Training: hartslagmeters

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Joybiker
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 03 jan 2003 00:45
Rijdt met: Thompson.
Contacteer:

Hartslagmeters

Bericht door Joybiker »

Vraagje over S710; Verschijnt de trapfrequentie rechts onderaan zoals bij XT+ of bovenaan waardoor je dan de afgelegde weg niet meer ziet ?
Bij XT+ kon je dus 4 functies ( HF, speed, TF & bvb afgelegde weg) op 1 beeld krijgen terwijl bij de 710 dit niet meer mogelijk zou zijn.
Gebruikersavatar
Shrek
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 02 dec 2002 00:43
Rijdt met: Thompson Zeus

Re: Hartslagmeters

Bericht door Shrek »

Joybiker schreef:Vraagje over S710; Verschijnt de trapfrequentie rechts onderaan zoals bij XT+ of bovenaan waardoor je dan de afgelegde weg niet meer ziet ?
Bij XT+ kon je dus 4 functies ( HF, speed, TF & bvb afgelegde weg) op 1 beeld krijgen terwijl bij de 710 dit niet meer mogelijk zou zijn.
'k heb eens geprobeerd: je kan de Cadence alleen bovenaan laten komen waardoor je idd alleen in het midden ofwel laptime/speed/hoogte/uur/totale tijd kan laten komen.
van onder kan je altijd de hartslag bekijken
je kan wel makkelijk (al rijdend) door de functies vd bovenste display scrollen... of achteraf alles op je pc bekijken :P

Ik heb voorlopig nog geen cadencesensor maar ga mij er wel een aanschaffen binnenkort... :wink:
Joybiker
Mountainbiker
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 03 jan 2003 00:45
Rijdt met: Thompson.
Contacteer:

Hartslagmeters

Bericht door Joybiker »

Vnl in opbouw van conditie vind 'k de cadence belangrijk, 't is natuurlijk spijtig dat je dan moet kiezen tussen afstand en cadans, maar positief is dan de stand. hoogtemeter en thermometer !!! 'k heb hem nog niet ( de S710), maar 't zal niet lang meer duren.
Ps Verschil 710 & 720 is enkel uiterlijk, 720 heeft titanium huis of zo maar de functies zijn 100% gelijk.
Gast

Bericht door Gast »

Laatst bij VanEyck stonden de Sigma PC14 50€ (momenteel niet in voorraad, alhoewel bij VanEyck weet je nooit :( )
En als je echt alles wilt: de Ciclosport Hac4 (horloge, hoogtemeter, temperatuur, fietscomputer) voor 139.9 €
of de Hac4+ (idem + trapcadence + software computer voor de die hards) aan 219.9 €.
Of zonder trapsensor aan 199.9 €
Kan volgens mij geen Polar tegen op.
Moest iemand interesse hebben te bestellen, tis het moment (als je hem in Mechelen of Aartselaar wil komen afhalen). :D
En wie op max 50 km van Mechelen woont wil ik hem nog komen brengen
ook (als het niet regent of te hard vriest :wink: )
(via Duitsland, hoe meer zielen hoe meer kostendelend).
ps: kosten is 15€/aantal bestellers.
Ook andere bestellingen welkom, zie:
www.bike-discount.de
Interesse: geef maar een privémail.
jdw
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 15 sep 2002 02:00
Rijdt met: Cannondale Scalpel 1000

Bericht door jdw »

De HAC4 is inderdaad een fantastisch apparaat. Ik heb de HAC4 + dus met trapfrequentiesensor, etc. Het werkt perfect en de downloadmogelijkheden zijn ook niet mis. Ik heb ook heel lang zitten twijfelen tussen de S710 en de HAC4 maar heb mij nog geen seconde beklaagd dat ik voor de HAC4 heb gekozen omdat deze nog meer mogelijkheden heeft dan de S710 en dit voor 100 eur minder.

