fietsen na griep

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
lexx
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 20:21
Rijdt met: cannondale 29 flash alloy1

fietsen na griep

Bericht door lexx »

Ben de laatste symptomen van mijnen griep aan het kwijtspelen.
dwz nu nog geen 100% maar koorts verdwenen.
mocht ik me op zaterdag al goed voelen,
mag ik dan op zondag al terug een tochtje fietsen?
of wacht ik beter nog wat?
Gebruikersavatar
tek-zotic
Mountainbiker
Berichten: 1449
Lid geworden op: ma 19 dec 2011 22:42
Rijdt met: Fuji SLM

Re: fietsen na griep

Bericht door tek-zotic »

ge moogt op het gemakske wat fietsen. Echter wel heel rustig. Je voelt je al beter maar het virus is nog niet volledig uit je systeem verdwenen. Wanneer je nu ineens je lichaam gaat afbeulen, waardoor je weerstand automatisch wat daalt op die moment, kan het virus zich terug manifesteren en kan je opnieuw beginnen met genezen.
Het veiligste is dus nog even rusten. Moest je toch willen biken, luister dan naar je lichaam.
Gebruikersavatar
Anakin
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 06 dec 2004 19:41
Rijdt met: Epic pro 18/ Trek checkpoint SL5 20

Re: fietsen na griep

Bericht door Anakin »

Normaal gezien moet men de dagen van ziekte maal 1,5 doen voor men terug kan beginnen fietsen. Aangezien je hart ook een spier is, en griep een virus kan bij te vroegtijdig herbeginnen dit blijvende problemen opleveren.
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: fietsen na griep

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Had nu wel al mooie basis voor ik de griep kreeg, drie dagen plat gelegen, vierde dag toch niet meer te houden, was bedoeling voor even los te rijden en zien wat de benen zeiden, uiteindelijk zeiden die gaan en heb ik er training van gemaakt van 4u, weliswaar nooit diep gegaan maar toch :D
Mijn maat ook met griep gezeten, die stond na tien km al te kotsen langs de weg, bij mij was het griep/virale infectie, bij hem zat het op darmen en maag, denk dat dat ook verschil maakt, aangezien je dan geen voeding hebt kunnen binnenhouden, ik heb perfect alles kunnen eten.
Den Deze
Mountainbiker
Berichten: 299
Lid geworden op: zo 25 jan 2009 23:44
Rijdt met: Cl!mb Adept 1.0 2011

Re: fietsen na griep

Bericht door Den Deze »

Ik ben nu ook aan het recupereren van een griep.
2 dagen platgelegen met 39° koorts en sinds vandaag geen koorts meer.
Nu is het eerder naar mijn hoofd/longen geslagen.
Zeer spijtig, ik maakte net veel vorderingen met start to run en met mijn duurtrainingen :(
Deze week ga ik zowiezo niets doen, eerst goed uitzieken.
Plaats reactie