recovery shake vraagje

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: recovery shake vraagje

Bericht door _alain_ »

Als je Cognac bij die chocomelk doet ga je nog vermageren ook.
Is wel niet de gezondste manier, want je kotst je darmen uit je lijf...
Gebruikersavatar
dirtyd
Mountainbiker
Berichten: 972
Lid geworden op: ma 23 feb 2009 22:43
Rijdt met: Sante cruz talboy ltc , Kona process 111

Re: recovery shake vraagje

Bericht door dirtyd »

"magere" choco maar dikwijls met een hoop toegevoegde suiker en dan kunt ge dat "marger" schrappen hoor. Voor mij gewoon sojamelk natuur met minder dan 2 gr suiker per 100 ml. Als ik een 0.5l melk drink heb ik max 10 gr suiker binnen en de magere choco-mannen dikwijls +-100 gr suiker #-o en daar heb ik mijn bedenkingen toch bij als recovery
Gebruikersavatar
peter-bastanie
Mountainbiker
Berichten: 347
Lid geworden op: do 03 jul 2008 17:27
Rijdt met: minerva starlight + granville puls 4.0

Re: recovery shake vraagje

Bericht door peter-bastanie »

Het is de verhouding koolydraten-eiwit dat telt en daar horen suikers bij hoe ga je anders recupureren zonder enige vorm van suikers, maar als je graag veel geld uitgeeft aan allerhande poeders dan is dat ieders volste recht natuurlijk :bounce:
Gebruikersavatar
freezy
Mountainbiker
Berichten: 2328
Lid geworden op: za 06 sep 2003 16:18
Rijdt met: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Re: recovery shake vraagje

Bericht door freezy »

_alain_ schreef:Als je Cognac bij die chocomelk doet ga je nog vermageren ook.
Is wel niet de gezondste manier, want je kotst je darmen uit je lijf...
Ook wel gekend onder de naam 'Lumumba' op de cocktail-lijst in de Spaanse all-inclusive hotels... :-D Destijds op trainingsstage was dat mijne maat zijn vaste drank, ferm gerecupereerd! En gekotst ook! :lol:
Gebruikersavatar
_alain_
Mountainbiker
Berichten: 5929
Lid geworden op: di 13 mar 2007 20:49
Rijdt met: ¿que?

Re: recovery shake vraagje

Bericht door _alain_ »

Heb je dat ook eens geprobeerd te "snuiven"?
Rietje in het glas, en via je neus opsnuiven... dat geeft F#CK gevoel :lol:

Wij hebben dat een tijdje gedronken in een punk cafe, en gestopt omdat je er altijd van moest kotsen.
En echt lekker is het ook niet ](*,)
Gebruikersavatar
dirtyd
Mountainbiker
Berichten: 972
Lid geworden op: ma 23 feb 2009 22:43
Rijdt met: Sante cruz talboy ltc , Kona process 111

Re: recovery shake vraagje

Bericht door dirtyd »

peter-bastanie schreef:Het is de verhouding koolydraten-eiwit dat telt en daar horen suikers bij hoe ga je anders recupureren zonder enige vorm van suikers, maar als je graag veel geld uitgeeft aan allerhande poeders dan is dat ieders volste recht natuurlijk :bounce:


magere choco bestaat uit magere melk, cacao en toegevoegde suiker en nog wat dingen. Als je dan toch optimaal wilt herstellen door iets te drinken omdat de verhouding kh-eiwit ](*,) goed is dan moet maar eens nadenken of ge die geraffineerde suiker niet kunt weglaten en vervangen door iets gezonder. Al eens gedacht aan fruit !!!!!! banaan bv. ik denk dat deze suikers toch nog iets beter zijn dan uwe magere choco :wink: gezonde voeding kost zelf nog meer dan die dure poeders maarja ieder zijn ding hé
Gebruikersavatar
poeperman
Mountainbiker
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 jan 2014 17:19

Re: recovery shake vraagje

Bericht door poeperman »

gewoon meteen na de inspanning een drank/kleine maaltijd die heel erg hoog is in KH om de glycogeenspiegel "aan te vullen" en een half uur erna een wheyshake.

Een uurtje later een volwaardige maaltijd met groene groente, kipfiletje/biefstuk en rijst/volkoren pasta

my 3 pence
stef034
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 14 apr 2014 22:33
Rijdt met: Cannondale f29 5.

Re: recovery shake vraagje

Bericht door stef034 »

Hallo.

Is karnemelk ook goed recovery?

Gr stef.
Restyle
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: di 22 mei 2012 21:44
Rijdt met: Specialized Epic

Re: recovery shake vraagje

Bericht door Restyle »

Ik denk dat ik te veel melk drink, elke ochtend eet ik een grote kom havermout of kornflakes met redelijk wat melk.
Als ik dan ga trainen en dan ook nog eens chocomelk drink.. heb ik wat veel melk binnen voor de dag.

Wat is een goed poeierke om aan te raden of is er nog een ander gezond alternatief op chocomelk?

Wat als je nu magere melk pakt en 70% zwarte chocolade? of moet het echt magere chocomelk uit de winkel zijn?
Plaats reactie