Het stopt hier ... ?.. een mededeling

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Het stopt hier ... ?.. een mededeling

Bericht door Sunn Xtreme »

beste forummers,

graag laat ik even weten dat het bij mij, al dan niet voorlopig, stopt.
ik verwacht niet dat mensen hopen dat ik blijf, er zijn nog wel mensen met ervaring, hopelijk willen ze die ook delen. een forum draait gewoon verder, net als het leven.

ik doe dit in dit topic omdat ik daar het meeste heb gereageerd, in de hoop mensen te kunnen helpen.
soms was er kritiek op 2 kanten, soms ook hard, maar nooit persoonlijk bedoelt.
soms moet dat kunnen, iedereen steekt er wat van op en maakt soms goede reacties los van anderen, dingen die kunnen bijdragen in de vragen die mensen hebben.
Misschien voelde iemand zich weleens geviseerd, maar dat was nooit de bedoeling de items heb ik op een zo neutraal mogelijke manier proberen te belichten, ook weleens vanuit verschillende aspecten, in soms moeilijker liggende onderwerpen ook.
soms waren de uiteenzettingen nogal lang, maar het was de bedoeling dat ook de beginnner de draad mee kon oppikken door het op een zo duidelijk mogelijke manier proberen uit te leggen.

Er waren ook vele leuke reacties, alsook dankbetuigingen van mensen die een heel eind op weg zijn geholpen en nu veel meer plezier beleven aan hun tt's, marathons etc...
Sommigen hebben dingen gedaan die ze enkele jaren terug bijna voor onmogelijk hielden. Zowel marathonrijders, als enkele xc rijders, en natuurlijk een paar wegrenners.
anderen zijn al goed op weg en hebben zich al bepaalde toekomstdoelen vooropgesteld.... blijven verzorgen, trainen.. de rest komt wel.
Ook waren er leuke reacties van mensen uit diverse meetcentra die al eens berichten uitwisselden, begeleiders, mensen die nauw betrokken zijn bij hun renner,...


de reden hiervoor is dat er in de loop der jaren wel vaker kritiek kwam die op de duur persoonlijker gericht werd.... evenals nu weer het geval is geworden. In het verleden zijn helaas al enkele zeer bedreven personen afgehaakt door zulke toestanden of volgen wel maar laten het verder links liggen. dat betekent geen meerwaarde voor het forum. Ook kwamen er gedurende de jaren wel vaker scheldberichten in de postbox, iets wat totaal onzinnig en overbodig is en vooral van weinig respect betuigd.... en ik was niet de enige die ze heeft gehad. Ze komen van enkelingen, waarvan je de meesten lange tijd niet ziet tot ze weer 'kriebels ??' krijgen om nog eens van leer te trekken tegen soms specifieke personen, gewoon omdat ze vinden dat het apekool is..terwijl er wat personen met een pak ervaringen proberen tips en info te geven vaak getoetst van het werkterrein en praktijkervaringen.
Onderling hebben we al eens onze gedachten uitgewisseld en heb moeten vaststellen in de loop der jaren dat de meesten van hun afgehaakt zijn. Zo ook een zeer ervaren en bedreven persoon die in het wielermillieu op niveau werkt en zich ook bezigt met opleidingen aan jongeren en beloftevolle renners. Een waar verlies voor het forum. Destijds zei hij me beter hier geen tijd in te steken dan wel, omdat het maar matig tot weinig word gerespecteerd. Ook hij ondervond persoonlijk gerichte aanvallen onder het mom van een item, of gewoon een scheldbericht in de postbox.
toch ben ik doorgegaan......

