Tacx Trainer Software op portable ?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Tacx Trainer Software op portable ?

Bericht door MC Tim »

Hello,

Zijn er mensen hier die de Tacx Trainer Software (TTS) 4.x Advanced draaien op een portable ?
Vooral het VR-gedeelte interesseert me.

Ik moet een nieuwe pc hebben om de TTS op te kunnen draaien (RLV's én VR) en dacht eerst aan een desktop, maar een portable zou voor mij handiger zijn, maar ik wil zeker weten dat een portable wel krachtig genoeg is om de software vlot te laten draaien...

Indien ja, welke portables van max 750 euro zijn aan te raden ? Volstaat een 17" scherm of sluit je er beter een extern scherm (20"+) op aan ?

Draait de TTS-software perfect op Windows 8 of toch nog beter Windows 7 ?

Please let me know...
Gebruikersavatar
ThaDoc
Mountainbiker
Berichten: 767
Lid geworden op: wo 22 sep 2010 21:14
Rijdt met: ne rood/witte
Contacteer:

Re: Tacx Trainer Software op portable ?

Bericht door ThaDoc »

Tacx heeft nu een gratis app om de software te draaien op een iPad... moest je er toevallig één hebben.
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Re: Tacx Trainer Software op portable ?

Bericht door MC Tim »

ThaDoc schreef:Tacx heeft nu een gratis app om de software te draaien op een iPad... moest je er toevallig één hebben.
Binnenkort wel, maar nu nog niet :-(
Gebruikersavatar
rAndyD
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 14 aug 2013 10:25
Rijdt met: 29" GT Karakoram 3.0

Re: Tacx Trainer Software op portable ?

Bericht door rAndyD »

Vereisten die online staan:

Minimale systeemeisen: Processor P4, Double core 2.5 Ghz, Geheugen 3GB (X86), 4GB (X64) DDRIII, Vrije harde schijf ruimte 2 GB, Videokaart DirectX10 compatible 3D met 512 MB geheugen (niet gedeeld geheugen) merk: ATI of Nvidia, Resolutie 1920 x 1080, Geluidskaart DirectSound compatible, Diversen 1 vrije USB poort, DVD speler, Besturingssysteem Windows 7.


Dit wil zeggen dat je met windows 8 misschien een probleem gaat hebben, ik denk dat het gaat werken maar steek er mijn hand niet voor in het vuur :)

Die specs zijn minimum vereisten en op voorwaarde dat je pc of laptop tiptop in orde is. Een computer die al wat ouder is gaat al wat trager werken en dan zullen de minimum specs niet meer voldoen.

Persoonlijk zou ik een hele goede laptop kopen , minimum i5 met dedicated ( niet geintegreerd) grafische kaart en genoeg geheugen = minimum 8GB . Met zo een specs val je in de gaming laptops :-D

Minder gaat misschien werken maar hoe..............
Gebruikersavatar
MC Tim
Mountainbiker
Berichten: 2525
Lid geworden op: za 23 mei 2009 17:31
Rijdt met: Speci-lover :-D
Contacteer:

Re: Tacx Trainer Software op portable ?

Bericht door MC Tim »

Windows 8 zou volgens de support van Tacx totaal geen probleem zijn. Draait er perfect onder...

Momenteel staat deze laptop bovenaan de lijst:

http://www.vandenborre.be/laptop-pc-mac ... -16m-white

Processor: Intel Core i7-3630QM 2.4 GHz Processor (4 cores, up to 3.4 Ghz)
Ram geheugen: 8192 Mb DDR3 Ram geheugen (Max 16GB)
Grafische kaart: AMD Radeon HD7670M Dedicated 1GB
17" scherm 1600x900 met HDMI uitgang

Normaal zou deze toch geen probleem mogen opleveren hé
Gebruikersavatar
rAndyD
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 14 aug 2013 10:25
Rijdt met: 29" GT Karakoram 3.0

Re: Tacx Trainer Software op portable ?

Bericht door rAndyD »

Hey Tim,

Is geen slechte pc die je daar laat zien.
Mocht ik in je plaats zijn zou ik deze nemen :

http://www.vandenborre.be/laptop-pc-mac ... 3godz2MAcg" onclick="window.open(this.href);return false;

Asus is iets beter met laptops dan Toshiba en er zit een beter cpu en grafische kaart in.
De grafische kaart is tevens veel recenter op de ASUS dan die op de Toshiba.

cpu: http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-4 ... -i7-3630QM" onclick="window.open(this.href);return false;

GK : http://gpuboss.com/gpus/Radeon-HD-7670M ... ce-GT-740M" onclick="window.open(this.href);return false;


AL bij al heb je een veel betere laptop voor maar 50 eur meer :wink:


Je kan de Asus ook via de winkel aankopen waar ik werk, wij hebben een vestiging in Ninove en hebben een veel persoonlijkere aanpak dan een Vanborre waar je een nummer bent. Wij hebben ook onze eigen after service die je kan helpen en niet zo een balie in een grootwarenhuis :)

Stuur maar een PM indien je geinteresseerd bent.

PS: De ASUS is op stock bij onze leveranciers, vandaag bestellen voor 16h is morgen in huis :)
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: Tacx Trainer Software op portable ?

Bericht door Free_ltd »

Gewoon even deze terug oppikken.

Heb me een paar maanden terug een iVortex 2170 aangeschaft. Ook direct stuurhouder voor de ipad en zo, maaaar nu blijkt de 2180 met blue tooth te zijn en de 2170 enkel ANT+. Dus op de ipad kan ik het al vergeten, tenzij ik nog eens een dure adapter en dongle koop. Dan maar met de laptop voor mijn neus. alhouwel het makkelijker was geweest met de ipad (lees: minder omslachtig).

Er zitten in die TTS4 wel een aantal dingen om te rijden en ge kunt zelf een training maken. Maar op de app op iPad heb ik gezien dat ge makkelijk gratis trainingen kunt downloaden. Echter vind ik nergens in TTS4 op de laptop terug waar ge dat daarmee kunt.

Nu mijn vraag, lukt dat via TTS om wat workouts bij te downloaden? Die films interesseren mij in mindere mate, maar gewoon een paar workouts zou wel leuk zijn. Want nu fiets ik meestal gewoon wat op harstlag met mijn Garmin Edge op het stuur. Dus niets stijgen of dalen.

Een ander probleem dat ik heb, is de hartslag. Daarvoor dat ik de Garmin ook gebruik. De hartslagband is ANT+, maar zowel met de laptop als met het bijhorende computertje voor op het stuur, vindt hij geen hartslag. Iemand een idee hoe te connecteren?

Alvast bedankt.
Plaats reactie