Ivo,

Ik heb juist 2 dagen geleden een bestelling geplaatst bij bike-discount. Had ik dit eerder geweten konden we dit samen bestellen want ik woon niet zo ver (Herent bij Leuven). Misschien de volgende keer.

ps; bij www.rosso-sport.de kan je de HAC4+ kopen voor 215 eur verzending inclusief + factuur. De prijs staat niet op hun website maar stuur hen anders maar een mailtje (heb hem daar gekocht).
Gast

Bericht door Gast »

Tja, dikke pech, maar toch bedankt.
Was eigenlijk van plan de Hac4 met interface te kopen gezien de Hac4+ alleen een trapsensor extra heeft en deze blijkbaar met een kabel verbonden is met de meter, wat me niet al te handig lijkt.
jdw
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 15 sep 2002 02:00
Rijdt met: Cannondale Scalpel 1000

Bericht door jdw »

Daar heb je wel gelijk in. Ik heb de trapfrequentiesensor op mijn cross-hybride geplaatst. Hiermee rijd ik toch enkel op de weg. Ik heb een tweede fietshouder zonder cadence besteld om op mijn mtb te plaatsen. Wel schandalig dat ze daar 48 eur voor vragen.
Stefvh
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 10 jan 2003 21:10
Rijdt met: Haibike edition RX 2011 + extra's

Bericht door Stefvh »

jdw schreef:De HAC4 is inderdaad een fantastisch apparaat. Ik heb de HAC4 + dus met trapfrequentiesensor, etc. Het werkt perfect en de downloadmogelijkheden zijn ook niet mis. Ik heb ook heel lang zitten twijfelen tussen de S710 en de HAC4 maar heb mij nog geen seconde beklaagd dat ik voor de HAC4 heb gekozen omdat deze nog meer mogelijkheden heeft dan de S710 en dit voor 100 eur minder.

Ivo,

Ik heb juist 2 dagen geleden een bestelling geplaatst bij bike-discount. Had ik dit eerder geweten konden we dit samen bestellen want ik woon niet zo ver (Herent bij Leuven). Misschien de volgende keer.

ps; bij www.rosso-sport.de kan je de HAC4+ kopen voor 215 eur verzending inclusief + factuur. De prijs staat niet op hun website maar stuur hen anders maar een mailtje (heb hem daar gekocht).
Als jullie nog eens iets bestellen mogen jullie het altijd laten weten? Ik had een setje wielen willen bestellen om mijn tubekes op te monteren.
Als we de kosten delen wordt het inderdaad wel goedkoper...
Ik ben van Schoonderbuken maar kom wel dikwijls langs Leuven om in Brussel te gaan werken. Sportieve groeten.
Stefvh
Mountainbiker
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 10 jan 2003 21:10
Rijdt met: Haibike edition RX 2011 + extra's

Bericht door Stefvh »

jdw schreef:De HAC4 is inderdaad een fantastisch apparaat. Ik heb de HAC4 + dus met trapfrequentiesensor, etc. Het werkt perfect en de downloadmogelijkheden zijn ook niet mis. Ik heb ook heel lang zitten twijfelen tussen de S710 en de HAC4 maar heb mij nog geen seconde beklaagd dat ik voor de HAC4 heb gekozen omdat deze nog meer mogelijkheden heeft dan de S710 en dit voor 100 eur minder.

Ivo,

Ik heb juist 2 dagen geleden een bestelling geplaatst bij bike-discount. Had ik dit eerder geweten konden we dit samen bestellen want ik woon niet zo ver (Herent bij Leuven). Misschien de volgende keer.

ps; bij www.rosso-sport.de kan je de HAC4+ kopen voor 215 eur verzending inclusief + factuur. De prijs staat niet op hun website maar stuur hen anders maar een mailtje (heb hem daar gekocht).
Ivo

Als je nog eens iets wil bestellen mag je het altijd laten weten? Ik had een setje wielen willen bestellen om mijn tubekes op te monteren.
Als we de kosten delen wordt het inderdaad wel goedkoper...
Ik ben van Schoonderbuken maar kom wel dikwijls langs Leuven om in Brussel te gaan werken. Sportieve groeten.
wout
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 08 dec 2002 23:44
Rijdt met: Cannondale M500

Bericht door wout »

Ik heb een Polar S510 en ben absoluut niet tevreden :evil: Op regen- en moderritten zitten de knoppen muurvast na een tijd. Enkel grondig afspoelen en borstelen onder de kraan helpt.

Bovendien : als je langer dan 5 minuten stopt met fietsen keert alle sterug naar horlogestand :8: Als je dan opnieuw wil gaan fietsen begint er een nieuwe 'lap', en kan je dus geen gemiddelde snelheid van de ganse rit zien. Heel stom. Je kan dus ook niet zien of je boven of onder je gemiddelde aan het rijden bent, wat wel kan op een supergoedkope betrouwbare Cateye Mity 2 van nog geen 20 €.

Als ik opnieuw moest kiezen : Ciclosport ! Die hebben ook leuke computertjes met altimeterfuncties (zonder HR). In Duitsland en Oostenrijk rijden ze er bijna allemaal mee 8)

Wout
Plaats reactie