tot nu.
In de loop der jaren krijg je wel vaker persoonlijk gerichte aanvallen, insinuaties om je belachelijk te maken voor de rest etc, of gewoon respectloos behandeld worden.
dat men het oneens is, is onvermijdelijk op een forum waar allerlei gedachten en info word uitgewisseld. Bijna evenvaak lost dat zichzelf op, vooral omdat beiden respect blijven betonen ondanks hun verschillende mening of ervaring. en vaak lacht men nog is nadien.
Toch is het meeste wat me in de loop der jaren het meeste irriteerde en nog altijd, de persoonlijk gerichte acties onder het mom van een item, of die gewoon snel volgen vanwege een simpel meningsverschil van het item. Dan gebeurd het weleens dat het al snel steeds persoonlijker word en er pogelingen volgen tot belachelijk maken, terwijl je nog altijd tracht respect te betonen, het netjes te houden op eenzoveel mogelijk neutrale manier. En soms word dat moeilijk, omdat het bij herhaling gebeurd door sommige personen, al dan niet met een grotere tijdspanne tussen.
En dan volgt soms - met nog respect betonend en nette manier - een persoonlijk gericht aantwoord. Niet om te laten escaleren, wel om de rem erop te leggen.
respectloos omspringen is nog totaal iets anders dan een verschillende mening hebben.
En dat was vandaag weer het geval met een persoon, die het al vaker heeft klaargespeeld.
Of het nu een hobby is (fietsen is beter), een slechte gewoonte of een bepaalde manier van inzicht is me niet bekend. ipv dit soort ludieke acties van responderen, zie ik liever een gestaafd antwoord of iets waar je een eind mee komt.. maarja... ik ben niet de enige die dat voorheeft of heeft voorgehad.
het is wel zo dat je zowieso tegenwind verwacht als je tips en info geeft, maar laat het wel respectvol blijven. Dit is geen circusact, maar een infoverstrekkende bedoening waar mensen mee verder kunnen, of over kunnen nadenken.
Sommigen vinden het misschien een belachelijke reactie en zijn mogelijk een beetje gelukkig, maar het raakt me niet meer wat ze denken.

wat de persoon in kwestie betreft :
Ik hoop dat je binnen enkele dagen de zaken iets anders bekijkt als het wat is gezakt, en even in eigen boezem kijkt dat niet het oneenszijn, maar wel het trachten belachelijk maken en respectloos overkomen, onnodig was.
Ik respecteer hoe dan ook je mening en als persoon in het item, maar persoonlijk worden dient niets en niemand. Dat ik ziek ben en misschien wat sneller persoonlijk geprikkeld ben kan je niet weten, maar zo hoefde het ook niet.
Misschien dat je binnen enkele dagen de grens tussen oneens zijn en respectloos handelen, minder vaag word en je er eens mee lacht. tenslotte beoefenen we bijna allemaal dezelfde sport, en het is er toch om te doen dat je dat met plezier kan doen met misschien links en rechts een handig weetje.
Verder even goede vrienden :wink:



Tegelijk heb ik ook ondervonden, dat ik door men ernstige slepende gezondheidsproblemen sinds maanden, sneller geprikkeld ben voor dit soort acties dan voordien. De problemen zijn ontstaan door een bijzonder stressvolle werkomgeving, een virus, een bacterie en opgebrand zijn. Hierdoor dreigden enkele vitale organen uit te vallen, op het randje af van een crash, met een moeizaam en helaas lang herstel. Vraag word of het fysieke vermogen en de kracht nog terugkomt, en er verder geen schade is. Het gaat al wel iets beter dan eerst, maar er is nog een lange weg te gaan. Intussen blijf ik wel strijdvaardig en hoopval...en er zijn nog veel ergere dingen.
Hopelijk komt dit nog goed, want kheb ook nog steeds afkickverschijnselen van de fiets. Het moeilijkste van alles is , geduld hebben en hopen dat het weer goedkomt.



diegen die mijn mailadres hebben mogen gerust mailen bij vragen....


1 tip nog :
Stress is de slechtste raadgever dat je kan hebben. Probeer zoveel mogelijk te ontspannen, maak er desnoods tijd voor vrij als je die echt nodig hebt. Moet je bepaalde keuzes maken voor erge stress te kunnen vermijden, maak ze dan ook. Voor het te laat is. (helaas spreekt hier de ervaring #-o )


Hopelijk laten de ervaren mensen die ook een hoop kennis beschikken, zich weer meer horen om de beginnende wat op weg te helpen naar meer fietsplezier.
Tevens de duimen op voor de forumbeheerders die het in goede banen leiden en het trachten netjes te houden.

en tot later ? ... voorlopig niet, maar je weet nooit..... eerst andere prioriteiten.
sportieve groeten
Gebruikersavatar
Butch
Mountainbiker
Berichten: 584
Lid geworden op: wo 24 sep 2008 18:49
Rijdt met: Kona Process 153 - Kona Honzo AL/DL

Re: Het stopt hier ... ?.. een mededeling

Bericht door Butch »

Een spijtige zaak, maar begrijpelijk. Iemand waar ik in de loop der jaren veel van heb opgestoken. Helaas heb ik je mail niet, kon nog nuttig zijn naar de toekomst toe.

Maar ik begrijp waarom je het voor bekeken houdt. Rotte appels zijn er altijd en overal.

