Training: hartslagmeters

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Gebruikersavatar
sebbe
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: k2 proflex 3000
Contacteer:

Training: hartslagmeters

Bericht door sebbe »

hello hello
ik heb een vraagje over POLAR
heeft er iemand ervaring over de polar A3
en wat gebruiken jullie voor hartslagmeter???
danku sebbe
Ironm@nneke

Bericht door Ironm@nneke »

Ik heb de Accurex plus (Polar), k ben daar zeer tevreden over, die maken ze nu wel ni meer, maar de nieuwe serie is waarschijnlijk stukken beter. Bij die VO2 max meting stel ik mij vragen (die klopt waarschijnlijk voor gene meter, maar kom). Ook die het calorie verbruik is waarschijnlijk niet meer dan een ruwe schatting.
Ironm@nneke

Bericht door Ironm@nneke »

En bedenk ook dat als je efficient wil trainen met een hartslag meter; dat je best een inspannings test laat afnemen (en deze om het half jaar herhaalt, ongeveer 4000 frank geloof ik)
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb al een 6-tal maand de A5 en ben er niet tevreden over. Is dezelfde serie als de A3 maar de A3 heeft (nog) minder functies.
Als je serieus wil sporten krijg je in deze serie te weinig feed-back. Je hebt maar één opslagfile die dan nog je max. hartslag niet geeft.
Ook is de A- serie zeer storingsgevoelig. Hij werkt bv niet als je langs een elektrische spoorlijn rijdt, onder een hoogspanning, je GSM bij je hebt,... Je gemiddelden zijn dan wel om zeep.
Voor echt bruikbare feed-back ben je beter af met de S-serie die trouwens met een gecodeerde band werkt die deze problemen niet zou hebben.
p.s. Om enig nut te halen uit je hartslagmeter dien je wel enkele basisgegevens over jezelf te kennen. o.a. je polsslag in rust en je effectieve max. hartslag (welke je zelf kan meten, niet via de formule 220-leeftijd want deze geldt niet voor sporters en is slechts een gemiddelde richtwaarde, trouwens ook de formule die de A-serie van Polar toepast) en je omslagpunt (welke een trainer of sportdokter kan bepalen) en eventueel je min. en max. mol (sportarts).



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ivo op 2002-05-10 11:04 ]</font>
Gebruikersavatar
JeTeR
Mountainbiker
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 13 mar 2002 02:00
Rijdt met: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT
Contacteer:

Bericht door JeTeR »

Voor de geinteresseerden...

Hier http://www.pursuit-performance.com.au/index1.htm vind je heel veel info over de Polar toestelletjes en er is ook een Polar Forum waar je je mening kwijt kan.

Let wel, Pursuit Performance is de distributeur van Polar in Australie. Dus het forum wordt ook in die richting gemodereerd. Ik ben bijvoorbeeld al gebannen van dat forum omdat ik iets te eerlijk mijn mening ventileerde over de S710.

Ik heb daar trouwens net ontdekt dat deze zomer de S720i van Polar beschikbaar zou zijn. (Polar kennende wordt dat nog wel een jaartje uitgesteld, maar soit.) Hopelijk hebben ze mijn commentaren op de S710 gelezen en de S720 in die richting aangepast?!?

JeTeR
Gebruikersavatar
sebbe
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: k2 proflex 3000
Contacteer:

Bericht door sebbe »

maar je moet wete dat ik ook maar een beginnende mountainbiker ben he
en ja ivo den A5 ik weet ni waarom ge da gekocht hebt ze is eigenlijk bestemd voor wandelaars he
ma bon ik ga er nog is overnadenken want ik denk niet da ik mij een S serie kan permiteren met mijn zondagse zakgeld van mijn ouders.

thx sebbe

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebbe op 2002-05-10 11:40 ]</font>
Gebruikersavatar
sebbe
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: k2 proflex 3000
Contacteer:

Bericht door sebbe »

ah ja ivo nog een klein vraagje
als je je gsm uit zet komen er dan ook storingen waardoor je polar niet meer goed werkt?
danku sebbe
Gebruikersavatar
sebbe
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: k2 proflex 3000
Contacteer:

Bericht door sebbe »

ik denk , denk en denk nog is (is moeilijk vo mij) :roll:
wat moet ik doen kopen of niet kopen :???:
help me!!!
thx sebbe
Ironm@nneke

Bericht door Ironm@nneke »

Als je een Polar koopt, ik denk dat ze bij Van Eyck in Aalst het goedkoopste zijn; de mijne stond overal aan ongeveer 10 000 (in Disport enz.) en in Aalst heb ik hem 7 300 frank betaald.
Gebruikersavatar
sebbe
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 14 mar 2002 02:00
Rijdt met: k2 proflex 3000
Contacteer:

Bericht door sebbe »

maar ik beschik maar over een budget van ongeveer 5000 frank dus
zou ik dan toch de A3 kope voor te beginne of niet?
thx sebbe
Plaats reactie