Extra kracht winnen in de winter.

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
doctor
Mountainbiker
Berichten: 327
Lid geworden op: di 25 nov 2008 21:12
Rijdt met: Bulls team

Extra kracht winnen in de winter.

Bericht door doctor »

Vaak hoor ik sporters die extra kracht trainingen inlassen in de winter, dit kan op verschillende manieren gebeuren. Laat ik meestal over aan de trainers of men vind er op internet ook wel goede tips over. Maar wat de meeste over het hoofd zien, gebruik extra supplementen die hierin extra ondersteuning in geven. BV. krachtcaps, protéines, amino 's. Want men zal merken dat de krachttrainingen veel effectiever kunnen afgewerkt worden,en zeker na de training er een snellere herstelling optreed. Ook ziet men de spieren veel meer op de benen komen na enkele weken. En wanneer men overgewicht heeft, met extra proteinen te gebruiken na de trainingen, gaat men zonder echt andere dingen te doen een 2 à 3 kg per maand scherper komen. Dan moet men direct na de training een shake drinken die een hoog proteine gehalte hebben en dit na 2 uur nogmaals herhalen. Pas na drie uur na de training een normale maaltijd nuttigen. De kuren met krachtcapsules best combineren met amino 's. meervoudige formules amino 's is wel aangewezen. De kuren telkens 4 tot 6 weken aanhouden en dan een break van een 10 tal dagen. En herhalen, geeft altijd resultaat.
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: Extra kracht winnen in de winter.

Bericht door Supernaut »

En voor welke producent werkt U ?
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: Extra kracht winnen in de winter.

Bericht door De Wreter »

Supernaut schreef:En voor welke producent werkt U ?
En voor welk magazine werkt U ?
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Extra kracht winnen in de winter.

Bericht door Reflex »

Ik doe 3 keer in de week krachttraining en merk dat ik zonder supplementen of eiwitten moeite heb om de volgende dag mijn fietstrainingen af te werken. Wanneer ik wel eiwitten en supplementen neem heb ik de volgende dag iets meer jus in de benen. Er zit dus wel degelijk een kern van waarheid in het verhaal. Al is het door de vele producten die nu op demmarkt zijn en die beweren je sterker te maken moeilijk om de juiste zaken te nemen.
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: Extra kracht winnen in de winter.

Bericht door tek-zotic »

Reflex schreef:Ik doe 3 keer in de week krachttraining en merk dat ik zonder supplementen of eiwitten moeite heb om de volgende dag mijn fietstrainingen af te werken. Wanneer ik wel eiwitten en supplementen neem heb ik de volgende dag iets meer jus in de benen. Er zit dus wel degelijk een kern van waarheid in het verhaal. Al is het door de vele producten die nu op demmarkt zijn en die beweren je sterker te maken moeilijk om de juiste zaken te nemen.
maar het hoeft niet allemaal met supplementen te zijn, als je je voeding correct afstelt op je training, hoef je niet persé supplementen te nemen.
om maar een voorbeeldje te geven: ne sandwich met tonijn of met cottage cheese geeft u 20g eiwitten ;)
Gebruikersavatar
Reflex
Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: za 08 jul 2006 23:21
Rijdt met: Trek Superfly 9.6 2016

Re: Extra kracht winnen in de winter.

Bericht door Reflex »

Ik zeg ook niet dat ik mijn eiwitten niet uit mijn voeding haal. Ik neem eiwitten na de zware trainingen (vlak erna dmv een shake en in de maaltijden erna een verhoogde eiwit niveau). Als supplementen neem ik een multivitamine, omega 3/6/9, magnesium en nog een aantal dingen. Ik heb gemerkt dat hoe gezond ik ook eet, zonder een multivitamine red ik het niet.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Re: Extra kracht winnen in de winter.

