Pijn in linker bil na mtb rit

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Plaats reactie
De Vanes
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: za 02 jun 2007 17:56
Rijdt met: Cube Reaction GTC Pro

Pijn in linker bil na mtb rit

Bericht door De Vanes »

Hallo,

ik heb het forum eens doorlopen maar hier niet direct iets over gevonden .

Ik zit namelijk met het probleem dat ik met pijn kamp in de linker bil de dag na mijn mtb rit. Het gaat hier ook over pijn die soms uitstraalt tot een licht slaperig tintelend gevoel in mijn onderbeen.

Nu heb ik mij laten wijsmaken dat dit een overbelasting kan zijn is hier iemand die dit ook al meegemaakt heeft of hier ervaring mee heeft?
Ik had dit vroeger nooit ben nu wel iets intensiever bezig dan vroeger.

Ik heb in februari en nieuwe mtb gekocht en de pijn is rond mei juni begonnen naarmate ik langere ritten doe word dit erger (50-60km)

Ik ben nu aan het denken een gel zadel te steken en mijn zitpositie volledig te laten analyseren.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Rex007
Mountainbiker
Berichten: 142
Lid geworden op: do 10 nov 2011 20:05
Rijdt met: GT ZASKAR RACE, ON ONE SCANDALL 29er

Bericht door Rex007 »

Ofwel zit ge slecht op u fiets, ik bedoel afstelling van zadel of zadelpen.
Mischien da ge iet meer voorover moet zitten ofzo door mischien zadel wat naar voren te schuiven.
Kunt het in ieder geval eens uittesten voor dat ge een nieuw zadel koopt
Gebruikersavatar
Trevorken
Mountainbiker
Berichten: 958
Lid geworden op: zo 10 nov 2002 19:13
Rijdt met: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008
Contacteer:

Bericht door Trevorken »

Ik zou toch ook eens beginnen denken aan een rugprobleem. Zeker met die uitstraling.
Ben je al eens bij een (sport)dokter langsgeweest?
De Vanes
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: za 02 jun 2007 17:56
Rijdt met: Cube Reaction GTC Pro

Bericht door De Vanes »

Dat uit proberen ga ik zeker doen rug probleem denk ik niet want is echt onderaan de hechting van míjn heup ik kan zo de plek duwen.

Het is echt raar zeker omdat ik al jaren mtb rijd.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Bericht door De Wreter »

De Vanes schreef:Dat uit proberen ga ik zeker doen rug probleem denk ik niet want is echt onderaan de hechting van míjn heup ik kan zo de plek duwen.

Het is echt raar zeker omdat ik al jaren mtb rijd.
Zijt maar zeker dat het vanuit uwe rug komt. Uwe rug hoeft geen pijn te doen zunne. Het kan wel zijn dat je nu met een ontsteking kampt als gevolg van....
Tommy XT
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: zo 22 apr 2007 21:37
Rijdt met: Storck Adrenalin, Scott scale 10,Scott CR1,Sette titanium

Bericht door Tommy XT »

Ik heb net hetzelfde gehad: was bij mij ook een rugprobleem.
De Vanes
Mountainbiker
Berichten: 9
Lid geworden op: za 02 jun 2007 17:56
Rijdt met: Cube Reaction GTC Pro

Bericht door De Vanes »

Ok al zeker en vast bedankt iedereen ik ga hier zeker mee verder dan want de pijn is nu ni meer te harden zonder pijnstillers.

Ik laat weten als de oplossing er is indien er in tussentijd nog mannen zijn die hierover kunnen mee praten shoot gerust.
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

is een rugprobleem, meestal de L4 of L5.
erg vaak is het een geklemde zenuw. passeer bij de osteopaat.
bijkomend aangeraden zijn stretchoefeningen en oefeningen die de rugspieren versterken ! (oa core stabiliteitsoefeningen), dan verminderd de kans op eenzelfde probleem in de toekomst sterk.

oorzaken : veelal een val
kan ook door slappe rugspieren komen, waarbij een wervel verschuift, of door veel krachtzetten liggend - op de zij of een rechtstaande verdraaide manier, een wervel wat kan verschuiven en een zenuw klemmen.
zelfs op je zij liggen op een te harde of te zachte matras kan dat probleem wel veroorzaken bij slappe rugspieren !!!

de pijn vooral na de rit en de tintelingen, duiden op een rugprobleem.
bekken en rugcorrectie bij de osteopaat.
Plaats reactie