sportdranken

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
kerbie
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 16 dec 2009 21:26
Rijdt met: Trek 6700 en hybride Trek 7300

sportdranken

Bericht door kerbie »

Een vraagje over sportdranken.Wie van jullie weet een sportdrank waar je na het drinken ervan geen last krijgt van zuuroprisping en last aan de maag (maagzuur).? Heb zoal gevoelige maag.Met water en druivensuiker heb je denk ik niet genoeg energie bij zware vtt s.Wat gebruiken jullie als sportdrank tijdens de vtt rit ?
Gebruikersavatar
G-m@n.
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: zo 04 feb 2007 21:03
Rijdt met: specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bericht door G-m@n. »

grenadine :wink:
Gebruikersavatar
Thomas96
Mountainbiker
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 01 nov 2010 20:39
Rijdt met: Orbea Oiz M30

Bericht door Thomas96 »

Born
Gebruikersavatar
Dacuba
Mountainbiker
Berichten: 2504
Lid geworden op: wo 03 mar 2010 20:25
Rijdt met: Trek ProCaliber 9.7 2017, Trek Emonda ALR5 2018

Bericht door Dacuba »

Sponser, heb ook een enorme gevoelige maag en daarvan kan ik alle producten zonder problemen, braken of maagzuur gebruiken. Das ook het enigste merk dat ik goed verdraag.
Gebruikersavatar
Corleone
Mountainbiker
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 sep 2009 14:23
Rijdt met: Niner air,scott genius 730,Cannondale moterra

Bericht door Corleone »

Dat hangt natuurlijk van persoon tot persoon af,ik ben tevreden van high 5.
roelp
Mountainbiker
Berichten: 435
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 20:30
Rijdt met: heeft grote wielen

Bericht door roelp »

UP Isomixx. Deze vind ik qua smaak het beste.
geert22000
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 00:16
Rijdt met: Scatto Krypton

Herbalife

Bericht door geert22000 »

OPGELET met HERBALIFE, de (agressieve) verkoop gebeurt via een soort van demonstratie's, hiervoor is het bedrijf vorig jaar nog veroordeeld geweest voor de rechtbank (klacht van testaankoop) maar hun praktijken gaan nog steeds door.
Daarbovenop zijn hun produkten schandalig duur.
er zou ook, doch niet bewezen, link zijn naar de scientology sekte, zo heb ik ergens gelezen.
[/b]
gbv
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 15:45
Rijdt met: Cube Reaction Race '12

Re: Herbalife

Bericht door gbv »

iedereen kan hier weer zijn merkje beginnen opnoemen waar hij of zij over tevreden is. Evenwel, dit gaat geen zoden aan de dijk brengen voor de TS.
Ook ik heb een 'zwakke' maag, maar toch verdraag ik veel sportdranken.

Ik raad je gewoon volgende dingen aan:
- test zoveel mogelijk merken uit. Tt's rijden kan hierbij helpen. Vaak is er op een tt sportdrank en veelal gebruikt men hiervoor andere merken.
- duur is niet altijd goed, goedkope producten kunnen soms wonderen doen.
- wanneer je sportdrank maakt, moet deze isotoon zijn! kortom, niet te veel poeder in je bidon, anders wordt de drank hypertoon met maag & darmproblemen als gevolg.

Ook nog leuk om weten: een iet wat getrainde en uitgeruste fietser heeft een glycogeenvoorraad in de spieren die je moet toelaten 60 tot 90min te sporten zonder enige voeding alvorens een klopke te krijgen. je kan er dus voor opteren om bij langere ritten bij te vullen dmv vaste voeding. je moet dan evenwel meteen beginnen eten tijdens je rit. onhandig denk je? eigenlijk niet. een stuk peperkoek werk je snel binnen en levert al gauw enkele grammen kh. gewoon voldoende drinken bij het nemen van vaste voeding. dan zit je save voor langere ritten.

nog even aanvullen dat zoals je aanhaalt druivensuiker onvoldoende is. dit bestaat namelijk hoofdzakelijk tot bijna geheel uit snelle suikers. hierdoor krijg je een snelle energieboost, die al even snel weer over is waarna je onlosmakelijk de man met de hamer gaat tegenkomen (bij grote inspanningen).

ik zelf gebruik leppin en ben daar tevreden van.
Laatst gewijzigd door gbv op vr 12 okt 2012 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ditCh
Mountainbiker
Berichten: 329
Lid geworden op: di 22 apr 2008 19:20
Rijdt met: Cannondale Flash Alloy 29'er 1 • On-One Inbred 26"

Bericht door ditCh »

Etixx
Sunn Xtreme
Expert
Berichten: 4878
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:21

Bericht door Sunn Xtreme »

gekende non agressieve carbo producten, zijn oa van Born, Maximize en Etixx
deze geven ook geen plakkerige en dorstachtige mond. (plakken = dorsteffect verhogend, al heb je niet de noodzaak tot veelvoudig gaan drinken zonder plakmond)
Plaats reactie