Bericht door Sunn Xtreme »

omega 3 is DE belangrijkste van de 3. omega 6 is niet zooo gezond als ze laten uitschijnen, omega 9 doet er weinig toe.... word vaker toegepast om het artikel "interessanter" te maken voor de potentieele koper.

zoals doctor ook al aanduide : aminozuren zijn een belangrijk gegeven. in elk seizoen. beste is dat schematisch te gebruiken.
daarnaast is bij het ingaan van de winter en de winter zelf het belangrijker je vooral te richten op het versterken van de weerstand tegen ziekten. weerstandondersteunende supplementatie - als je sil supplementeren - is belangrijker dan een berg weet ik wat te nemen. we spreken hier over zink-magnesium--koper-mangaan-ijzer-b-complex (b12-9-6-5-3-2-1) - coenzyme-selenium-argenine-en nog wat andere dingen.

wie stevig traint in de winter, is het zowieso aangeraden extra supplementen te gebruiken (algemeen, maar ook nadruk op aminozuren en Q10 (coenzyme) en VITAMINE D !!
dat laatste word zowat altijd vergeten, en het is al gebleken dat de meesten gewoon een tekort of een bodemwaarde hebben voor ze de wintermaanden ingaan... en het nog erger kunnen maken.

deze zaken, en een goed gebalanceerde voeding en goede verzorging geven heel vaak een goede winter zonder veel ziektebeeld. en zo ook een goede zomer als gevolg.


zo hoor ik nu al de critici van ver aankomen, dat gezonde voeding genoeg is....
mis dus.
de gezonde voeding op heden, beschikt ruim 50% minder voedingswaarde en mineralen dan pakweg 30j terug... toen de voeding nog echt gezonder was dan nu.
genetische manipulaties, nitraten door bemestingen etc... bewaarmiddelen en pesticiden breken zeer veel minderalen in de voeding af.
een fervent, laat staan een competitiesporter, komt dan echt niet meer aan de broodnodige stoffentoevoer waar zijn lichaam naar schreeuwt.
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: Extra kracht winnen in de winter.

Bericht door Supernaut »

De Wreter schreef:
Supernaut schreef:En voor welke producent werkt U ?
En voor welk magazine werkt U ?
Kerk&Leven .

Ik laat mijn gezondheid niet aan het forumgezwets over .
Gebruikersavatar
Shorty
Mountainbiker
Berichten: 326
Lid geworden op: di 16 apr 2002 02:00

Re: Extra kracht winnen in de winter.

Bericht door Shorty »

Supernaut schreef:
De Wreter schreef:
Supernaut schreef:En voor welke producent werkt U ?
En voor welk magazine werkt U ?
Kerk&Leven .

Ik laat mijn gezondheid niet aan het forumgezwets over .
Amen
demoo
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 21 nov 2014 21:20
Contacteer:

Re: Extra kracht winnen in de winter.

Bericht door demoo »

tek-zotic schreef:
Reflex schreef:Ik doe 3 keer in de week krachttraining en merk dat ik zonder supplementen of eiwitten moeite heb om de volgende dag mijn fietstrainingen af te werken. Wanneer ik wel eiwitten en supplementen neem heb ik de volgende dag iets meer jus in de benen. Er zit dus wel degelijk een kern van waarheid in het verhaal. Al is het door de vele producten die nu op demmarkt zijn en die beweren je sterker te maken moeilijk om de juiste zaken te nemen.
maar het hoeft niet allemaal met supplementen te zijn, als je je voeding correct afstelt op je training, hoef je niet persé supplementen te nemen.
om maar een voorbeeldje te geven: ne sandwich met tonijn of met cottage cheese geeft u 20g eiwitten ;)
Helemaal akkoord mee. De juiste voedingsstoffen binnenkrijgen op het juiste moment is wat telt, niet in welke vorm je die neemt.

Ik vind dat extra eiwitten helpen om sneller te recupereren. Soms doe ik dit met een reep of shake, soms gewoon een stevige maaltijd!
Plaats reactie