Ik heb alvast veel van je geleerd. Hopelijk gaat het snel beter met je gezondheid en kan je terug genieten van wat je doet. Want wat je doet, doe je echt goed!

groeten,

een marathonbiker
Gebruikersavatar
GW
Mountainbiker
Berichten: 437
Lid geworden op: di 17 jan 2012 20:53
Rijdt met: fully-enduro-downhill
Contacteer:

Re: Het stopt hier ... ?.. een mededeling

Bericht door GW »

Butch schreef:Een spijtige zaak, maar begrijpelijk. Iemand waar ik in de loop der jaren veel van heb opgestoken. Helaas heb ik je mail niet, kon nog nuttig zijn naar de toekomst toe.

Maar ik begrijp waarom je het voor bekeken houdt. Rotte appels zijn er altijd en overal.

Ik heb alvast veel van je geleerd. Hopelijk gaat het snel beter met je gezondheid en kan je terug genieten van wat je doet. Want wat je doet, doe je echt goed!

groeten,

een marathonbiker
+1

Veel beterschap
roeln
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: do 17 jul 2008 21:43
Rijdt met: Canyon Lux CF

Re: Het stopt hier ... ?.. een mededeling

Bericht door roeln »

Jammer, maar heb altijd jou bijdragen zeer waardevol gevonden. Maar begrijp je beslissing. Parels voor de zwijnen...
Japie carbon
Mountainbiker
Berichten: 884
Lid geworden op: di 04 okt 2011 08:52
Rijdt met: Scott scale 29

Re: Het stopt hier ... ?.. een mededeling

Bericht door Japie carbon »

Ik denk dat ik begrijp over wie je het heb, maar datmensen gaan dreigen en schelden in persoonlijke berichten is tch echt van de zotte! Die mensen zouden een permanente ban moeten krijgen voor het forum!
el gordo
Mountainbiker
Berichten: 1408
Lid geworden op: zo 10 jan 2010 21:06
Rijdt met: heeft geen zijwieltjes meer

Re: Het stopt hier ... ?.. een mededeling

Bericht door el gordo »

Japie carbon schreef:Ik denk dat ik begrijp over wie je het heb, maar datmensen gaan dreigen en schelden in persoonlijke berichten is tch echt van de zotte! Die mensen zouden een permanente ban moeten krijgen voor het forum!
Inderdaad, hopelijk is de gebruiker dan ook gerapporteerd.
Gebruikersavatar
Fuel EX 9
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: di 12 okt 2010 13:04
Rijdt met: De Haan

Re: Het stopt hier ... ?.. een mededeling

Bericht door Fuel EX 9 »

GW schreef:
Butch schreef:Een spijtige zaak, maar begrijpelijk. Iemand waar ik in de loop der jaren veel van heb opgestoken. Helaas heb ik je mail niet, kon nog nuttig zijn naar de toekomst toe.

Maar ik begrijp waarom je het voor bekeken houdt. Rotte appels zijn er altijd en overal.

Ik heb alvast veel van je geleerd. Hopelijk gaat het snel beter met je gezondheid en kan je terug genieten van wat je doet. Want wat je doet, doe je echt goed!

groeten,

een marathonbiker
+1

Veel beterschap

+2
Gebruikersavatar
blubberduck
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: wo 17 dec 2003 16:22
Rijdt met: Epic S-Works WC 29", Stump S-Works 29"

Re: Het stopt hier ... ?.. een mededeling

Bericht door blubberduck »

Jammer van je beslissing... :( het was altijd een plezier en leerijk om jouw mening/advies te mogen lezen.

Het ga je goed =;

grtzz
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: Het stopt hier ... ?.. een mededeling

Bericht door Den jjag »

Verdorie Sunn, dit is spijtig nieuws.

Persoonlijk heb ik je berichten zo veel mogelijk opgevolgd, vooral de berichten over gezondheid en dergelijke.
Er zijn er weinig of geen met zoveel ervaring hier op het forum.
Wat mij vooral heeft geholpen was het topic over de rug, ik neem nog steeds Glucosamine met chondroitine, werkt perfect, waarvoor hartelijk bedankt nog.


Heel spijtig dat je ermee stopt (voorlopig?) we zullen je goede raad missen hier op 't forum.

Veel beterschap gewenst,

Grtz. Guido
jaro
Mountainbiker
Berichten: 2026
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 23:37
Rijdt met: 3 x Viper worldcup FS /Cannondale Super V

Re: Het stopt hier ... ?.. een mededeling

Bericht door jaro »

Sunn, spijtig te moeten lezen dat je er ( ik hoop alleen voorlopig ) mee stopt, maar ik begrijp je beslissing.

Veel beterschap gewenst en misschien tot later.

jaro.
Plaats reactie