mij overigens wel af welke 2 producten je vergelijkt hoor. De Etixx isotone drank behoeft 35gram doseringen en bevat per 100gram 86.3gram koolhydraten (per bidon dus 30.2gram). De 3Action behoeft 30gram dosering en bevat per 100gram 93.3 gram koolhydraten (per bidon dus 27.99gram). Als je dus puur naar de grammen koolhydraten zou kijken (Maar een dorstlesser bevat meer) dan zou je op een bus 3action van 1 kg een 2 tal bussen meer kunnen vullen. Ik vind dat nou niet echt een groot verschil.
Plaats reactie