Het licht gaat uit

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
TREMBIKER
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 04 feb 2011 22:45
Rijdt met: bulls

Het licht gaat uit

Bericht door TREMBIKER »

Hallo, ik doe aan mtb sinds een jaar of 2. Ik probeer zeker enkele keren per week te fietsen ('s avonds in de week een 1 à 1.5u en een tochtje in het weekend) afwisselend met de mtb of koersfiets. Doch de kms zijn bepert. Verder dan 60 kms lukt voorlopig nog niet, dan krijg ik steevast steken in de knie. Prof fietsmeting werd reeds gedaan.

Ik sukkel wel al geruime tijd met kniepijn in de rechtse knie, doch er is wel beterschap merkbaar in de knie: tegenover vroeger kan ik bvb een mtb tocht wel uitrijden, en ook op de hellingen heb ik geen echte kniepijn. Door te fietsen zou het mettertijd beter moeten gaan.

Maar ik zit met een andere vraag / probleem. Op een mtb toertocht van + / -35-45 kms valt het regelmatig voor dat "het licht uitgaat" en dat ik pompaf ben : om een idee te geven; ik probeer een gelijkmatig tempo aan te houden ( gem snelheid 17,5 kmu meestal) en kies voor tochten van max 50 km, maar in de helft van de rit (bvb na een beklimming, bij de bevoorrading) moet ik al stoppen - lossen. Het valt zeker voor als een maat van mij ( op zijne cyclocross) meerijdt. Hij is wel beter getraind, maar halfweg moet hij op elke hoek wachten op mij :oops: ... en dan past hij nog zn tempo aan omdat hij weet dat ik niet zo goed getraind ben als hem.

Ik heb al gemerkt dat het iets beter gaat als ik smorgens mijn ontbijt aanpas ( bvb cornflakers zonder suiker van "den haan" met bvb een banaan), doch niet zoals het zou moeten zijn. Ook de avond voordien pas ik mijn eten aan (bvb pasta) , maar helpt ook niet veel...

Iemand die mij wat goede raad kan geven? Meer conditie opbouwen? Andere sport ? Vroeger deed ik aan lopen maar dat mag niet meer van de sportarts door knie.