Forumoverzicht Productinfo Sportvoeding, drank en training Trainen met de hartslagmeter.

Trainen met de hartslagmeter.

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.

Moderators: Reflex, Angelo.


Bericht zo 13 okt 2019 07:38
Bossi13 Mountainbiker

Berichten: 121
Ondertussen de Smarttrainer aangekocht en ook een afspraak gevraagd bij een coach-centrum om me te laten testen en een trainingsschema op te stellen.
De conditie is al een pak beter dan 2 weken terug door 3 ritten/week te doen. Ook al houd ik me aan "soepel rondtrappen" en aan mijn hartslag.

Groetjes,

Bossi

Bericht zo 13 okt 2019 18:29
chrisper Mountainbiker

Berichten: 1044
goe bezig bossi !!!!!

zelfde ongeveer hier
smart trainer vorig jaar aangeschaft
sindsdien al heel wat geexperimenteerd met vanalles
een hele tijd zwift gebruikt, voor mij ok, maar ook niet meer dan dat
maar dat is heel persoonlijk

voor mij werkt het best: de app trainerroad (gestructureerde schema's)
dan kies ik op voorhand enkele schema's om op te bouwen
eerst basisschema, dan de opbouwschema en tot slot het off-road schema
bij start van elk schema is er een soort FTP test die uw vermogen bepaald
naar de waarde kijk ik niet echt zo, maar aan de hand van deze waarde worden alle schema's aangepast.
en dan... schema starten en biken....
app laat ik draaien op smartphone, terwijl tablet op stuurhouder staat zodat ik tv kan kijken (of mtb-ritten/wedstrijden, cyclo-cross…)

hopelijk vind jij ook wat het beste werkt voor u, succes ermee

Bericht ma 14 okt 2019 07:06
Bossi13 Mountainbiker

Berichten: 121
Dank je Chrisper,

Ik ga ook wat moeten zoeken hoe en wat, want ik haat tv kijken. Hopelijk vind ik (een beetje) plezier in het opbouwen van die zwift. Werkt blijkbaar ook met punten om je outfit en bike aan te passen.

Ben nu meer dan 3 weken gestopt met roken (was niet heel veel maar toch, tis slecht) en ook alcohol verbannen tot een absoluut minimum.
Veel water drinken en zelf lunch meenemen ipv elke dag broodjes halen.

Voel me pakken beter en heb zelfs afgelopen zaterdag tijdens de Tacx Zeeland Classic, die doorging in weer en wind, heeft zelfs niet getopt met regenen, mijn snelste 40km-record verbroken, en dit aan zee :bounce: . Hartslag zat gemiddeld op 153. Dat zegt voor mij heel veel.

Kijk echt uit naar die coaching.

Groetjes,

Bossi

Bericht ma 21 okt 2019 10:37
Mister No Chaïn Mountainbiker

Berichten: 1901
Mijn bike: heeft grote wielen
Mooi om te lezen Bossi! Zoals ik eerder al zei ben ik er zeker van dat je in die eerste winter immense sprongen gaat maken, daar ga je echt nog plezier aan beleven.

Zwift of Trainerroad, dat is echt ieder zijn muug. Het voordeel van Zwift is dat je daar zowel groepsritten als trainingen kan doen. Enkel maar blokjes afwerken, ik heb het geprobeerd maar dat hield ik geen hele winter uit (zelfs geen maand). Sommige mensen kunnen een film opzetten en hun blokjes wegtrappen ... ik heb dan na een kwartier al zin om me in de zetel te zetten en naar die film te kijken :lol:. Ik moet puur bezig zijn met mijn training, dus op dat vlak is Zwift wel handig met meer interactie.

Ik heb het gevoel dat een schema op TR me meer bijbrengt maar als ik na een maand geen goesting meer heb ben ik er vet mee. Uiteindelijk moet plezier en conditie opbouwen hand in hand gaan!

Bericht ma 21 okt 2019 22:22
Bossi13 Mountainbiker

Berichten: 121
Leuk om lezen en merci Mr No Chain !

Ben deze avond een inspanningstest gaan laten afnemen waarbij ze dan, en dat wist ik niet op voorhand, in uw oorlel prikken om uw melkzuur te meten.

Eerst effe opwarmen en dan starten bij 100W voor 4 min, en zo telkens per 50W opbouwen. Dat moet je zo lang mogelijk volhouden.
Maar ik was den beste in het snelst stoppen :lol: toen we van 250 naar 300 schakelden klopten ze me precies dood. Nog veel werk aan de winkel dus.
Positieve is dat het alleen maar snel beter kan gaan, heb me om te proberen een 3 maand-coaching genomen met de optie om telkens per 3 maand te verlengen.

De coach zei ook dat het plezierig moet blijven en geen stressvolle verplichting mag worden want dan kom je geen stap meer verder.
Ik ga proberen zoveel mogelijk buiten te trainen, maar als het echt niet gaat zal het op de smarttrainer worden. Zo af en toe eens doorbijten kan geen kwaad.
Ze zouden ook amper afhakers hebben, hopen dat ik het volhoud.

Heb er in elk geval zin in.

Groetjes,

Bossi

Vorige

Keer terug naar Sportvoeding, drank en training